ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

L’artista Paula Bonet, la periodista Montserrat Boix i el professor Octavio Salazar participaran a la IV escola feminista d’Ontinyent

La programació inclourà una festa de cloenda amb la companyia Los Blandengues i la DJ Nonai Sound
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 13, 2023
120 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9506 ontinyent 4 escola feminista 2023

L’artista Paula Bonet, la periodista Montserrat Boix i el professor Octavio Salazar participaran a la IV Escola Feminista d’Ontinyent, que era presentada aquest dijous per la regidora d’Igualtat de l’Ajuntament, Natàlia Enguix. Una presentació en la que també participava via telemàtica la científica ontinyentina Emma Torró, investigadora del Institut de Física Corpuscular del CSIC, que servix com a imatge del cartell d’esta nova edició de l’Escola Feminista.

Natàlia Enguix destacava que l’Escola Feminista “era un projecte que vam encetar esta legislatura per sensibilitzar i formar a la població al voltant de problemes i assumptes destacats dins l’agenda feminista, per d’esta manera reivindicar millor els drets de les dones. Les tres edicions anteriors han estat un èxit, hem contat amb participació de dones i homes de totes les edats, i esperem continuar aquest èxit en esta nova edició”.

Emma Torró, investigadora del Cesic i de la Universitat de València, agraïa haver estat triada com a imatge del cartell d’una iniciativa que va destacar com a “molt útil per a cercar la igualtat real”. Torró lamentava que el percentatge de dones en aquest sector no supere el 20%, i apuntava com una de les possibles raons la manca de referents, tot reivindicant el paper de les dones investigadores i la importància de la investigació científica com una professió.

Enguix recordava que a les edicions anteriors “hem comptat amb veus autoritzades i reconegudes dins del moviment feminista actual, com ara Ana de Miguel, Amelia Tiganus o Paula Fraga, entre moltes altres, que han aportat un discurs necessari i avantguardista sobre aspectes com els ventres de lloguer o l’abolició de la prostitució”. Esta

línia es reprendrà en l’edició d’enguany, que repeteix l’esquema de l’edició anterior, amb 3 ponències al Teatre Echegaray i una cloenda de caire lúdic al Museu del Tèxtil, passant a tenir lloc les activitats de forma setmanal (enlloc de quinzenal) i sempre començant a les 19:00 hores, sent sempre gratuïtes i amb entrada lliure.

Així, el 19 d’abril el professor de Dret i Catedràtic de la Universitat de Còrdoba Octavio Salazar parlarà sobre la participació dels homes en el feminisme i la igualtat, amb la ponència «La masculinidad como problema, los hombres como parte de la solución». El 26 d’abril serà torn per a la pintoria i escriptora Paula Bonet, llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i amb formació en Xile i Nova York, qui a la ponència “La anguila. La palabra pintada» parlarà de la seua trajectòria artística. Finalment, la tercera ponència estarà a càrrec de la periodista Monsterrat Boix, qui treballa als informatius de RTVE en l’apartat d’informació internacional i té una ampla experiència en accions lligades al feminisme, com ara la creació de la web “Dones en marxa», i que impartirà la ponència “Prostitución y trata. La responsabilidad de los medios de comunicación”.

La cloenda al Museu Tèxtil el 10 de maig comptarà amb l’espectacle «Ser más hombre. Una cuestión musical”, a càrrec de la companyia Los Blandengues, que oferiran una exposició cantada al voltant de les masculinitats, en clau d’humor. A més a més es comptarà amb la participació de la DJ valenciana Nonai Sound, qui barrejarà ritmes jamaicans amb música electrònica. Natàlia Enguix convidava a totes i tots “a acudir a les diferents activitats, per gaudir-les i aprendre aspectes que ens permeten seguir millorant la societat entre totes i tots”, concloïa.

Tags: admin Serra

Lo + leído

Un cotxe es precipita a l’aigua al Port de Gandia i es salda amb una dona morta i la conductora detinguda

Una jove de 20 anys va morir anit al port de Gandia, després que el…

Johnny Depp dona 65.000 dólares a Asociación Musical de Massanassa afectada por la dana

El reconocido actor estadounidense Johnny Depp ha tenido un gesto de gran generosidad al donar…

El ple de Xàtiva aprova el principi d’acord amb l’església per recuperar els 8.000 metres de sòl públic que s’havia immatriculat

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat per unanimitat en el ple municipal la proposta d’acord transaccional…

Otras noticias

PlenoDiputacionfotoAbulaila3 3
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

La Diputación invierte más de 2,3 millones en Enguera, Navarrés, Benigànim, Aielo de Rugat o Llosa de Ranes

Por Redacción ComarcalCV
448 ontinyent hospital
La CosteraLa Vall d'Albaida

La falta de personal técnico en diagnóstico por imagen afecta a los hospitales de Xàtiva y Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Membres de l'expedició valenciana a Brussel·les.
La Vall d'Albaida

Ontinyent presenta a Brussel·les la seua resposta exemplar a la dana de 2019 com a model europeu de resiliència

Por Toni Cuquerella
La regidora de Cementeri d'Ontinyent, Helena Gandia.
La Vall d'Albaida

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre figures destacades de la cultura, la ciència i la societat local

Por Toni Cuquerella
Parc de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

El Col·legi d’Arquitectes premia Ontinyent per la transformació de Cantereria en un parc inundable com a model de resiliència climàtica

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?