ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri al MAOVA l’exposició que commemora 100 anys d’arqueologia de la Universitat de València

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado diciembre 28, 2022
97 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

L’alcalde Jorge Rodríguez i la Vicerectora Ester Alba visiten la mostra, que inclou peces originals de diversos jaciments que s’exposen per primera vegada

El museu MAOVA d’Ontinyent ha obert les portes de l’exposició ‘Passat i present. 100 anys fent arqueologia a la Universitat’, que es podrà visitar fins al proper 16 d’abril, i que resumeix la trajectòria arqueològica des de la creació del Laboratori d’Arqueologia de la Universitat de València en l’any 1921.

L’alcalde d’Ontinyent i President de la Fundació Universitària Campus Ontinyent, Jorge Rodríguez; la Vicerectora de Cultura i Esports de la Universitat de València, Ester Alba; el regidor de Cultura de l’Ajuntament d’Ontinyent, Àlex Borrell; i la Comissària de l’exposició Tina Badal intervenien en un acte al qual assistien representants d’ATEVAL, professionals de l’arqueologia, estudiants del Campus i membres de l’equip tècnic que ha realitzat l’exposició.

L’exposició està organitzada pel Vicerectorat de Cultura i Esport de la UV, el Departament de Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga de la UV i el Centre Cultural La Nau, on es mostrava per primera volta abans de començar a Ontinyent la seua itinerància, gràcies al patrocini de la Fundació Universitària Campus Ontinyent i la col·laboració de l’Ajuntament de la ciutat, baix la coordinació de l’arqueòleg municipal Agustí Ribera.

Tina Badal, comissària de l’exposició junt a Yolanda Carrión, explicava que la mostra s’estructura en tres seccions: una mirada ràpida al passat; la investigació, mostrant els temes que s’han abordat des de la fundació del Laboratori; i finalment la difusió d’aquest treball i l’impacte en la docència. S’exhibeixen peces originals, algunes per primera vegada, procedents d’institucions col·laboradores, com ara ossos humans amb marques de canibalisme, peces de coure que són les evidències més antigues de la metal·lúrgia en terres valencianes, dos ídols tri-triangulars o un crani trepanat.

Els membres del Laboratori han treballat en més de 250 jaciments arqueològics, bé com a directors d’excavacions o com a investigadors especialitzats. Aquesta labor es mostra amb un mapa interactiu al qual es pot accedir, des dels dispositius mòbils dels visitants, a la informació generada en cada jaciment, incloent-se els treballs en “l’abric de l’Hedra” a la serra de la Solana d’Ontinyent.

Jorge Rodríguez agraïa el treball fet des de la UV, i posava la mostra com exemple “de que la Universitat no sols suposa per a Ontinyent impartir títols, sinó que la aquesta impregna la ciutat i la transforma a través del coneixement. Rebre exposicions com aquesta sempre és una bona noticia, i més quan es fa l’esforç de contextualitzar més de 100 anys d’història”, assenyalava.

Ester Alba manifestava que inaugurar la mostra es per a ella “doblement satisfactori, com a vicerectora i com a profesora de la facultat de geografia i història, per celebrar un centenari que posa l’atenciò en cent anys de treball a un departament que combina la docència i la investigació, i com es contribueix actualment a la difusió del coneixement als nostres territoris”. El regidor de Cultura, Àlex Borrell, avançava que l’exposició serà visitada pels col·legis i instituts de la zona durant els propers mesos.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Hui divendres s'inaugura la quarta edició del Festival Nómade, que se celebrarà durant el cap…

Villajoyosa invierte 3,9 millones en mejorar el acceso al IES Marcos Zaragoza

El Ayuntamiento de Villajoyosa ha iniciado el proceso de licitación para llevar a cabo mejoras…

Torrent avanza en la construcción de la nueva pasarela del CEIP Juan XXIII

La construcción de la nueva pasarela peatonal del CEIP Juan XXIII en Torrent avanza a…

Otras noticias

Barques treballant a l'embassament de Bellús.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer inicia la retirada selectiva de peixos en l’embassament de Bellús per a millorar la qualitat de l’aigua

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
Imatge de l'entrevista entre Jorge Rodríguez i Marciano Gómez.
La Vall d'Albaida

La Conselleria de Sanitat crea 134 noves places per al nou Hospital d’Ontinyent que es manté com a zona de difícil cobertura

Por Toni Cuquerella
ganadera blanca1 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

De diseñadora de moda en Valencia a ganadera en El Palomar

Por Agronews
Reunió de la regidora Gandia amb els veïns afectats.
La Vall d'Albaida

Queixes de veïns i expedients oberts: Ontinyent torna a exigir a la Conselleria una solució a les males olors d’una depuradora

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ja ha tancat les seues Festes de Moros i Cristians.
La Vall d'Albaida

La ‘Setmana Gran’ de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent conclou amb les ambaixades i la desfilada final

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?