ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Diputació autoritza ampliar fins a juliol de 2025 el termini perquè Terrateig execute el nou consultori

L'àrea de Cooperació que dirigix la vicepresidenta Natàlia Enguix fixa la nova data d'execució i justificació d'un projecte fonamental per a la qualitat de vida del municipi de la Vall d’Albaida, amb una inversió de 277.000 euros
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 4, 2024
392 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

La Diputació de València ha autoritzat l’ampliació del termini d’execució i justificació del nou consultori de Terrateig, a la Vall d’Albaida.

Amb esta pròrroga decretada per l’àrea de Cooperació Municipal que dirigix la vicepresidenta primera, Natàlia Enguix, “donem resposta a la petició de l’ajuntament d’allargar el termini per a acabar el projecte i no haver de renunciar a la subvenció de 277.000 euros que concedix la Diputació”, explica la responsable provincial. Terrateig disposarà d’any i mig per a finalitzar el seu nou edifici auxiliar per a dotació sanitària, fins a l’estiu de 2025.

Enguix destaca que, amb esta mena d’actuacions atenent les sol·licituds dels consistoris, “donarem totes les facilitats possibles, dins del marc legal, perquè els municipis puguen executar els projectes que subvenciona la Diputació”. “Ho vam dir des del primer minut d’esta nova legislatura, que tenim el repte d’ajudar als alcaldes i alcaldesses al fet que convertisquen en realitat els seus projectes i no hagen de renunciar a cap ajuda, i ja estem treballant per a complir-lo”, ha afegit la vicepresidenta primera.

En este sentit, “volem aplicar a tota la gestió la filosofia del nou Pla Obert d’Inversions, que hem convertit en un programa quadriennal amb tres convocatòries obertes cada any perquè els ajuntaments presenten els seus projectes sense pressions, i evitar així els problemes que a vegades suposen els terminis d’execució i que poden comportar la renúncia a les subvencions”. En este cas concret, “Terrateig va derivar a la Diputació l’execució del Pla d’Inversions 2020-21, i amb els retards de la pandèmia i la inflació va decidir fer canvis en els projectes i destinar els diners a un consultori que no tenien temps per a executar”, explica Enguix.

Nou consultori

L’alcaldessa de Terrateig, Silvia Ferrer, agraïx no sols el finançament provincial sinó també “la predisposició de la vicepresidenta Enguix per a autoritzar nous terminis i facilitar l’execució de l’obra. Fa uns dies em va informar de la signatura del decret en el qual se’ns autoritza a realitzar l’obra amb un termini ampliat, el que demostra la sensibilitat de Natàlia cap als problemes dels pobles de la comarca a la qual representa. En el nostre cas, podrem disposar d’un nou edifici auxiliar que destinarem a situar el nou consultori de salut”.

El nou consultori “permetrà als habitants tindre un centre mes ampli i còmode per a l’atenció sanitària, tant metge com infermera, i un espai per a altres activitats relacionades amb la salut”, explica l’alcaldessa, qui destaca que l’ajuntament “no haurà de disposar de cap partida pressupostària per a l’obra, ja que l’import total assignat per la Diputació contempla el cent per cent de les despeses”.

“L’ampliació suposa una gran notícia, ja que el municipi és molt xicotet, no arriba a 300 habitants, i només disposem d’estes inversions que venen de part de la Diputació per a millorar les infraestructures i la qualitat de vida dels nostres veïns”, apunta Silvia Ferrer, qui remarca que “som un municipi rural amb risc de despoblació i estos projectes repercutixen en la millora dels serveis bàsics i reduïxen la desigualtat respecte als municipis grans”.

Al juliol de 2020, Terrateig va sol·licitar a la Diputació quatre projectes en el marc del Pla d’Inversions 2020-21. Dos d’eixos projectes van ser canviats al desembre de 2022 pel nou consultori auxiliar, en el qual la corporació provincial invertirà 277.000 euros. El consistori disposa de 638 dies, des del 23 d’octubre de 2023, per a la finalització de l’obra, i de dos mesos més per a la seua justificació.

Tags: admin Terrateig

Lo + leído

Paiporta analiza el impacto de la DANA en el comercio local en reunión con Confecomerç

El Ayuntamiento de Paiporta ha celebrado una reunión con la secretaría de Estado de Comercio…

Empleo público para docentes 2026 en la Comunitat Valenciana: estas son las 2.067 plazas ofertadas por la Conselleria de Educación

La Conselleria de Educación ha hecho oficial la cifra para la próxima Oferta de Empleo…

Lanzan una subasta de 3.700 metros de suelo en Sueca con descuento del 90%

Escrapalia ha iniciado una subasta pública en Sueca, ubicada en la comarca de La Ribera…

Otras noticias

Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?