ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Les obres de la nova Marina de Gandia començaran al setembre amb una inversió de 8 milions d’euros

Toni Cuquerella
Por
Toni Cuquerella
Publicado mayo 30, 2025
622 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Projecte de la marina de Gandia.
Projecte de la marina de Gandia.

Gandia fa un pas més en la gran transformació del Grau i la platja amb la presentació de la nova Marina de Gandia. Una infraestructura que iniciarà les seues obres al setembre i compta amb un pressupost de prop de 8 milions d’euros. La Marina permetrà oferir un nou al·licient turístic gràcies a l’impuls de l’oferta de turisme i esport nàutic.

L’acte es va celebrar a Foment congregant representants institucionals, empresaris i ciutadans en la presentació oficial del projecte de la Marina de Gandia. Representants de l’empresa Alcara Infraestructures, que gestionarà la instal·lació, i de l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, van intervindre durant la jornada.

“Aquesta nova infraestructura serà una part fonamental que ens ajudarà com a agent dinamitzador del Grau i de la platja”, va afirmar Prieto. A més, va afegir que generarà llocs de treball gràcies a “una potent inversió empresarial que permetrà completar l’oferta nàutica que tenim com a municipi turístic”.

Pel que fa als terminis, la màxima autoritat va informar que l’Ajuntament ja està treballant en l’aprovació del projecte i en la concessió de la llicència, permetent que les obres comencen al setembre.

D’aquesta manera, es completaria el que Prieto va definir com la nova transformació del Grau: “Juntament amb els tinglats del port i l’Institut Oceanogràfic, tindrem una nova mirada de la ciutat. Estem parlant de potents inversions públiques i privades: més de 30 milions d’euros en la zona portuària, que transformaran l’entorn del Grau per a convertir-lo en una nova zona d’oportunitats on guanya tota la ciutat”.

“Tenim una de les millors platges del territori nacional, i el nostre deute pendent era tindre una Marina que complementara l’oferta turística amb un producte de primer nivell. Un producte que, a més de ser esportiu, també serà comercial i estarà obert a tots aquells usuaris i ciutadans que recuperaran aquest espai com a zona d’oportunitats, d’oci i com a emblema del Grau i de la platja”, va concloure.

Per la seua banda, el president honorífic d’Alcara, Paco Herrero, va qualificar la jornada d’ahir com “un dia molt especial per a nosaltres i per a la ciutat. Per fi podem presentar el projecte, una iniciativa que donarà un impuls al turisme nàutic i esportiu”. I va afegir: “Creiem que la nova Marina de Gandia serà un motor dinamitzador de la gran platja que tenim”.

Herrero va incidir en l’aposta pels esports de vela i rem, a més d’altres que s’afegiran en el futur. “Volem que tot el món ens conega i que sàpia totes les opcions d’oci que oferirem”. Finalment, va assenyalar que la inversió inicial prevista és de 8 milions d’euros.

La nova Marina de Gandia

El projecte contempla la creació d’una marina moderna i sostenible, oberta no sols al món nàutic, sinó també al conjunt de la ciutadania. Estarà dotada amb 268 amarraments, 163 places d’aparcament, una seu social de 1.440 metres quadrats i zones diferenciades per a l’oci, l’esport nàutic i serveis a embarcacions.

Entre les actuacions previstes destaquen el dragatge general del port, la renovació total de molls i pantalans, la instal·lació de fingers i la millora de la infraestructura per a acollir embarcacions de major eslora. A més, s’implementaran tecnologies d’última generació i sistemes sostenibles, com plaques solars, per a aconseguir l’autosuficiència energètica.

Tags: Gandia Toni Cuquerella

Lo + leído

Riba-roja aprueba un código ético pionero para el uso responsable y transparente de la Inteligencia Artificial municipal

El Pleno del Ayuntamiento de Riba-roja de Túria ha marcado un hito en la administración…

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

La Navidad 2025 llega a la provincia de Valencia cargada de tradición y de escenas…

El arsénico encontrado en una salsa de soja podría estar detrás de la muerte de una joven de Requena

La investigación por la muerte de Ángela, la joven de 33 años de Requena fallecida…

Otras noticias

pla barranc
La Safor

Gandia inicia la construcción del parque inundable en el barranco de Beniopa

Por Redacción ComarcalCV
Manuela Carmena.
La Safor

Manuela Carmena arriba a ‘Gandia Pensa’ per a reflexionar sobre democràcia, drets humans i esperança

Por Toni Cuquerella
251124frances2511240992
La Safor

Gandia remodela el entorno de los tinglados para acercar el puerto a la ciudad

Por Redacción ComarcalCV
Imatge dels guardonats en els Premis Literaris Ciutat de Gandia.
La Safor

Gandia reivindica el seu paper com a capital de les lletres valencianes en el lliurament dels Premis Literaris 2025

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Safor

Un Tribunal Popular examina el homicidio en Gandia de un hombre golpeado con una maza

Por Javier
AO1757copia
CulturarteLa Safor

Gandia reafirma su capitalidad cultural en los Premios Literarios

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?