BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
sábado, 24 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent impulsa un estudi sobre ‘Camins Escolars Segurs’ per desenvolupar una xarxa d’itineraris segurs als centres educatius

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 24, 2021
23 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La regidora Sayo Gandia presentava aquest dijous el pla de treball previst amb la participació de 6 col·legis de primària, dins de les activitats de la ‘Setmana Europea de la Mobilitat’

L’Ajuntament d’Ontinyent va a impulsar als propers mesos un estudi dins el projecte ‘Camins Escolars Segurs’, iniciativa promoguda pel Consell de Medi Ambient i posada en marxa per les regidories de Medi Ambient, Educació i Educació Viària per tal de desenvolupar una xarxa d’itineraris segurs als centres educatius. La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, presentava aquest dijous i dins de les activitats de la ‘Setmana Europea de la Mobilitat’ el pla de treball previst amb la participació de 6 col·legis de primària: La Solana, Bonavista, La Milagrosa, Santa María, Lluís Vives i La Pureza de María, estant prevista la incorporació de la resta de centres escolars de primària en una segona fase.

Sayo Gandia explicava que l’objectiu d’aquest projecte participatiu, “és facilitar i promoure una xarxa d’itineraris segurs amb un disseny identificatiu propi, que garantisquen als xiquets i xiquetes desplaçar-se de manera segura i autònoma des de casa a l’escola, així com afavorir una mobilitat més sostenible i saludable”. Així, es preten aconseguir augmentar l’autonomia dels xiquets i xiquetes adaptant i millorant l’entorn urbà del barri, potenciant la possibilitat de que l’alumnat puga desplaçar-se de casa a l’escola sense acompanyament i amb seguretat; i adaptant el camí escolar per a cada centre amb propostes tècniques i actuacions enfocades a reduir la velocitat de circulació, millorar la visibilitat en els encreuaments,i donar continuitat i confort als itineraris de persones que es desplacen de manera sostenible, atenen les característiques urbanes de cada entorn ecolar o barri.

Aparellat a aquest objectiu general hi haurà d’altres específics, com ara fomentar el coneixement de l’entorn ; identificar les problemàtiques de mobilitat en l’itinerari cap a l’escola; incentivar un treball educatiu sobre mobilitat i salut ; reflexionar sobre el canvi climàtic i la qualitat de l’aire en relació als hàbits de mobilitat; i treballar en equip per teixir xarxes entre els diferents actors involucrats: els equips educatius, alumnat, ampes, ajuntament i comerços locals.

La regidora explicava les diferents fases previstes dins del pla de treball, (que inclouen fase de coordinació, una enquesta de mobilitat, explotació de l’enquesta, inventari i eixida de camp, informe i activitats) i incidia en destacar com a “fonamental que tothom estiga involucrat: Professors, AMPES, estudiants, Ajuntament i veïnat. Redactar un bon pla de mobilitat no és suficient, es molt important realitzar activitats que visibilitzen i potencien els modes de transport no motoritzats per involucrar als xiquets i xiquetes. La coordinació entre escoles és essencial, i el projecte que comencem a Ontinyent ha de servir de catalitzador de tot aquest procés i un punt d’inici que volem que les escoles facen seu”, manifestava.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó reserva 64 places públiques en el nou centre residencial per a majors

Aquest divendres ha obert les seues portes el nou centre residencial per a persones majors…

El ministre Bustinduy posa Gandia com a exemple en la lluita contra l’intrusisme en els pisos turístics

“Gandia ha fet un treball exemplar en la lluita contra l’intrusisme, en les tasques d’inspecció,…

Organización y gastronomía: cómo acertar al planificar un evento

Cada vez que se organiza un evento —una boda, una celebración de empresa o una…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?