ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Anteriores

Les activitats del VIII Aplec de Gegants i Cabets reunirà a Ontinyent més de 90 figures de 13 localitats

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 14, 2022
135 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Les activitats prèvies inclouen una exposició, el repartiment de 4.000 jocs, un concert, el IV Aplec local amb la participació d’escoles i associacions, i el II Aplec de Bestiari

El VIII Aplec de Gegants i Cabets reunirà a Ontinyent el proper 30 d’octubre més de 100 figures de xxx localitats de la Comunitat Valenciana i Catalunya. L’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, el regidor de Cultura, Àlex Borrell, el President de l’Associació de Gegants i Cabets d’Ontinyent, Salva Serrallé, i l’equip creatiu del cartell de l’Aplec, el fotògraf Héctor Campos i el dissenyador gràfic Gustavo Bataller, participaven aquest divendres de la presentació tant de l’aplec com de les activitats prèvies, que inclouen una exposició, el repartiment de 4.000 jocs, el IV Aplec d’Ontinyent amb la participació de les escoles i el II Aplec de figures de Bestiari.

Jorge Rodríguez destacava que l’aplec “ens converteix en pol d’atracció i epicentre festiu de l’activitat de les colles de gegants i cabets mediterrànies, i això és fruit d’un treball durant tot l’any per el qual cal felicitar a l’Associació de Gegants i Cabets d’Ontinyent”. Àlex Borrell explicava que l’Ajuntament “fa un esforç econòmic per tal d’ajudar a que la gent d’altres localitats puga estar ben acollida i s’emporten un bon record de la ciutat”, i destacava que els dos caps de setmana de les activitats centrals “van a ser d’allò més atractius”.

Des de l’Associació, Salva Serrallé donava detalls de la celebració, explicant que després d’inaugurar-se esta setmana l’exposició “Construint Festa” al Centre Cultural Caixa Ontinyent, i de repartir-se en els centres escolars 4000 jocs (dedicats a les figures dissenyat per Vicent Beneito amb la col·laboració de la Fundació Caixa Ontinyent), diumenge 23 d’octubre tindrà lloc el IV Aplec de Gegants i Cabets locals, comptant amb les figures pròpies i les d’escoles, associacions i particulars des de les 11:00 hores, per a un total de 191 cabets, 48 gegants i gegantons i una figura de bestiari.

El cap de setmana següent dissabte, 29 d’octubre, tindrà lloc des de les 18:00 hores el II Aplec de Bestiari, amb 27 figures de 9 colles de llocs com Tarragona, Montblanc, Albaida, Barcelona o Reus, incloent també 2 grups amb figures de foc. Eixa mateixa nit tindrà lloc a la Plaça Major un concert del “Grupo Eñe”, i ja diumenge 30 d’octubre tindrà lloc des de les 10:00 hores l’acte central de l’Aplec de Gegants i Cabets, amb una desfilada que tindrà eixida des de la Plaça de la Concepció i transitarà pels carrers Gomis i Maians. Es comptarà amb un total de 91 figures entre gegants (36), gegantons (9), cabets (46) procedents de 13 localitats. Entre elles es troben tant de municipis de la zona (Agres, Bocairent, Albaida o la primera eixida de les figures d’Alfarrasí) com de localitats com Sabadell, Montblanc, Reus o la participació destacada de l’Agrupació de Colles Geganteres de Catalunya.

En la compareixença davant els mitjans de comunicació per presentar l’Aplec també intervenien els dos artistes autors del cartell, del que exposaven que “representa l’entrada de gegants en la plaça Major d’Ontinyent amb els seus elements característics, amb figures neutres per tal que cadascú s’imagine les que desitge». Tant l’alcalde com el president de l’associació convidaven a la ciutadania d’Ontinyent i les localitats veïnes a gaudir de les activitats programades per als propers dies.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

La Generalitat inyecta 11 millones en la nueva planta de Campofrío en Utiel que sustituirá a la de Torrent, devastada por la dana

La Generalitat Valenciana ha aprobado una inyección 11 millones de euros en ayudas directas a…

Lanzan Reset Alzira para mejorar la salud mental de los jóvenes tras la DANA

El Ayuntamiento de Alzira, a través de la Regidoria de Joventut, ha presentado Reset Alzira,…

Torrent celebra la Feria de Empleo Talento Joven con 220 entrevistas y 111 ofertas

El municipio de Torrent fue el escenario de una nueva edición de la Feria de…

Otras noticias

Central nuclear de Cofrentes.
Anteriores

El CIM de Xirivella celebrará sus 100 años con un nuevo escenario, aseos y camerinos reformados y totalmente insonorizado

Por admin
Central nuclear de Cofrentes.
Anteriores

Colectivos animalistas convocan una concentración el 9 de enero para que el circo que usa animales en Alfafar «clausure su actividad»

Por admin
Central nuclear de Cofrentes.
Anteriores

Quart de Poblet prorroga las medidas extraordinarias hasta el 10 de enero para frenar el aumento de contagios COVID-19 

Por admin
Central nuclear de Cofrentes.
Anteriores

Yago es el primer bebé del año 2021 nacido en la Safor

Por admin
Central nuclear de Cofrentes.
Anteriores

El Extra de Navidad de la ONCE reparte un premio de 400.000 euros en Gandia

Por admin
Central nuclear de Cofrentes.
Anteriores

Alaquàs concluye su programa «Mejora» centrado en reducir la fragilidad que afecta al 15% de las personas mayores

Por admin
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?