ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent disposa un habitatge d’emergència 24 hores per a dones víctimes de violència masclista

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 30, 2022
44 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Natàlia Enguix reclama que Ontinyent mantinga el jutjat de violència de gènere i confia en les paraules de la consellera

La regidora d’Igualtat d’Ontinyent, Natàlia Enguix, ha presentat l’esborrany del nou reglament dels habitatges d’acollida per a dones víctimes de violència de gènere. Durant la reunió de la Comissió Tècnica, a la qual van assistir membres de les forces de seguretat i les tècniques de l’àrea d’Igualtat, Enguix va avançar que un dels habitatges es destinarà a casos de dones que es troben en perill i estarà disponible les 24 hores día.

Al nou reglament, segons va exposar la regidora, queda establert que les dones tindran un periode màxim d’estada de 15 dies, i podran ser derivades als recursos socials, psicològics i jurídics que corresponguen. Pel que fa a la segona vivenda, contempla una estada més llarga, de fins a 6 mesos, amb atenció integral i promoció de l’autonomia personal de les usuàries, a les quals es facilitarà mitjans per ajudar-les a refer la seua vida i retornar a les condicions de normalitat.

Enguix explicava que “a més de reformar, equipar i adequar dos habitatges de propietat municipal per a aquest ús, vam haver d’elaborar aquest reglament, que concreta aspectes tan importants com el tipus d’atenció que han de rebre les usuàries”, manifestava.

Enguix explicava que “és una iniciativa pionera a l’àmbit municipal a la Comunitat Valenciana, ja que cap municipi valencià de les característiques d’Ontinyent compta amb un recurs municipal com aquest, on no sols oferim habitatge sinó també atenció per part de les i els professionals de les diverses àrees implicades. Una nova acció a la qual Ontinyent marca un camí que esperem que altres localitats vullguen seguir a l’hora de fer front a esta problemàtica”, manifestava.

En aquest sentit, la regidora d’Igualtat d’Ontinyent ha criticat la proposta de la Conselleria de Justícia de constituir a Xàtiva un jutjat exclusiu de violència de gènere. Enguix creu que es tracta d’una mesura “incomprensible” i “poc treballada”, i ha recordat que la ciutat d’Ontinyent té una població superior als 36.000 habitants i una comarca amb més de 90.000 habitants. Segons Enguix, deixar Ontinyent sense jutjat de violència de gènere, suposarà “un empitjorament en l’atenció a les dones víctimes de la violència de gènere de la nostra ciutat i la resta de municipis del partit judicial”.

Enguix ha fet referència al futur palau de Justícia d’Ontinyent, el qual integrarà els serveis especialitzats com l’oficina d’atenció a les víctimes del delicte, la clínica mèdica forense i el gabinet psicosocial. La regidora ha recordat les paraules de la pròpia consellera Gabriela Bravo, qui va dir que és important disposar d’aquests recursos d¡atenció a les víctimes, especialment de violència de gènere, prop del seu lloc de residència i amb una estructura que oferisca una resposta ràpida, integral i especialitzada. “Són unes paraules molt encertades que confiem que es mantindran quan arribe el moment”, ha assenyalat la també primera tinent-alcalde d’Ontinyent.

Tags: Ontinyent
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

El Consorcio Provincial de Valencia creará un nuevo parque de emergencias en Alzira

El Consorcio Provincial de Bomberos de Valencia ha aprobado la construcción de un nuevo parque…

Miles de personas disfrutan de las Ollas de Sagunto en la plaza Cronista Chabret

La celebración de las tradicionales Ollas de Sagunto ha congregado a miles de personas en…

Alcoi impulsará un ascensor panorámico para mejorar el entorno del río Barxell

Alcoi está en marcha para mejorar la accesibilidad del entorno del río Barxell con un…

Otras noticias

Susana Camarero, durant la seua visita a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat aportarà aquest any 450.000 euros més per a la regeneració de l’espai inundable de Catereria en Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?