ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

El Museu de Prehistòria de València realitzarà noves excavacions en quatre jaciments durant l’estiu

Les actuacions d'este estiu tindran lloc en la Cova del Bolomor de Tavernes de la Valldigna, la Cova Foradada d’Oliva, el Pico de los Ajos de Iàtova i la Cueva del Sapo de Xiva
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 4, 2024
335 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
5152 yatova pico de los ajos excavacion

El Museu de Prehistòria de València (MUPREVA), dependent de la Diputació de València, ha presentat el seu pla anual d’excavacions arqueològiques, que es durà a terme al llarg dels mesos de juliol, agost i setembre en un total de quatre jaciments de la província. Es tracta d’un programa d’actuacions que comprén un ampli marc cronològic, concretament des del Paleolític inferior fins a l’època dels ibers.

La realització d’excavacions arqueològiques per part del Servici d’Investigació Prehistòrica del Museu de Prehistòria de la Diputació de València és una de les activitats bàsiques que conformen la labor investigadora d’este centre des de la seua creació el 1927. L’excavació, conservació, protecció i difusió del patrimoni són els objectius que marquen este pla d’excavacions d’acord amb les línies d’investigació d’anys precedents.

Els jaciments

Una de les actuacions que realitzarà el Museu de Prehistòria de València serà en la Cova del Bolomor de Tavernes de la Valldigna, on el període d’excavació es desenvoluparà durant els mesos de juliol i agost. Es tracta d’un jaciment situat cronològicament en el Plistocé mitjà i Plistocé superior inicial. El seu depòsit sedimentari i les restes arqueològiques tenen una importància excepcional per al coneixement dels orígens i les característiques del poblament humà antic a l’Europa meridional; en particular, de les formes de vida dels preneandertals i altres homínids que van habitar este lloc fa entre 400.000 i 100.000 anys.

El museu de la Diputació també escometrà noves excavacions en la Cova Foradada d’Oliva al llarg del mes de juliol. L’interés d’este jaciment s’ha incrementat a causa del descobriment, fa uns anys, de restes humanes neandertals corresponents a diversos individus. Ara es tracta de reprendre les excavacions que van finalitzar en 2013 sense arribar a la base de l’estratigrafia, tenint present la revisió dels conjunts lítics i gose-us per a delimitar la seqüència del Paleolític mitjà i superior, així com l’adequació de la cavitat per al desenvolupament d’un nou projecte que s’ha començat recentment.

Un altre dels emplaçaments en els quals actuarà el museu, en este cas a l’agost, és el Pico de los Ajos de Iàtova, un jaciment ibèric especialment conegut per la seua col·lecció de ploms escrits en llengua ibera. Els últims anys ha sigut objecte d’excavació per part del Servici d’Investigació Prehistòrica del MUPREVA, juntament amb la Universitat de València i l’Ayuntamiento de Yátova. A hores d’ara s’està treballant per a donar a conéixer les troballes constructives documentades en diferents sectors del poblat, amb la consolidació de les restes i la seua posada en valor.

Finalment, durant els mesos d’agost i setembre, tindran lloc excavacions en la Cueva del Sapo de Xiva. Es tracta d’una cova ritual ibèrica on s’ha documentat una gran varietat d’ofrenes. A més de ser un espai destinat a diversos rituals de l’època ibèrica, entre els quals es troba un soterrament del s. IV a. C., també ha sigut objecte de diversos usos des del Calcolític fins al segle XIX. Enguany, en el marc del programa d’actuacions del Museu de Prehistòria de València, es continuarà excavant per a aproximar-nos als diversos usos d’esta cova al llarg del temps.

Tags: admin Real

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena hoy, jueves 26 de febrero

Requena amanece este jueves, 26 de febrero de 2026, bajo un cielo completamente raso y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia hoy, jueves 26 de febrero

Gandia amanece este jueves, 26 de febrero de 2026, con una atmósfera nítida y una…

Adiós a los atascos de tráfico de la A-3 para entrar a València: así es el corredor de transporte público que proyecta la Generalitat sobre el Túria

Entrar a València desde l'Horta Sud dejará de ser sinónimo de retenciones en la A-3…

Otras noticias

Los escolares no tendrán colegio el 16 de marzo en estos municipios.
L' Horta SudL'Horta NordLa Safor

Calendario escolar y Fallas 2026: estos son los 6 nuevos municipios que no tendrán clase el 16 de marzo

Por Toni Cuquerella
Imatge de la reunió que ha tingut lloc a l'Ajuntament de Gandia.
La Safor

Aconseguir el 100% de la hipoteca a Gandia: qui es pot beneficiar de l’acord de l’ajuntament amb la banca?

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
3176 arturo torro
La Safor

El crimen de Arturo Torró en Gandia cumple un año sin resolución

Por Pau Gómez
260218frances2602184303
ComarcalLa Safor

El puente sobre la N-332 en Gandia abrirá en marzo

Por Pau Gómez
Guardia Civil.
La Safor

Detenidas cinco personas por traficar con marihuana en una empresa de La Safor

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?