ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent projectarà a FITUR el Museu Tèxtil i la Ruta dels Molins com a nous atractius turístics

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 12, 2023
81 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Sayo Gandía destaca l’interés d’integrar els espais vinculats al tèxtil com a elements d’atracció turística durant tot l’any

El tèxtil ontinyentí serà enguany un dels protagonistes principals de l’oferta turística d’Ontinyent a la fira turística internacional FITUR, que tindrà lloc del 18 al 22 de gener a les instal·lacions d’IFEMA a Madrid. Serà a través de la projecció de dos nous elements recentment incorporats, la I fase del Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana i la «Ruta dels Molins» pel barranc dels Tarongers, vinculada a la tradició tèxtil local. La regidora de Turisme, Sayo Gandía, destacava l’interès d’integrar estos dos espais «com a elements d’atracció turística visitables tot l’any, dins d’eixe plantejament que venim fent per r un turisme responsable i sostenible, amb una oferta ideal per a escapades de cap de setmana”.

Cal recordar que el Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana obria les seues portes a les visites el passat mes de desembre, després d’una inversió de 1’2 milions d’euros (900.000 de la Generalitat i 300.000 euros de l’Ajuntament), amb un discurs museístic que aborda de les 3 fases dels procesos del tèxtil des d’una perspectiva històrica. Pel que fa a la “Ruta dels Molins dels Tarongers i de la Fos”, posa en valor 12 molins hidràulics dels segles XVIII i XIX existents entre Ontinyent i Bocairent, considerats un “tresor patrimonial” vinculat a la tradició tèxtil dels dos municipis, que conflueix amb el sender de xicotet recorregut PR-122. La ruta va ser una de les actuacions proposades a Ontinyent Participa 2022, prenent com a base el treball universitari de l’ontinyentina Irene Ribera.

Sayo Gandia, explicava que «els esforços fets per posar en marxa el Museu del Tèxtil ja poden començar a ser rentabilitzats turísticament, i per això li donem la importància qe es mereix enguany dins l’oferta que presentem a FITUR, tot i que una volta finalitze la II fase d’obres al museu el discurs museogràfic canviarà i s’ampliarà. Pel que fa a la Ruta dels Molins, està tenint una molt bona acollida, un recorregut amb atractiu tant natural i paisatgístic com a històric, posant en valor antics molins que en la seua majoria han funcionat com a batans o fàbriques tèxtils», apuntava. A l’edició d’enguany de FITUR, l’Ajuntament també mostrarà els nous mapes turístics que s’empraran a l’Oficina de Turisme, que inclouen detalls gràfics i il·lustracions dels principals punts d’interés de la ciutat, acompanyats de breus resums amb contingut històric.

Tags: Turís
Festes_2025_COMARCALCV_300x250

Lo + leído

El Gobierno dará 417 millones a los ayuntamientos afectados por la dana para la limpieza y reparación del alcantarillado

El secretario de Estado de Medio Ambiente, Hugo Morán, ha anunciado este jueves en Valencia…

Elda crea un nuevo aparcamiento público gratuito cerca del casco histórico

El Ayuntamiento de Elda ha dado un paso importante para mejorar la movilidad urbana en…

Alzira inicia la ejecución de la faja perimetral contra incendios en Racó y Respirall

El Ayuntamiento de Alzira ha anunciado que a partir del 15 de septiembre de 2025…

Otras noticias

Ontinyent ja ha tancat les seues Festes de Moros i Cristians.
La Vall d'Albaida

La ‘Setmana Gran’ de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent conclou amb les ambaixades i la desfilada final

Por Toni Cuquerella
El capità Moro d'Ontinyent 2025, davant la tribuna d'autoritats.
La Vall d'Albaida

Ontinyent viu una Entrada de Moros i Cristians històrica amb la distinció d’Interés Turístic Internacional

Por Toni Cuquerella
Interpretació de 'Chimo' davant del castell de Festes d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent vibra amb la interpretació conjunta de mil músics de ‘Chimo’, símbol de les seues festes

Por Toni Cuquerella
autoritats25
La Vall d'Albaida

Una ministra i diversos consellers, entre la quinzena d’alts càrrecs institucionals que assistiran als Moros i Cristians d’Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Actuació de Pep Botifarra a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Pep Botifarra atrau a més de 1.200 persones en la ‘Nit Gran’ d’Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Els Moros i Cristians d'Ontinyent tornaran a desfilar per À Punt.
La Vall d'Albaida

À Punt retransmet les entrades de Moros i Cristians d’Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?