BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent promou l’autoconsum energètic front a la instal·lació de macroplantes fotovoltaiques

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 8, 2021
32 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

L’Ajuntament implanta un servei d’assessorament a través de l’oficina d’economia verda i bonifica els principals impostos a les persones i empreses que instal·len pannells d’autoconsum

L’Ajuntament d’Ontinyent ha encetat una campanya per a promoure l’autoconsum energètic i la constitució de comunitats elèctriques locals, com a model més sostenible i respectuòs amb el territori front al de les macroplantes fotovoltaiques. Entre les accions per a impulsar les energies netes es troben la bonificació del l’Impost de Béns Immobles (IBI) i Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) a les persones o empreses que s’instal·len pannells d’autoconsum individual o comunitari, a més de posar a l’abast de la ciutadania un servei d’assessorament a través de l’Oficina d’Economia Verda, ubicada al Mercat Municipal, on s’han incrementat de manera exponencial les consultes.

El model de l’autoconsum és una alternativa al de les granges fotovoltaiques, que en paraules de la regidora Sayo Gandia, “no promouen un canvi cap a un model energètic responsable i d’energia neta, i a més provoca la destrucció de zones d’especial valor paisatgístic i agrícola i sols en benefici dels grans interessos econòmics”, ha assenyalat Gandia.

En aquest sentit, Sayo Gandia ha avançat que al Consell de Medi Ambient ja se li va presentar el projecte d’una planta de 10 Mw en una finca de 27 hectàrees de la partida de la Maiansa, un espai qualificat d’especial protecció agrícola en el Pla General i que forma part de l’anomenada Toscana valenciana. La majoria dels membres del Consell es va mostrar en desacord amb el projecte. Fins ara sols s’ha presentat a l’ajuntament una petició formal d’una empresa demanant un canvi en el planejament urbanístic que faça possible la implantació de parcs solars de fins a 60 Megawats de potència. El vigent Pla General d’Ordenació Urbana d’Ontinyent impedeix instal·lacions de plaques solars que superen els 250 quilowats.

Increment de les bonificacions a l’autoconsum

La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, ha destacat que l’autoconsum “permet a la ciutadania comptar amb la seua pròpia energia neta i renovable, i estalviar en la factura energètica. Cada volta estem rebent més sol·licituds de bonificacions a l’autoconsum individual, i en la vessant col·lectiva estem promovent les instal·lacions comunitàries i treballant amb les associacions empresarials COEVAL i ATEVAL per fomentar també la instal·lació de comunitats energètiques locals”, manifestava.

Sayo Gandia animava a empreses i particulars a concertar cita amb l’Oficina d’Economia Verda Municipal al telèfon 697854465 per ampliar la informació al voltant de l’autoconsum energètic.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Xàtiva presenta el cartell oficial de la Fira d’Agost 2025 en el marc del seu 775é aniversari

Xàtiva ha acollit aquest dimecres, a la plaça de Sant Pere, l’acte de presentació oficial…

Altea restringeix l’habitatge turístic al PGOU: prohibicions i límits per controlar la massificació i els preus

L’Ajuntament d’Altea ha aprovat aquest dilluns, en sessió plenària, una modificació puntual del Pla General…

Cómo encontrar tu piso ideal en Valencia

Como ya sabrás, buscar un piso trasciende la mera cuestión de presupuesto o metros cuadrados.…

Otras noticias

Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?