ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt al·legarà contra el Pla Hidrològic del Xúquer per la disminució d’aigua per a l’ús urbà i industrial

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 29, 2021
238 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

Des de l’ajuntament es reclama que el PHX 2022-2027 mantinga els volums fixats en el pla anterior

El Ple de l’Ajuntament de Sagunt ha aprovat presentar al·legacions al Pla Hidrològic del Xúquer (PHX) 2022-2027 amb la finalitat que es mantinguen els volums de cabal i reserves d’aigua fixades en el cicle que ara conclou per a l’ús urbà i industrial tant a Sagunt com en la seua àrea d’influència i la comarca del Camp de Morvedre.

Esta proposta, que forma part d’un expedient del departament de Manteniment, el delegat del qual és Pepe Gil, ha sigut aprovada amb els vots favorables de PSOE, Compromís i EU, i l’abstenció d’IP, PP, Ciutadans, Vox i el regidor del grup de no adscrits.

Les al·legacions que es presentaran per part de la Corporació municipal consistiran en la sol·licitud que es mantinga la reserva del cabal d’un metre cúbic per segon procedent del riu Cabriol, de l’embassament de Contreras, amb destinació al consum urbà i industrial de Sagunt i la seua àrea d’influència així com que no es disminuïsquen tampoc els volums assignats en l’anterior cicle 2015-2021 per a esta mateixa zona i usos. Esta reclamació sorgeix en comprovar-se comparativament que el nou Pla Hidrològic redueix la dotació hídrica de 18,7 hm³/any (13,8 hm³/any per a proveïment urbà i 4,9 hm³/any per a proveïment industrial) a 17,3 hm³/any (12,5 hm³/any i 4,8 hm³/any respectivament), al mateix temps que disminueix també les reserves de 14,4 hm³/any addicionals a 8,3 hm³/any procedents de la dessalinitzadora de Sagunt.

D’altra banda, es demana igualment que el volum d’aigua de 6,1 hm³/any procedent d’esta mateixa dessaladora no s’establisca com a reserva únicament per a substituir les actuals fonts de subministrament del Consorci d’Aigües del Camp de Morvedre sinó que tinga com a objectiu complementar-les. Així mateix, es requereix des del Consistori que els volums hídrics procedents d’esta planta queden exclosos de la nova planificació fins que els costos associats a la pròpia instal·lació siguen repercutits de manera solidària en el conjunt de sistemes d’explotació de la demarcació del Xúquer o del sistema hidrològic nacional. En este sentit, es considera que «les expectatives de creixement urbà i industrial contemplades en el pla són del tot poc realistes» i que «este caràcter “substitutiu” entra en contradicció amb el concepte i finalitat de la “reserva de cabals”».

L’Ajuntament de Sagunt ha adoptat este acord després que la Junta de Govern Local aprovara per unanimitat el passat dia 17, també a proposta del regidor de Manteniment, Pepe Gil, elevar-lo al Ple en considerar que, «encara que s’exposa el problema de la recuperació dels costos associats a la dessalació, en el Pla no s’estableix cap solució per a este problema amb caràcter general, ni en particular per a la dessaladora de Sagunt» i que, en allò respectiu a la primera de les reclamacions de les al·legacions que es presentaran, relativa a les assignacions hídriques, la Llei 14/1987 de 30 de juliol reserva un cabal d’1 m³/s a favor de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer procedent de la regulació de l’embassament de Contreras, en el riu Cabriol, amb destinació al consum urbà i industrial de Sagunt i la seua àrea d’influència, la qual cosa constitueix un volum que es deu almenys mantindre en el nou i els successius plans hidrològics per «necessàries qüestions ambientals i de sostenibilitat» així com per la «especial rellevància a nivell municipal» tant de la qualitat com de la quantitat d’este recurs.

Amb tot, i una vegada ratificat pel Ple l’informe-proposta del Departament de Manteniment i la decisió de la Junta de Govern Local, ara es notificarà este acord plenari a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.

Tags: València

Lo + leído

Chiva se acerca al anhelado centro auxiliar de salud de Calicanto

El Ayuntamiento de Chiva sigue adelante con la ejecución del nuevo centro auxiliar de salud…

Tres detenidos en Paterna acusados de asesinato y pertenencia a grupo criminal

La Guardia Civil de Valencia ha detenido a tres hombres en Paterna, dentro de un…

Despliegue de los bomberos del consorcio para garantizar la seguridad en la cremà de 93 municipios

El Consorcio de Bomberos ha coordinado un dispositivo especial con más de 400 efectivos para…

Otras noticias

Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

Sagunt pide a la Generalitat un nuevo centro de salud y ampliar el hospital

Por Pau Gómez
Falla Amics del Mar de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Mà dura amb la pólvora a Canet durant les falles: aquestes son les restriccions per llançar petards

Por Toni Cuquerella
Red ciclopeatonal calle Rodamilans 1 m
El Camp de Morvedre

Sagunt invertirà més de 672.000 € per millorar 30 quilòmetres de xarxa ciclopedestre

Por Javier Ruiz
2097 sagunt teatre roma
El Camp de Morvedre

Ministerio y Generalitat coordinan el plan para conservar el Teatro Romano y el Castillo de Sagunto

Por Pau Gómez
Acte de la Setmana de la Ciència de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt crea el distintiu ‘Mujeres ConCiencia’ per donar visibilitat al talent científic femení

Por Toni Cuquerella
Retirada d'un cotxe sense assegurança a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Busques aparcament a Sagunt? La retirada de cotxes ‘zombis’ ja ha alliberat centenars de places al municipi

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?