BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
domingo, 11 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Es constitueix el Consell Rector que gestionarà el Monestir de Santa Maria de la Valldigna

La consellera Raquel Tamarit ha presidit la constitució i afirma que amb aquest acte "reconstruïm el valor reputacional d’un símbol central del poble valencià"
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 21, 2023
22 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
6787 monestir santa maria valldigna consell rector

La consellera d’Educació, Cultura i Esport ha presidit la constitució del Consell Rector del Reial Monestir de Santa Maria de la Valldigna, l’òrgan encarregat de vetlar per la conservació, restauració i millora del recinte monumental, com també de l’establiment i del foment de les activitats culturals, formatives, educatives i científiques relacionades amb aquest símbol de la història i del patrimoni cultural valencià.

Segons Tamarit, “el monestir de la Valldigna és nucli transcendental per al poble valencià. Per això, a finals de l’any passat, les Corts Valencianes van aprovar la Llei del Reial Monestir de Santa Maria de la Valldigna per a garantir-ne una gestió pública transparent i eficaç, a més d’adaptar la seua conservació i el seu funcionament a les noves necessitats i usos”.

“El Consell Rector que hui hem constituït mostra la reconstrucció del valor reputacional d’aquest símbol central del poble valencià. És la primera pedra d’aquesta nova etapa i els representants institucionals que hi formem part farem tot el que està a les nostres mans per a fer valdre aquest lloc històric” ha manifestat. 

Consell Rector 

Segons estableix la recent Llei del Reial Monestir de Santa Maria de la Valldigna, la consellera d’Educació, Cultura i Esport presideix aquest òrgan directiu; i el president de la Generalitat, Ximo Puig, n’ocupa la Presidència d’Honor. 

La Secretaria del Consell Rector l’ocupa la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, i, pel que fa als diferents vocals integrants, es compta amb les alcaldies de Simat de la Valldigna, Benifairó de la Valldigna, Tavernes de la Valldigna i Barx; també s’ha designat un representant de la Mancomunitat de la Valldigna. Així mateix, hi exerceixen de vocals el president de la Diputació de València, la presidenta en funcions del Consell Valencià de Cultura, el director general de l’Institut Valencià de Cultura, tres representants de les universitats públiques valencianes i una persona en representació de la Real Academia de Bellas Artes de San Carlos.

El Consell Rector també ha aprovat la constitució d’un equip de treball multidisciplinari conformat per arqueòlegs i professorat universitari. 

I Premi Valldigna 

Amb la configuració i l’activació del Consell Rector, s’ha determinat també establir el Premi de la Valldigna, que serà anual i que s’atorgarà cada any en el marc de les celebracions del Dia de la Valldigna, fixat el 26 de març. 

Per aquesta raó, el Consell Rector ha determinat la concessió del I Premi de la Valldigna 2023 a la ciutadania de la Valldigna i es lliurarà el pròxim diumenge en un acte que se celebrarà al monestir. 

En paraules de Raquel Tamarit, “és de justícia fer valdre i reconéixer la tasca que tota la gent dels pobles que envolten el monestir han fet perquè ningú oblidara la vàlua i el significat d’aquesta joia, malgrat tots els entrebancs que, durant un bon grapat d’anys foscos i de gestió nefasta, va haver-hi abans que s’iniciara l’etapa del Govern del Botànic”, i ha continuat: “Per això, volem donar les gràcies en majúscules a totes les persones anònimes que, des del món cívic, han lluitat per preservar la imatge del monestir de la Valldigna, i volem fer-ho posant-los cara i representació amb una persona ben coneguda ací, Vicent Martínez Sancho. Ell és un dels fundadors del col·lectiu Amics de la Valldigna i autor del llibre ‘La memòria dels absents’, una reivindicació de la tasca cívica, cultural i també política de la generació que va permetre la recuperació de la democràcia i dels avanços socials i identitaris valencians”.

Tags: València
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Averías más comunes en las barreras automáticas (y cómo evitarlas y prevenirlas)

Las barreras automáticas son fundamentales para controlar el acceso en parkings, comunidades, empresas e instalaciones…

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Agentes de la Policía Nacional han desarticulado en la provincia de Valencia una organización criminal…

Folgado reorganiza el reparto de áreas en el gobierno de Torrent tras la salida del edil de VOX

El Ayuntamiento de Torrent ha llevado a cabo una reestructuración interna en el equipo de…

Otras noticias

8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Safor

Detenido un joven por un robo con violencia a un menor en Oliva

Por Javier
Feria de Abril de Gandia
FiestasLa Safor

La Feria de Abril de Gandia regresa con una programación repleta de actividades gratuitas

Por Javier
Viviendas de protección oficial en Gandia
La Safor

Gandia contará con un nuevo edificio de 67 viviendas protegidas frente al Palacio de Justicia

Por Javier
Obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia
La SaforLa Vall d'Albaida

La Diputació de València licita les obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia

Por Javier
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
La Safor

L’ex alcaldessa de Gandia Diana Morant es manté com a única ministra valenciana al nou govern de Pedro Sánchez

Por admin
7024 lara romero salome pradas
La Safor

Tavernes de la Valldigna demana a la Generalitat que accelere l’execució de la circumval·lació de la CV-50

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?