BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 12 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent projectarà a FITUR el Museu Tèxtil i la Ruta dels Molins com a nous atractius turístics

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 12, 2023
28 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Sayo Gandía destaca l’interés d’integrar els espais vinculats al tèxtil com a elements d’atracció turística durant tot l’any

El tèxtil ontinyentí serà enguany un dels protagonistes principals de l’oferta turística d’Ontinyent a la fira turística internacional FITUR, que tindrà lloc del 18 al 22 de gener a les instal·lacions d’IFEMA a Madrid. Serà a través de la projecció de dos nous elements recentment incorporats, la I fase del Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana i la «Ruta dels Molins» pel barranc dels Tarongers, vinculada a la tradició tèxtil local. La regidora de Turisme, Sayo Gandía, destacava l’interès d’integrar estos dos espais «com a elements d’atracció turística visitables tot l’any, dins d’eixe plantejament que venim fent per r un turisme responsable i sostenible, amb una oferta ideal per a escapades de cap de setmana”.

Cal recordar que el Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana obria les seues portes a les visites el passat mes de desembre, després d’una inversió de 1’2 milions d’euros (900.000 de la Generalitat i 300.000 euros de l’Ajuntament), amb un discurs museístic que aborda de les 3 fases dels procesos del tèxtil des d’una perspectiva històrica. Pel que fa a la “Ruta dels Molins dels Tarongers i de la Fos”, posa en valor 12 molins hidràulics dels segles XVIII i XIX existents entre Ontinyent i Bocairent, considerats un “tresor patrimonial” vinculat a la tradició tèxtil dels dos municipis, que conflueix amb el sender de xicotet recorregut PR-122. La ruta va ser una de les actuacions proposades a Ontinyent Participa 2022, prenent com a base el treball universitari de l’ontinyentina Irene Ribera.

Sayo Gandia, explicava que «els esforços fets per posar en marxa el Museu del Tèxtil ja poden començar a ser rentabilitzats turísticament, i per això li donem la importància qe es mereix enguany dins l’oferta que presentem a FITUR, tot i que una volta finalitze la II fase d’obres al museu el discurs museogràfic canviarà i s’ampliarà. Pel que fa a la Ruta dels Molins, està tenint una molt bona acollida, un recorregut amb atractiu tant natural i paisatgístic com a històric, posant en valor antics molins que en la seua majoria han funcionat com a batans o fàbriques tèxtils», apuntava. A l’edició d’enguany de FITUR, l’Ajuntament també mostrarà els nous mapes turístics que s’empraran a l’Oficina de Turisme, que inclouen detalls gràfics i il·lustracions dels principals punts d’interés de la ciutat, acompanyats de breus resums amb contingut històric.

Tags: Turís
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Averías más comunes en las barreras automáticas (y cómo evitarlas y prevenirlas)

Las barreras automáticas son fundamentales para controlar el acceso en parkings, comunidades, empresas e instalaciones…

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Agentes de la Policía Nacional han desarticulado en la provincia de Valencia una organización criminal…

Folgado reorganiza el reparto de áreas en el gobierno de Torrent tras la salida del edil de VOX

El Ayuntamiento de Torrent ha llevado a cabo una reestructuración interna en el equipo de…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?