ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

L’Ajuntament d’Ontinyent aprova sense vots en contra el pressupost de 2024, el més elevat de la història

Els comptes del pròxim exercici han obtingut el suport únic d'Ens Uneix, i l'abstenció de Compromís, PP, PSPV i Vox
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado diciembre 15, 2023
112 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
6501 ontinyent votacio pressupost 2024

El Ple de l’Ajuntament d’Ontinyent aprovava aquest dijous sense cap vot en contra (12 vots a favor d’Ens Uneix i 8 abstencions de Compromís, PP, PSPV i Vox) el pressupost municipal per a 2024, que ja és el més elevat de la història de la ciutat: 52 milions d’euros, també amb una inversió rècord de 19,7 milions d’euros Per seguir transformant Ontinyent.

El regidor d’Hisenda, Juan Pablo Úbeda, donava detalls al Ple del projecte que es portava a aprovació, destacant que és “un pressupost que concreta un seguit de projectes que transformaran Ontinyent per a sempre i que continua mirant de front la modernització de la ciutat” perquè els comptes municipals per a l’any 2024 “són per a la il·lusió i l’esperança en un futur millor, que pretén satisfer les legítimes aspiracions de les actuals generacions i de les futures de viure en una ciutat amb un alt benestar social. Una ciutat per a totes I tots”.

Del total de les inversions (19,7 milions), el 81,02% estan cofinançades per altres administracions: 16,02 milions venen de fora i sols 3,6 milions els posa la ciutat d’Ontinyent. Un capítol que, a més, augmenta en més de 3 milions d’euros respecte a l’any 2023. Un aspecte que es possible “gràcies a una Gestió prudent dels recursos públics i de la responsabilitat de la nostra ciutadania que ens permeten fer front sense tensions financeres a les inversions milionàries que mobilitza aquest pressupost”. Un pressupost per a inversió que contempla obres tan importants com l’IES l’Estació i el col·legi Martínez Valls al Marc del programa Pla Edificant; reurbanització del carrer José Simó Marín (725.875 euros), Centre de Formació del Museu del Tèxtil, el Centre Intergeneracional del Delme o la reurbanització de la Plaça de la Concepció (1.130.140 euros) inclosa al Pla d’Inversions de la Diputació de València.

A més, el pressupost manté les bonificacions fiscals I la inversió social, així com les ajudes a la Promoció econòmica de la ciutat i el suport a les entitats socials, culturals, veïnals, esportives i mediambientals sense incrementar impostos ni recorrer a cap operació financera “gràcies a la contenció de la despesa i a la bona Gestió econòmica”, detallava Úbeda qui també incidia que en el pressupost per a l’any 2024, s’incrementen els ingressos en un 12,03% respecte del 2023 el que “reflecteix l’evolució positiva de l’activitat econòmica de la nostra ciutat”, incidia Úbeda.

El regidor també detallava algunes de les aportacions a les entitats locals que permeten mantenir el teixit associatiu ontinyentí destacant l’aportació de 80.000€ per a la UNED, les subvencions a les entitats de Promoció econòmica amb 45.000€ o les subvencions a les entitats festives i culturals amb 155.000€. L’àrea de política per a les persones es veu reforçada en aquest pressupost amb el conveni amb ADIEM que passa de 66.000€ a 71.000€; el conveni amb Creu Roja (20.000€), amb AFAO (82.800€) o l’ajuda a Anima (7.000€), subvencions a les entitats socio sanitàries per valor de 30.000€ o altres 30.000€ per a la descentralització de Serveis Socials, així com la important aportació a l’Hospital de la Beneficiència de 100.000€.

El pressupost també incrementa l’aportació per a la Fundació del Museu del Tèxtil que passa de 15.000 euros a 35.000 euros o a la FUVA (111.026 euros), l’aportació al Clúster Tèxtil Sanitari de 60.000 euros a les entitats d’ATEVAL i Comerç IN amb un total de 95.000 euros o els convenis amb el Club de bàsquet Martínez Valls, la FEBO i Club Ontinyent 1931 amb una aportació total de 105.000 euros.

El regidor Juan Pablo Úbeda exposava durant el Ple que “tot i ser un govern amb majoria absoluta hem negociat este pressupost perquè entenem que totes I tots tenim el mateix objectiu: millorar la vida de la nostra gent”. En aquest sentit, el Govern accepta les esmenes presentades per PP i Compromís per Ontinyent que inclouen la creació de la partida d’activitats de ponència d’aigües i bombers o incrementar la partida de biblioteca per adquirir més llibres, augmentar el Fons de l’Ontinyent Participa i les inversions al departament d’arxiu (15.000 euros) o en la partida d’accidents de l’àrea d’Enllumenat en 15.000euros.

Així i tot, el regidor responia a l’oposició que qualificava el pressupost de “continuista” que amb “un pressupost amb 20 miliions d’euros d’inversió potser que canvie algo una ciutat” i recordava que lògicament el “pressupost continua” perquè “fa 12 anys que governem, i fa poc més de mig any, més de 10.000 ontinyentins i ontinyentines van decidir que aquesta manera de fer política que continuava la dinàmica dels anys anteriors, que imaginava una ciutat moderna per a totes i tots, i que presentava pressupostos com el previst per aquest 2024, era l’adequada”, concloïa.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

El TSJ confirma la condena a la exalcaldesa de El Puig, Luisa Salvador, a nueve años de inhabilitación por prevaricación administrativa

El Tribunal Superior de Justicia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmado la condena a…

Marina Garcés i Antonio Monegal reflexionen sobre la cultura i la democràcia a Gandia Pensa

Gandia ha acollit aquesta vesprada la tercera edició del cicle de conferències 'Gandia Pensa', una…

L’Eliana firma convenio con las fallas para obligarles a mejorar la convivencia con los vecinos

El Ayuntamiento de l’Eliana ha dado un paso significativo en la regulación de las fiestas…

Otras noticias

Barques treballant a l'embassament de Bellús.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer inicia la retirada selectiva de peixos en l’embassament de Bellús per a millorar la qualitat de l’aigua

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
Imatge de l'entrevista entre Jorge Rodríguez i Marciano Gómez.
La Vall d'Albaida

La Conselleria de Sanitat crea 134 noves places per al nou Hospital d’Ontinyent que es manté com a zona de difícil cobertura

Por Toni Cuquerella
ganadera blanca1 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

De diseñadora de moda en Valencia a ganadera en El Palomar

Por Agronews
Reunió de la regidora Gandia amb els veïns afectats.
La Vall d'Albaida

Queixes de veïns i expedients oberts: Ontinyent torna a exigir a la Conselleria una solució a les males olors d’una depuradora

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ja ha tancat les seues Festes de Moros i Cristians.
La Vall d'Albaida

La ‘Setmana Gran’ de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent conclou amb les ambaixades i la desfilada final

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?