ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Autoritat Portuària adjudica l’obra del nou passeig marítim del pantalà del port de Sagunt

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 12, 2022
37 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Les obres començaran en l’últim trimestre d’enguany, tenen un termini d’execució de 12 mesos i suposaran una inversió de 5.523.650 euros

L’Autoritat Portuària de València (APV) ha adjudicat l’obra del projecte del nou passeig marítim del pantalà del port de Sagunt. Està previst que l’obra comence en l’últim trimestre d’enguany i tindran un termini d’execució de 12 mesos, una intervenció que tindrà una inversió de 5.523.650 euros.

A la licitació pública es van presentar cinc ofertes i la guanyadora ha estat la signatura COMSA. S.A.O. L’adjudicació d’aquesta obra activa la construcció d’un passeig marítim en la zona nord del recinte portuari saguntí que, donant continuïtat al passeig marítim del municipi, permeta l’ús ciutadà d’aquesta zona i en el futur, l’accés públic al pantalà Sierra Menera.

Aquest projecte es desenvoluparà sobre els terrenys ocupats per la part terrestre del pantalà actual per a crear un nou espai urbà que connecte el final de l’actual Travessia del Mediterrani amb l’arrancada del tram marítim del pantalà.

Segons l’APV «aquest nou passeig es concep com un centre cultural, d’oci i d’activitat lúdica per als ciutadans, per la qual cosa s’han creat una sèrie d’àrees d’activitat que habiliten la realització de zones museístiques, de restauració, de jocs infantils, esportives, etc. En aquesta línia, una de les idees força del projecte és posar en valor el caràcter patrimonial i històric de l’entorn. Per a això, es concep el nou passeig com un espai que concilia l’oci amb un plantejament museístic sobre el pantalà i sobre el propi patrimoni industrial de Sagunt».

El projecte de remodelació de la zona nord del Port de Sagunt es desenvolupa en dues fases. D’una banda, es treballarà en la zona terrestre que connectarà amb el passeig de la zona nord que és l’obra que s’ha adjudicat. D’altra banda, la part marítima que precisarà, a causa del tractament de residus que es generarà, en trobar-se en aigües no interiors, d’una tramitació ambiental simplificada.

«Un espai per a la ciutadania»

A més de l’inici de la construcció d’aquest nou passeig marítim, la APV i l’Ajuntament de Sagunt, van acordar en l’últim comité assessor del Port de Sagunt celebrat al juliol les bases que han de definir el concurs d’idees per al projecte d’interacció port-ciutat de la zona Nord del Port de Sagunt amb la intenció que isca la licitació al setembre. En concret s’han establit i definit els usos i l’àmbit espacial que recollirà el Plec de Prescripcions Tècniques.

Així, els usos vinculats a la interacció port-ciutat proposats en el Comité per a aquest projecte són l’activitat comercial com a restauració, oci, etc. excloent grans superfícies comercials; la creació de parcs infantils, espais i elements per a la realització d’activitat física i esport i un carril bici; pesca; la realització d’activitats i esdeveniments culturals, d’oci i esportiu; o esdeveniments comercials itinerants.

El concurs també contemplarà l’ús nàutic-esportiu que siga compatible amb les característiques d’agitació del Moll Nord i la seguretat marítima del port; així com els usos portuaris comercials i complementaris, amb les corresponents mesures de segregació i seguretat.

Tags: València
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Detenido en Xirivella por dos plantaciones de marihuana indoor

Agentes de la Policía Nacional han arrestado en Xirivella a un hombre como presunto autor…

Fins a 11 actes de les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent es podran seguir en directe

Fins a 11 actes de les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent es podran seguir…

Torrent avanza en la modernización del Mercado Sant Gregori

El Mercado Sant Gregori de Torrent se encuentra en la fase final de su transformación…

Otras noticias

IMG7820m
El Camp de Morvedre

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

Por Redacción ComarcalCV
IMG7824m
El Camp de Morvedre

Sagunto solicita a Obeikan MDF el cumplimiento de acuerdos tras el ERE que afecta a 153 trabajadores

Por Redacción ComarcalCV
festivalcortosm
CulturarteEl Camp de Morvedre

Abierto el plazo para presentar cortometrajes al Festival Internacional de Cine Negro en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
IMG2285m
El Camp de Morvedre

Sagunt adjudica la reforma del CEIP Baladre para mejorar su accesibilidad por 880.000 euros

Por Redacción ComarcalCV
IMG2340m
CollaEl Camp de Morvedre

Comienzan las fiestas patronales de Sagunto con el tradicional tro d’avís y la Xopà

Por Redacción ComarcalCV
20250715ReunionDGCostasFoto
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal de Almardà, Corinto y Malvarrosa se reúne con Costas en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?