ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent remodelarà la piscina coberta amb 2,6 milions de fons europeus i aconseguirà un estalvi d’energia del 80%

L’alcalde visita en el Dia d’Europa l’espai on es desenvoluparà el projecte amb la major subvenció europea directa mai aconseguida a la ciutat
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 9, 2023
186 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
4866 ontinyent piscina coberta jorge rodriguez

La remodelació de la piscina coberta d’Ontinyent, amb 2’6 milions d’euros del programa Next Generation de la Unió Europea, permetrà un estalvi energètic del 80% en energia primària no renovable.

És una de les dades fetes públiques aquest dimarts en la visita que l’alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, realitzava a la piscina coberta, acompanyat pels regidors Óscar Borrell (Territori) i Pablo Úbeda (Promoció Econòmica), a més de l’arquitecte Baldo Molinero, qui explicava els detalls tècnics sobre el plantejament de l’obra.

L’alcalde destacava que la celebració del Dia d’Europa aquest dimarts “és un bon moment per posar en valor no sols el ser europeus sinó els avantatges de ser-ho. Estan invertint-se 5 milions d’euros dins del programa EDUSI subvencionat amb els fons europeus FEDER, i ara estem visitant l’espai on amb les ajudes Next Generation hem rebut la subvenció europea directa més quantiosa a la ciutat, 2’6 milions per a la renovació integral de la piscina. Una actuació que persegueix un estalvi energètic i que aprofitarem per a donar noves funcionalitats a aquest espai, com l’ampliació del got de la piscina, que permetrà homologar-la per a competicions oficials”, recordava.

Óscar Borrell posava de relleu la qualitat de l’avantprojecte enviat a Madrid per optar a la subvenció “que va ser un dels 173 seleccionats d’entre els més de 1000 presentats per municipis de tota Espanya, i que va ser fruit d’un intens treball participatiu, amb reunions sectorials a les que vam escoltar les demandes de persones usuàries i clubs. Va a ser un canvi molt important en esta instal·lació i en el servei que aquesta presta”, remarcava. Pablo Úbeda, per la seua banda, remarcava que “Europa és una aliada, des del primer moment hem sigut conscients des del Govern d’Ontinyent, i per això sempre hem apostat perquè Ontinyent evolucionara amb Europa”.

L’arquitecte Baldo Molinero donava alguns detalls al voltant de l’avantprojecte de l’actuació, que planteja una millora de l’aïllament de tot l’edifici; la millora de les instal·lacions de climatització, ventilació i calefacció; la implantació d’un sistema de control automatitzat; rRehabilitació de les quatre façanes mitjançant proteccions bioclimàtiques; creació d’una doble pell amb vegetació que embolica tota l’actuació; d’un hivernacle adossat; i la millora integral dels vestidors i sales de treball.

Tot açò redundarà en beneficis com l’optimització i millora de l’eficiència energètica; la integració de l’edificació en el teixit urbà i paisatgístic; millora funcional i estètica de l’edifici; garantir un confort en els espais intermedis i de circulació; respondre a les necessitats establides pels propis usuaris i augment de la uilització d’energies renovables i aprofitament d’energies residuals. El cost total de l’actuació és de 3’62 milions, dels que l’Ajuntament haurà d’aportar 968.000 euros, venint la resta de la subvenció europea. L’estalvi energètic de l’actuació en la infrastructura de major consum energètic actual, i que s’estima en un 80% d’estalvi d’energia primària no renovable, permetrà recuperar progressivament la part d’inversió municipal.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

El futur Centre de Dia de Xàtiva ja té un horitzó clar de posada en…

Paiporta moviliza 19,5 millones de euros para la redacción de siete grandes proyectos de reconstrucción tras la dana

El proceso de reconstrucción de Paiporta ha alcanzado un hito administrativo fundamental con la entrada…

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

El nucli antic de Xàtiva ha iniciat aquesta setmana una important transformació urbana amb l'engegada…

Otras noticias

Cristian Verdú (Compromís) i Juanra Espí (PSPV) en la firma del pacte de govern en 2023.
ComarcalLa Vall d'Albaida

L’alcalde d’Aielo de Malferit, Juanra Espí (PSPV) cedeix la vara de comandament a Cristian Verdú (Compromís) complint el pacte de govern

Por Toni Cuquerella
1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
Imatge de la jornada celebrada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat reivindica la potència industrial de la Vall d’Albaida i aposta per la retenció del talent

Por Toni Cuquerella
173996072515887210897 2950444031673924 4988917372606742528 n8236726635150996075
CollaLa Vall d'Albaida

Ontinyent Medieval torna amb més de 100 llocs de venda, música i artesania

Por Pau Gómez
Nino Bravo.
La Vall d'Albaida

La Diputació ix al rescat per mantenir el Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit i evitar que se’n vaja a València

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?