ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

La Generalitat licitarà entre abril i maig d’enguany el projecte per desdoblar la CV-60 al seu pas per la Safor

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 13, 2023
142 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

La Conselleria de Transició Ecològica haurà d’aprovar la Declaració d’Impacte Ambiental per a traure a licitació el projecte

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha informat que preveu que aquest mateix any, entre els mesos d’abril i maig, es puga licitar el desdoblament del tram de la Safor de la CV-60. Així ho ha anunciat la consellera Rebeca Torró a l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, i a una representació d’empresaris de la comarca de la Safor,

Com ha subratllat la responsable d’infraestructures del Consell en la reunió que ha mantingut a Gandia, en la qual també ha participat la directora general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, Roser Obrer, “la CV-60 és un projecte fonamental per a la Generalitat i el següent pas és l’aprovació de la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA) per part de la Conselleria de Transició Ecològica per a poder licitar el projecte i continuar avançant en un desdoblament fonamental per a millorar la seguretat viària d’aquesta carretera, la connectivitat de la zona i el desenvolupament econòmic de la comarca”.

Per a Rebeca Torró, “es tracta d’un projecte ambiciós i de gran envergadura, prioritari per a la Generalitat, ja que es tracta d’una infraestructura bàsica per a la seguretat i la vertebració no sols de La Safor, sinó també de les comarques centrals”.

En aquest sentit, ha destacat l’esforç inversor que la Generalitat està realitzant en aquesta via i ha apuntat que en el manteniment i en els primers passos administratius de la futura duplicació d’aquest tram de la Safor s’emporta invertit 3 milions d’euros.

En total, la duplicació de la CV-60 en aquest tram suposarà una inversió de la Generalitat de 66 milions d’euros, i juntament amb el tram de la Vall d’Albaida, es destinarà un pressupost de 130 milions d’euros.

Així mateix, la consellera ha reiterat que “és un compromís ferm de la Generalitat amb la comarca de la Safor i amb Gandia, així com amb la millora de les seues connexions per a incrementar la mobilitat i seguretat entre els seus municipis, afavorir la vertebració amb la resta del territori i facilitar els punts d’accés”.

Per part seua, l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha manifestat que una prioritat per a la ciutat i la comarca és el mapa de les infraestructures i és “un moment de pactes entre els agents econòmics i socials i els actors polítics per a fer possible algunes de les nostres reivindicacions històriques”.

Finalment, ha valorat la voluntat d’acords de la Conselleria de Política Territorial i del Govern valencià que “s’han mostrat sensibles a les nostres demandes i parlem de realitats, és el sentit diferent que hem donat a les infraestructures, és el moment de la generació d’oportunitats, de generació de prosperitat i la vertebració econòmica és possible amb les infraestructures”.

Crítiques al projecte

No obstant aquest projecte també ha sigut rebutjat per col·lectius ecologistes de la Safor per la seua afectació al territori, arribant-se a realitzar manifestacions de protesta. L’última va ser l’organitzada per la plataforma Per l’Horta de la Safor que el passat mes d’octubre va impulsar una protesta pels carrers de Gandia advertint que és una “destrossa paisatgística, patrimonial i mediambiental irreversible”.

Per l’Horta de la Safor exigeix que la Generalitat duga a terme un procés de participació perquè el veïnat dels pobles afectats puga valorar les necessitats reals de la comarca i del seu entorn. Afirmen així que la prolongació de la CV-60 implica la destrucció irreversible de més de 600.000 metres quadrats d’horta històrica -més de 700 fanecades serien expropiades- a la comarca de la Safor.

Tags: València

Lo + leído

Xàtiva es projecta a FITUR com a referent de turisme intel·ligent i patrimoni cultural

Xàtiva ha refermat la seua posició com a destinació de referència en la Fira Internacional…

Canet d’en Berenguer lidera la lucha contra la erosión costera con «ingeniería verde» en Fitur 2026

El proyecto pionero de Canet d'en Berenguer para proteger su litoral se ha convertido en…

Seis detenidos en Alzira, Cullera y Nàquera por cultivo y tráfico de drogas

La operación Zander, desarrollada por la Guardia Civil en Alzira, Cullera y Nàquera, ha concluido…

Otras noticias

260120 TEMPORAL HARRY 2
La Safor

Tavernes de la Valldigna coordina la recuperación tras el temporal Harry y evalúa los daños en la playa

Por Redacción ComarcalCV
AO6174copia
CollaLa Safor

Gandia presenta el libro Foc i Flama con las Falleras Mayores

Por Redacción ComarcalCV
Un patinet elèctric per un carril bici de Gandia.
La Safor

Gandia regula l’ús dels patinets elèctrics: aquestes seran les obligacions i restriccions de circulació

Por Toni Cuquerella
AO3740copia
CollaLa Safor

Benirredrà i Gandia celebren el Porrat de Sant Antoni amb més de 40 activitats

Por Redacción ComarcalCV
AO3129copia
La Safor

Gandia se une a Saborea España para impulsar la gastronomía de la Safor

Por Redacción ComarcalCV
260110frances2601104043
CollaLa Safor

Gandia celebra amb èxit el Porrat de Sant Antoni

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?