ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix proposarà que els Moros i Cristians tinguen un tractament igual que el de les Falles a la Diputació de València

La diputada Natàlia Enguix i la regidora de Festes d’Ontinyent van gaudir junt a l’alcaldessa d'Oliva de l'entrada del bàndol cristià a la localitat de la Safor
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 24, 2023
63 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4261 natalia enguix yolanda pastor angels munoz
650x80_2_ola_CAS

La diputada d’Ens Uneix a la Diputació de València, Natàlia Enguix, proposarà a la corporació valenciana que la festa de Moros i Cristians tinga el mateix tractament que les Falles, comptant així amb una línia específica d’ajudes als pressupostos de la Diputació.

Enguix feia aquest anunci en la seua visita el passat divendres la localitat d’Oliva, on va gaudir de l’entrada del bàndol cristià de les festes d’aquest municipi de La Safor juntament amb la regidora de Festes d’Ontinyent, Àngels Muñoz, i l’alcaldessa d’Oliva, Yolanda Pastor, qui va confirmar que en agost tornarà la visita per assistir als Moros i Cristians d’Ontinyent.

La diputada d’Ens Uneix explicava que «demanarem que les festes dels Moros i Cristians a la província tinguen una línia específica d’ajudes, com passa amb les Falles. Açò suposarà que les comparses morocristianes legalment constituïdes tinguen accés a ajudes, ja que considerem que en els municipis del sud de la província i altres comarques on es fan estes festes tenen una entitat equivalent a les que tenen les falles en les localitats on estes es desenvolupen». En paraules de Natàlia Enguix, «els Moros i Cristians són una manifestació de les nostres arrels de la que s’ha de tenir cura i donar una atenció adequada. Tal com passa en les falles, es tracta d’una festa que a més genera ingressos i projecta la imatge dels municipis on es desenvolupa, arribant en alguns casos a tenir un important impacte econòmic en el turisme local», assenyalava. Les ajudes que es plantegen inclouran també el suport a l’assoliment de declaracions d’interés turístic, que en el cas concret d’Ontinyent seria de la d’Interés Turístic Internacional en la que es va treballant a la localitat als últims anys.

La proposta d’Ens Uneix, que serà duta a terme per al seu debat al ple de la corporació valenciana, continua així la línia encetada en l’anterior legislatura per la formació municipalista de suport als Moros i Cristians en la Diputació. En aquest sentit, cal recordar la inclusió d’esta festa en les accions de suport plantejades per la Diputació a les falles per fer front a la Covid-19, o la presentació d’una moció perquè la Diputació reclamara al Govern d’Espanya canvis en la normativa sobre l’ús de la pólvora en els actes festius, atenent una petició expressa de les entitats de festes de Moros i Cristians sobre aspectes com el transport i el maneig de la pólvora, o la fi del monopoli per a vendre-la.

Tags: València

Lo + leído

Gandia restaurará la fachada histórica del IES Ausiàs March

La primera teniente de Alcaldía, Alícia Izquierdo, y el tercer teniente de Alcaldía, Jesús Naveiro,…

El festival Les Nits del Castell se consolida en Alaquàs como cita cultural del verano

El Festival Les Nits del Castell ha cerrado su segunda edición convirtiéndose en un evento…

La Diputación invierte 300.000 euros en Aielo de Malferit para reconstruir el Pont d’Allà Baix

La Diputación de Valencia destinará 300.000 euros al proyecto de reconstrucción del Pont d’Allà Baix…

Otras noticias

Plaques solars.
La Vall d'Albaida

Veïns d’Albaida s’organitzen per frenar els projectes de plantes solars que ja afecten el 8% del seu territori

Por Toni Cuquerella
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
EconomíaLa Vall d'Albaida

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Por Toni Cuquerella
Obres d'enderroc de construccions junt a la muralla d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia els enderrocs al barri medieval de la Vila per recuperar la Muralla Sud i construir 12 habitatges nous

Por Toni Cuquerella
Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?