ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Alfonso Rus a un pas del primer judici oral del ‘cas Taula’ que començarà per les contractacions dels ‘zombis’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 23, 2021
431 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Entre els encausats, a més de l’exalcalde de Xàtiva, també estan l’exalcalde del Genovés, Emilio Llopis, l’exregidor de Xàtiva Marcos Benavent i l’exregidor de Fontanars dels Alforins, Màximo Caturla

La jutge substituta del Jutjat d’Instrucció 18 de València ha acordat seguir la causa contra les 26 persones investigades en relació a les contractacions irregulars de les empreses públiques Imelsa i Ciegsa, que constitueixen les peces separades B i F, al voltant de les contractacions de ‘zombis’, del denominat ‘cas Taula’.

Entre els investigats figuren el que fora president de la Diputació de València i del PP de la província província i alcalde de Xàtiva, Alfonso Rus; l’ex secretari autonòmic d’Educació Màxim Caturla; els ex diputats provincials Rafael Rubio (PSPV-PSOE) i Salvador Enguix (PP), i les exregidors populars de Xàtiva i Fontanars dels Alforins, Marcos Benavent i Máximo Caturla.

La instructora considera que els fets poden ser constitutius d’un delicte de pertinença a organització criminal i de delictes continuats de prevaricació, malversació de cabals públics i falsedat en document oficial.

L’acte, notificat aquest dimarts i que pot ser recorregut en reforma i/o apel·lació, dóna deu dies a la Fiscalia i a les acusacions personades en les diligències perquè formulen escrit d’acusació i sol·liciten l’obertura de judici oral, el sobreseïment o, excepcionalment, la pràctica de diligències complementàries.

Segons es recull en la resolució, Alfonso Rus, el seu llavors cap de gabinet, Emilio Llopis, el gerent de Imelsa, Marcos Benavent, i Maximo Caturla van utilitzar dita mercantil «en benefici propi» i van contractar treballadors «per a respondre a favors sol·licitats per terceres persones».

En molts d’aqueixos casos els empleats tenien la condició d’assessors de membres del consell d’administració de Imelsa però no van desenvolupar cap treball per a l’empresa.

En la realització d’aquestes contractacions van col·laborar presumptament altres investigats com la llavors directora de Recursos Humans i el director financer de Imelsa, María Gracia Escrihuela i José Enrique Montblanc, respectivament.

Segons consta en un informe de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat unit a les actuacions, aqueixes incorporacions de personal «es van fer obviant el procediment que garanteix els principis d’igualtat, mèrit, capacitat, publicitat, transparència i imparcialitat» i tampoc van respectar les limitacions imposades en les Lleis de Pressupostos Generals entre els anys 2009 i 2014.

La jutge enumera a 12 persones contractades en aquest període en Imelsa per ordre d’Alfonso Rus que van percebre salaris sense haver desenvolupat cap treball efectiu per a aqueixa empresa de la Diputació.

Entre aqueixes 12 persones, que estan igualment encausades, figuren des de l’alcalde de la localitat de Cofrentes, Raúl Mateo Ángel Balufo, fins a un jugador del Club Esportiu Olímipic de Xàtiva, el club de futbol que presidia el propi Rus.

La instructora també qüestiona les retribucions per productivitat i dietes percebudes sense justificació entre els anys 2011 i 2014 per Benavent, Esrihuela i Montblanc, que ascendeixen pel primer dels conceptes a 56.648, 97.125 i 82.162 euros, respectivament.

D’igual manera, l’acte refereix altres cinc contractacions presumptament irregulars en Ciegsa, l’empresa de la Generalitat Valenciana dedicada a la construcció de col·legis i instituts, el conseller delegat dels quals entre 2003 i 2007 va ser el també secretari autonòmic d’Educació Maximo Caturla.

Entre aquests cinc contractats de Ciegsa entre els anys 2004 i 2005 destaquen l’encara alcalde de la Llosa de Ranes pel PP Evaristo Aznar i l’exregidor de l’Ajuntament de Requena per aquest partit Manuel Gómez.

Tags: València

Lo + leído

Sidonie revoluciona les Nits al Castell de Xàtiva: tots els detalls del concert i la seua nova etapa en català

El Festival Nits al Castell de Xàtiva es prepara per a viure una de les…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 17 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 17 de julio anuncia intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el viernes 17 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el viernes 17 de julio indica intervalos nubosos con…

Otras noticias

IES Isabel-Clara Simó de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

El PP impulsa retirar el nom de l’IES Isabel-Clara Simó a l’Alcúdia de Crespins perquè va provocar «malestar»

Por Toni Cuquerella
Roger Cerdà i María Beltrán.
La Costera

La Fira de Xàtiva fa història amb més de 300.000 visites i ja mira cap a la declaració internacional

Por Toni Cuquerella
xativa escola campus
La Costera

Més de 440 xiquets i joves omplin les escoles i campus d’estiu municipals de Xàtiva

Por Adrián Lupiáñez
Mompó Llanera de Ranes
La Costera

Llanera de Ranes recibirá más de 180.000 euros de la Diputació para renovar su polígono industrial

Por Adrián Lupiáñez
Rafa Sánchez.
La Costera

Un viatge a la nostàlgia del pop: Rafa Sánchez porta els grans himnes de La Unión al Castell de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Protesta contra l'eliminació del jutjat de violència de gènere a Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva recupera el jutjat de violència de gènere: el Govern rectifica i retorna les competències al partit judicial

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?