ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix proposarà que els Moros i Cristians tinguen un tractament igual que el de les Falles a la Diputació de València

La diputada Natàlia Enguix i la regidora de Festes d’Ontinyent van gaudir junt a l’alcaldessa d'Oliva de l'entrada del bàndol cristià a la localitat de la Safor
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 24, 2023
139 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4261 natalia enguix yolanda pastor angels munoz

La diputada d’Ens Uneix a la Diputació de València, Natàlia Enguix, proposarà a la corporació valenciana que la festa de Moros i Cristians tinga el mateix tractament que les Falles, comptant així amb una línia específica d’ajudes als pressupostos de la Diputació.

Enguix feia aquest anunci en la seua visita el passat divendres la localitat d’Oliva, on va gaudir de l’entrada del bàndol cristià de les festes d’aquest municipi de La Safor juntament amb la regidora de Festes d’Ontinyent, Àngels Muñoz, i l’alcaldessa d’Oliva, Yolanda Pastor, qui va confirmar que en agost tornarà la visita per assistir als Moros i Cristians d’Ontinyent.

La diputada d’Ens Uneix explicava que «demanarem que les festes dels Moros i Cristians a la província tinguen una línia específica d’ajudes, com passa amb les Falles. Açò suposarà que les comparses morocristianes legalment constituïdes tinguen accés a ajudes, ja que considerem que en els municipis del sud de la província i altres comarques on es fan estes festes tenen una entitat equivalent a les que tenen les falles en les localitats on estes es desenvolupen». En paraules de Natàlia Enguix, «els Moros i Cristians són una manifestació de les nostres arrels de la que s’ha de tenir cura i donar una atenció adequada. Tal com passa en les falles, es tracta d’una festa que a més genera ingressos i projecta la imatge dels municipis on es desenvolupa, arribant en alguns casos a tenir un important impacte econòmic en el turisme local», assenyalava. Les ajudes que es plantegen inclouran també el suport a l’assoliment de declaracions d’interés turístic, que en el cas concret d’Ontinyent seria de la d’Interés Turístic Internacional en la que es va treballant a la localitat als últims anys.

La proposta d’Ens Uneix, que serà duta a terme per al seu debat al ple de la corporació valenciana, continua així la línia encetada en l’anterior legislatura per la formació municipalista de suport als Moros i Cristians en la Diputació. En aquest sentit, cal recordar la inclusió d’esta festa en les accions de suport plantejades per la Diputació a les falles per fer front a la Covid-19, o la presentació d’una moció perquè la Diputació reclamara al Govern d’Espanya canvis en la normativa sobre l’ús de la pólvora en els actes festius, atenent una petició expressa de les entitats de festes de Moros i Cristians sobre aspectes com el transport i el maneig de la pólvora, o la fi del monopoli per a vendre-la.

Tags: admin València

Lo + leído

Piden siete años de prisión por violar a una amiga en Requena – Utiel

La Audiencia Provincial de Valencia juzga mañana, martes, a un hombre acusado de violar a…

El nuevo IES La Sènia de Paiporta dispara su coste hasta los 16 millones

El Ayuntamiento de Paiporta ha dado luz verde a la modificación presupuestaria que posibilita a…

Alaquàs recibe 4,19 millones para para reparar infraestructuras dañadas por la DANA

El Ayuntamiento de Alaquàs va a recibir 4.190.581,55 euros del Ministerio para la Transición Ecológica…

Otras noticias

Ontinyent ja es prepara per a la Fira de Novembre.
La Vall d'Albaida

Torna la Fira de Novembre d’Ontinyent amb 40 Atraccions, Firauto, Música en Directe i el Gran Megathor de 45 metres

Por Toni Cuquerella
L'ajuda ha sigut anunciada a la seu de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d'Albaida.
ComarcalLa Vall d'Albaida

La Diputació inverteix 180.000 euros per assegurar la continuïtat de les vivendes tutelades del Projecte Trèvol a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
PlenoDiputacionfotoAbulaila3 3
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

La Diputación invierte más de 2,3 millones en Enguera, Navarrés, Benigànim, Aielo de Rugat o Llosa de Ranes

Por Redacción ComarcalCV
448 ontinyent hospital
La CosteraLa Vall d'Albaida

La falta de personal técnico en diagnóstico por imagen afecta a los hospitales de Xàtiva y Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Membres de l'expedició valenciana a Brussel·les.
La Vall d'Albaida

Ontinyent presenta a Brussel·les la seua resposta exemplar a la dana de 2019 com a model europeu de resiliència

Por Toni Cuquerella
La regidora de Cementeri d'Ontinyent, Helena Gandia.
La Vall d'Albaida

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?