ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Autoritat Portuària licita el Passeig Marítim de la part terrestre del Pantalà del port de Sagunt

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 11, 2022
40 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

El projecte el licita per un import que ascendeix a 5,7 milions d’euros

L’Autoritat Portuària de València (APV) ha fet públic aquest dimecres l’inici del procés de licitació de la part terrestre del Pantalà. Aquesta licitació de la integració entre el port marítim i la ciutat comptarà amb un import de 5,7 milions d’euros (impostos inclosos).

Aquest projecte s’emmarca en el conveni subscrit per la APV amb l’Ajuntament de Sagunt, i com a part de les actuacions encaminades a promoure la integració port-ciutat es projecta la construcció d’un passeig marítim en la zona nord del port marítim de Sagunt que, donant continuïtat al passeig marítim del municipi, permeta l’ús ciutadà d’aquesta zona d’integració i en el futur, l’accés públic a la part marítima del nou pantalà.

Així, el projecte es desenvolupa sobre els terrenys ocupats per la part terrestre del pantalà actual per a crear un nou espai urbà que connecte el final de l’actual Travessia del Mediterrani amb l’arrancada del tram marítim del pantalà. Entre les característiques que contempla aquest projecte cal destacar que el nou passeig comptarà amb un carril bici ja que serà el punt de finalització de la via verda de Sierra Menera, la de major longitud d’Espanya.

El nou passeig es concep com un centre cultural, d’oci i d’activitat lúdica per als ciutadans, per la qual cosa s’han creat una sèrie d’àrees d’activitat que habiliten la realització de zones museístiques, de restauració, de jocs infantils, esportives, etc. En aquesta línia, una de les idees força del projecte és posar en valor el caràcter patrimonial i històric de l’entorn. Per a això, es concep el nou passeig com un espai que concilia l’oci amb un plantejament museístic sobre el pantalà i sobre el propi patrimoni industrial de Sagunt.

L’alcalde de Sagunt i membre del Consell d’Administració de la APV, Darío Moreno, ha indicat que es tracta de «una bona notícia que, després de totes les traves administratives, per fi aquesta licitació tire avant». En aquest sentit, ha remarcat que es tracta de la part terrestre i que falta encara la part marina, que comporta un impacte ambiental més alt i per tant porta un altre ritme, una mica més lent «però en qualsevol cas aquesta és una bona notícia que permetrà gaudir del pantalà terrestre, dignificant una part de la nostra història i alhora guanyant un espai per a la ciutadania. Esperem que les obres comencen en el menor temps possible, que la licitació vaja bé, i a partir d’ací que puguem comptar amb aquesta gran infraestructura per al municipi».

Per part seua, el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, ha manifestat que «hui és un dia molt important per a Sagunt. Hem complit amb els compromisos adquirits; per tant, és un èxit de tots, un èxit de la força que té el consens. Hem demostrat que quan hi ha voluntat i sinceritat en el diàleg entre les parts s’aconsegueixen grans assoliments, en aquest cas per a la ciutat i per al port; és a dir, per a les persones. Per a la ciutadania. Des de l’Autoritat Portuària hem posat el millor dels nostres tècnics per a arribar al dia de hui. A partir d’ara entrarem en la recta final del procediment administratiu i en la supervisió tècnica del projecte; i estarem molt atents per a concloure un treball que serà motiu d’orgull dels saguntins i d’un port al qual li espera un gran i prometedor futur per davant».

El projecte contempla solucions constructives amb diverses àrees com: Glorieta i entroncament amb el carrer Travessia del Mediterrani i Passeig Marítim; Escales d’accés i zona d’inici del passeig; Part central del passeig i espai d’activitats; Zona final del passeig i futur enllaç amb el pantalà; Zona d’interacció amb la platja; Zona del carril bici.

L’anunci s’ha publicat en la plataforma de contractació del sector públic i les ofertes podran presentar-se fins al 6 de juny de 2022. El termini d’execució de les obres serà de 12 mesos.

El projecte de remodelació de la zona nord del port marítim de Sagunt es desenvolupa en dues fases. D’una banda, es treballarà en la zona terrestre que connectarà amb el passeig de la zona nord amb l’objectiu d’abordar l’execució el més ràpid possible, i que és l’objecte de la licitació de hui. D’altra banda, la part marítima que precisarà, a causa del tractament de residus que es generarà, en trobar-se en aigües no interiors, d’una tramitació ambiental simplificada.

Tags: València
00_CARTEL_FIRAXATIVA2025_EDITABLE
comarcalCV_300x600

Lo + leído

El incendio de Teresa de Cofrentes sigue estabilizado y los vecinos regresan a casa

El incendio forestal de Teresa de Cofrentes (Valencia) continúa estabilizado tras afectar a 504 hectáreas…

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

La programació de l’espai de Teatre Infantil i Familiar per a la Fira d’Agost 2025…

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

 El Jardí de la Pau de Xàtiva tornarà a convertir-se en un espai de referència…

Otras noticias

IMG7820m
El Camp de Morvedre

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

Por Redacción ComarcalCV
IMG7824m
El Camp de Morvedre

Sagunto solicita a Obeikan MDF el cumplimiento de acuerdos tras el ERE que afecta a 153 trabajadores

Por Redacción ComarcalCV
festivalcortosm
CulturarteEl Camp de Morvedre

Abierto el plazo para presentar cortometrajes al Festival Internacional de Cine Negro en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
IMG2285m
El Camp de Morvedre

Sagunt adjudica la reforma del CEIP Baladre para mejorar su accesibilidad por 880.000 euros

Por Redacción ComarcalCV
IMG2340m
CollaEl Camp de Morvedre

Comienzan las fiestas patronales de Sagunto con el tradicional tro d’avís y la Xopà

Por Redacción ComarcalCV
20250715ReunionDGCostasFoto
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal de Almardà, Corinto y Malvarrosa se reúne con Costas en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?