ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent i Ecovidrio inicien una campanya per impulsar el reciclatge de vidre als establiments hostalers

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 15, 2022
35 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

La ciutat va reciclar en 2021 una mitjana de 20’7 kgs de vidre per habitant, per damunt de les mitjanes estatal i autonòmica

L’Ajuntament d’Ontinyent, comptant amb la col·laboració d’Ecovidrio, l’entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclat de vidre a Espanya, posa en marxa esta setmana una campanya per a impulsar el reciclatge d’envasos de vidre en el sector hostaler de la localitat. La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, i el tècnic de la gerència d’Ecovidrio per a la Comunitat Valenciana, Manuel Sala, presentaven al local d’hostaleria de la Societat de Festers una iniciativa que inclourà enquestes, contenidors especials, lliurament de poals i visites d’un educador ambiental, Jordi Martí, que també acudia a l’acte.

Sayo Gandia explicava que es tracta d’una acció inclosa a l’execució del Pla de Residus de la ciutat, al qual es vol abordar en profunditat l’impuls al reciclatge en les diverses fraccions d’elements a reciclar. En aquest sentit, la regidora recordava que “quan iniciem en 2023 el sistema porta a porta integral segurament el del vidre siga l’únic contenidor que continue, juntament als de roba i oli, ja que la recollida en contenidors per al vidre funciona molt bé”. De fet, segons dades facilitades des d’Ecovidrio, corresponents a 2021, els ciutadans d’Ontinyent van reciclar un total de 742.640 quilograms d’envasos de vidre, una mitjana de 20,7 kgs de vidre per persona que supera la mitjana estatal (19 kgs) i autonòmica (17).

Manuel Sala explicava que la iniciativa, en una primera fase, començarà amb la realització d’enquestes i entrevistes als tots els establiments d’hostaleria de la localitat, per a conéixer de primera mà quines són les seues necessitats i poder adequar els recursos existents. A més, s’ofereix informació detallada als locals de com reciclar correctament i dels avantatges socials, econòmiques i mediambientals que té el reciclatge de vidre. En una segona fase, i per a facilitar el reciclatge de vidre en el canal Horeca (Hostaleria, Restauració i Servei d’àpats), s’instal·laran contenidors especials, dotats amb una boca més ampla, que permeten el reciclatge de grans quantitats de vidre com les generades pels hostalers. També s’entregaran poals adaptats amb rodes per a facilitar el transport dels residus de vidre i el seu posterior buidatge en els contenidors.

Sala incidia en què “el sector de l’hostaleria i la restauració és un dels eixos fonamentals per a incrementar la taxa de reciclatge, ja que en ell es consumeixen prop del 50% dels envasos de vidre d’un sol ús que es produeixen a Espanya”. La campanya també prestarà especial atenció a les comparses de moros i cristians amb local propi. Respecte a la taxa de contenidors, el gerent de zona d’Ecovidrio explicava que Ontinyent se situa amb una mitjana de 253 habitants per contenidor, comptant en l’actualitat amb un total de 142 iglús per als residus d’envasos de vidre, “una xifra que volem augmentar en tenir les dades d’esta campanya”, avançava.

Sayo Gandia posava de relleu els beneficis mediambientals del reciclatge de vidre, ja que “el vidre que es deposita en els contenidors es recicla al 100% i s’utilitza per a la fabricació de nous envasos, de manera indefinida i sense perdre les propietats originals. Reciclant vidre evitem el creixement dels abocadors i minimitzem consum d’energia i emissions de CO2, a més d’evitar l’extracció de matèries primeres. Tot son avantatges”, remarcava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Burriana incorpora una prospectora para conocer las necesidades empresariales

El Ayuntamiento de Burriana, en colaboración con el Consorcio Gestor del Pacto Territorial para la…

Fomentan la ganadería extensiva en Venta del Moro para recuperar las montañas

La Diputación de Valencia ha dado un paso importante hacia la promoción de la ganadería…

Rafa Roca presenta el libro ‘El Cant de la Carxofa’ en Alaquàs

El pasado martes, la sala Xemeneia del Castell de Alaquàs fue el escenario de la…

Otras noticias

Plaques solars.
La Vall d'Albaida

Veïns d’Albaida s’organitzen per frenar els projectes de plantes solars que ja afecten el 8% del seu territori

Por Toni Cuquerella
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
EconomíaLa Vall d'Albaida

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Por Toni Cuquerella
Obres d'enderroc de construccions junt a la muralla d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia els enderrocs al barri medieval de la Vila per recuperar la Muralla Sud i construir 12 habitatges nous

Por Toni Cuquerella
Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?