ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El Teatre Romà de Sagunt acaba amb la precarietat de la seua connexió elèctrica, amb ‘llum d’obra’ d’inicis dels anys 90

L’actuació de la Direcció General de Patrimoni suposa una inversió de més de 45.000 euros per a aconseguir una connexió elèctrica segura i d’acord amb la normativa
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 26, 2024
184 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6952 sagunt teatre roma connexio electrica

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport ha iniciat les obres per a esmenar la precarietat de la connexió de servici elèctric que dona servici al Teatre Romà de Sagunt després de dècades de provisionalitat.

Així, l’actuació dels serveis tècnics de la Direcció General de Patrimoni suposa una inversió de 45.379,61 euros per a aconseguir una connexió elèctrica segura i d’acord amb la normativa, per a aconseguir un subministrament elèctric legalitzat més de trenta anys després de la finalització de les obres de rehabilitació del Teatre.

La directora general de Patrimoni Cultural, Pilar Tébar, ha explicat que el subministrament elèctric que proveïa el Teatre Romà de Sagunt “tenia un caràcter provisional des d’inicis dels anys noranta, quan es van fer les obres de rehabilitació d’este monument historicoartístic; una situació que s’havia mantingut fins a l’actualitat, sense que durant tots estos anys s’haguera fet res per corregir esta situació precària”.

En concret, des de llavors el subministrament elèctric s’ha fet a través d’una estesa de cables aèria enganxada a baranes, mitjançant torres de mitjana tensió, en unes condicions precàries de seguretat, i també d’elevat risc, la qual cosa l’allunya del compliment de la normativa en vigor.

Esta instal·lació és la que fins ara ha estat subministrant per realimentació l’electricitat per a donar servei a les oficines del teatre i al Museu de les Antigues Cavallerisses del Castell.

Va ser en febrer de l’any 2018 quan es produïx un canvi de situació, amb la cessió, per part de l’Ajuntament de Sagunt, del Centre de Transformació del qual partia la línia provisional a l’empresa distribuïdora Iberdrola.

En juliol de l’any 2022, després de la cessió, es tramita un nou contracte de subministrament ‘provisional d’obra’, la duració màxima del qual és de dos anys, la qual cosa implica que, en el cas de no complir el termini provisional establit, que vencia ara en 2024, l’empresa distribuïdora podia ordenar el tall del subministrament elèctric.

Davant  d’esta situació, des del Servici d’Arquitectura de la Direcció General de Patrimoni Cultural s’ha impulsat la contractació dels treballs d’enginyeria, arqueologia i de l’empresa d’instal·lacions elèctriques, per a l’adequació de la connexió de subministrament en baixa tensió.

En concret, el passat dia 20 de juny es van iniciar les obres de soterrament de la línia de baixa tensió, l’eliminació de les torres, i la realització de connexió elèctrica des de l’escomesa al quadre elèctric del Teatre, per a aconseguir una connexió elèctrica segura, i d’acord amb la normativa, tal com exigix la normativa.

Tags: admin València

Lo + leído

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

La biblioteca pública de Canet ha conmemorado el 250 aniversario del nacimiento de la escritora…

Ocho años de internamiento por el crimen machista de una niña de 15 años a manos de su novio en Orihuela

El Juzgado de Menores número 1 de Alicante ha condenado a dos jóvenes por el…

Xàtiva crea un servei municipal d’atenció psicològica per a malalts de càncer després de suprimir-lo la Generalitat

L’Ajuntament de Xàtiva posarà en marxa un nou servei municipal d’atenció psicològica per a persones…

Otras noticias

Parc arqueològic del Grau Vell de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt recupera el port mil·lenari: dels seus orígens ibers a la seua esplendor romana, el Grau Vell obri la seua història

Por Toni Cuquerella
Imatge de la proposta d'ubicació de la macroplanta solar al port de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Sagunt demana situar la macroplanta solar de la gigafactoria en el port marítim perquè no afecte terreny agrícola

Por Toni Cuquerella
2941 sagunt parc sagunt
El Camp de MorvedreValencia

El efecto Volkswagen e Inditex dispara hasta un 11% al alza el mercado inmobiliario de Valencia y Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
El capitell s'ha dipositat al Museu d'Arqueologia de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Rescatat un capitell del segle XV descobert en unes obres privades a l’entorn del Castell de Sagunt

Por Toni Cuquerella
José Antonio Sancho Sempere.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer reclama al Tribunal de Comptes 151.735 euros per prevaricació i abús de funció de l’exsecretari

Por Toni Cuquerella
MIMG3428recort
El Camp de Morvedre

El documental ‘La Transició a Sagunt’ se presenta en el Casal Jove

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?