ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Turismo

Ontinyent aprova el Pla Estratègic de Turisme 2022-2025 per potenciar el sector a la ciutat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 24, 2022
230 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Sayo Gandia destaca que el document busca potenciar el caràcter de Destinació Turística Intel·ligent i aprofitar els recursos des de criteris sostenibles i de qualitat

El ple de l’Ajuntament d’Ontinyent aprovava en la seua última sessió el Pla Estratègic de Turisme 2022-2025 de la ciutat. Un document elaborat a instàncies de la regidoria de Turisme, la responsable de la qual, Sayo Gandia, destacava que “preten augmentar la competitivitat del sector tot potenciant el caràcter de Destinació Turística Intel·ligent (DTI) de la ciutat, aprofitant els recursos turístics partint de criteris sostenibles i de qualitat. La nostra ciutat té una oferta cultural, gastronòmica i natural ideal per a fer escapades d’un dia durant tot l’any, i partint d’estos recursos volem potenciar un n turisme d’interior sostenible, no massificat i segur, que siga positiu per a l’economia de la ciutat», destacava.

El document, redactat per una empresa especialitzada, inclou un diagnòstic de la realitat turística de la ciutat, per, posteriorment, determinar actuacions planificades que augmenten la competivitat del sector a la ciutat, reduint els dèficits i ordenant l’actuació de tots els actors, tant públics com privats.

De l’apartat d’anàlisi s’extrau que Ontinyent compta amb dos recursos turístics més aprofitats com la gastronomia i les festes, que tenen un major flux de demanda, principalment procedent de la Comunitat Valenciana. Quant a oferta de restauració, el Pla situa la cassola al forn, els embotits, la coca de Fira, l’oli o el vi com a productes i plats destacats, comptant amb un total de 29 restaurants i 68 bars/cafeteries. També es qualifiquen de «abundants» els recursos naturals-paisatgístics, caracteritzats per l’existència de rutes senderistes, l’entorn de l’ermita de Sant Esteve i el Paratge Natural Municipal del Pou Clar.

En la categoria de recursos històric-monumentals, s’identifiquen un total de 16 Béns d’Interés Cultural, tant material com immaterial, i 27 Béns de Rellevància Local. Entre els elements amb valor històric es troben les esglèsies, convents, ermites, el barri medieval de la Vila, la plaça Major, el Palau de la Vila, el Pont Vell, els refugis antiaeris i l’art rupestre. Com a oferta complementària, s’assenyala el Museu Arqueològic MAOVA, el Museu Tèxtil Valencià, l’exposició Gegants i Cabets, el Museu de Ciències naturals del Convent dels Franciscans, o el Museu Fester.

Dins del Pla Estratègic es constata que, dins del registre de Turisme Comunitat Valenciana 2021, a Ontinyent l’oferta reglada d’allotjament que ofereix 297 places, incloent un hotel de 4 estreles, dues pensions, i 23 apartaments turístics, a més de 4 cases rurals. Una oferta que el propi document considera desitjable ampliar, com també altres aspectes que inclouen la conciència turística de la població, la comercialització i promoció turística, o la posada en valor d’alguns dels recursos. El Pla descriu un quadre d’actuacions suggerides a futur que inclou accions com ara millora de la senyalètica, creació d’audioguies, un programa de productes i gastronomia local, la creació de paquets turístics, o accions de sensibilització a empreses i ciutadania, entre d’altres.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Picanya acogerá dos centros pioneros en salud mental

La Generalitat Valenciana ha adjudicado las obras de rehabilitación de la Alquería del Moret, en…

El centro de salud de La Coma reabrirá el 7 de abril con un refuerzo integral de seguridad

El centro de salud de La Coma, en Paterna, reabrirá sus puertas el próximo 7…

La Generalitat invierte 5,8 millones en el barranco de l’Horteta en Torrent para prevenir inundaciones

La Generalitat Valenciana avanza en las obras de encauzamiento del barranco de l’Horteta a su…

Otras noticias

1653 estand comunidad valenciana en fitur 2023 foto tourinews
Turismo

Treinta y cuatro medios de AMDComVal acuden a Fitur para cubrir la oferta turística de la Comunitat

Por admin
Keik
TurismoValencia ciudadVino y Gastronomía

Las mejores propuestas de queso en Valencia para celebrar el Día Mundial del Queso

Por Pau Gómez
image001
EconomíaTurismoValencia ciudad

Valencia, destino empresarial en 2026

Por Javier Ruiz
phpGcBmiH69145f5e52d9e
Turismo

Cruceros 2026: las rutas más esperadas del próximo año

Por Javier Ruiz
boat 8002718 1280
Turismo

Viajar a Argelia en ferry desde la Comunitat Valenciana: una opción cómoda y cada vez más demandada

Por Javier Ruiz
2035 Tabarca Puerto 0811
Turismo

5 actividades de ocio familiares para hacer en Alicante

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?