BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
jueves, 8 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Alt Forn del Port de Sagunt, declarat Bé d’Interés Cultural

El decret del Consell subratlla que es tracta d'una obra arquitectònica, d'enginyeria i d'escultura “colossal” que forma part rellevant del patrimoni industrial valencià
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 27, 2024
25 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
3658 sagunt alt forn

El Ple del Consell ha aprovat el Decret pel qual es declara l’Alt Forn número 2 de la siderúrgica del Port de Sagunt com a bé d’interés cultural (BIC) amb la categoria de monument.

El decret subratlla que es tracta d’una obra arquitectònica, d’enginyeria i d’escultura “colossal” que forma part rellevant del patrimoni industrial valencià, la qual cosa fa necessària la seua protecció com a BIC.

L’enclavament constituïx una manifestació “singularíssima” que exigix el màxim reconeixement en l’àmbit patrimonial, tal com es recull en el decret aprovat pel Consell, en el qual s’establix la normativa per a la protecció d’este immoble i el seu entorn, de manera que es preserve la seua integritat.

La norma aprovada assenyala així els valors del monument i delimita literalment i gràficament l’entorn al qual s’associa per a aconseguir la tutela eficaç d’este patrimoni excepcional.

L’expedient per a la protecció de l’Alt Forn va ser incoat l’any 2020 i va caducar el febrer de 2023, per la qual cosa es va acordar iniciar-lo de nou. Així, és ara quan, després de disposar dels informes favorables del Consell Valencià de Cultura, de la Universitat de València-Estudi General i del Consell Jurídic Consultiu, entre altres dictàmens preceptius, es procedix a la seua aprovació.

En el decret aprovat pel Ple s’inclou la delimitació de l’entorn protegit, s’establixen els usos autoritzats i activitats no permeses per a este monument, es fixen els paràmetres urbanístics que hauran de complir-se en l’entorn i es regula el règim d’autoritzacions per part de la Conselleria amb competències en patrimoni cultural per a realitzar qualsevol tipus d’intervenció, que requerirà la definició precisa del seu abast i la documentació tècnica que corresponga.

Segons recull el decret, no es permeten al voltant de l’edifici construccions de cap mena i, en el cas que es destine una zona per a aparcaments, haurà d’estar separada de les naus i de l’edifici de l’Alt Forn un mínim de 50 metres des del perímetre dels dos edificis. A més, s’haurà de minimitzar l’impacte d’este aparcament mitjançant la utilització d’elements de mobiliari urbà o de vegetació.

Així mateix, es prohibix la introducció d’anuncis o publicitat exterior que irrompa en l’espai protegit i es regulen les condicions que han de complir la col·locació dels indicadors i rètols que desenvolupen activitats amb la preceptiva llicència municipal.

Finalment, el decret aprovat pel Consell disposa la inscripció de l’Alt Forn número 2 del Port de Sagunt en l’Inventari general del patrimoni cultural valencià i en el Registre general de béns d’interés cultural. A més, també establix que el pla especial de protecció haurà d’aprovar-se en el termini d’un any des de la publicació d’esta norma.

“Pas de gegant en la dignificació”

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha expressat que esta declaració com a Bé d’Interés Cultural de l’Alt Forn del Port de Sagunt és una molt bona notícia perquè el valor que té és “incalculable”. L’alcalde de la ciutat també ha manifestat que consideraven “imprescindible” esta declaració i ha agraït el treball de les associacions i els moviments ciutadans que l’han fet possible: “Particularment, gràcies a l’Asociación de Patrimonio Industrial de Puerto de Sagunto (APIPS), que va ser la primera que va posar este tema sobre la taula i ha estat donant seguiment i continuïtat a tot el procediment administratiu”.

Finalment, Darío Moreno ha valorat el que suposa aquesta notícia per a la ciutat: “Hui fem un pas de gegant en la dignificació d’esta part de la nostra història i en la dignificació del nostre patrimoni industrial. I, així, este BIC s’equipara a uns altres que també tenim en el municipi i en tota la Comunitat Valenciana”.

Tags: València
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Paiporta busca su reconstrucción de la DANA con sus vecinos en el primer Encuentro Ciudadano con más de 100 participantes

Más de un centenar de personas participaron este martes en el primer Encuentro Ciudadano por…

Estas son las 164 Banderas Azules que ha obtenido la Comunitat Valenciana con las que vuelve a liderar el ránking de España

La Comunitat Valenciana ha obtenido un total de 164 Banderas Azules para este 2025, lo…

La Marjal d’Almenara ja té un òrgan de gestió hídrica

La Marjal d’Almenara compta ja amb un òrgan de gestió hídrica que serà molt important…

Otras noticias

Pere
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer da un paso más en la regeneración de su playa con una boya inteligente mejorada

Por Javier
7990 sagunt policia local platja
El Camp de Morvedre

La secció de platges de la Policia Local de Sagunt realitza quasi 3.400 serveis al llarg de l’estiu

Por admin
N13
CulturarteEl Camp de Morvedre

La herencia romana y la música sacra protagonizan la agenda cultural primaveral de Sagunto

Por Javier
5163 sagunt premis splash
El Camp de Morvedre

El Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana ‘Splash’ tanca amb el lliurament dels guardons

Por admin
9602 sagunt gigafactoria cartell
El Camp de Morvedre

Volkswagen inicia les obres en la seua gigafactoria a Sagunt amb treballs previs

Por admin
3147 sagunt ple municipal pressupostos 2024
El Camp de Morvedre

El Ple de Sagunt aprova el pressupost municipal de 2024 que ascendeix a quasi 98 milions d’euros

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?