ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La II Escola Feminista d’Ontinyent destaca la importància del sector audiovisual en la lluita contra les desigualtats

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 9, 2021
409 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’artista visual Yolanda Domínguez reuneix més de 150 persones en la inauguració d’unes jornades organitzades per la Regidoria d’Igualtat que es perllongaran fins a octubre

“Recordem el 70% del que veiem, el 20% del que llegim i el 10% del que escoltem”. Amb aquestes paraules l’artista visual Yolanda Domínguez va resumir la importància de la imatge i del sector audiovisual en la construcció d’una societat igualitària, durant la inauguració de la II Escola Feminista d’Ontinyent, organitzada per la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de la ciutat.

La ponència inaugural d’aquest cicle, que tindrà lloc durant les pròximes setmanes i fins a octubre, i que va reunir més de 150 persones en el Teatre Echegaray, va comptar amb la introducció de la la regidora d’Igualtat i primera tinent d’Alcalde, Natalia Enguix, qui va destacar la necessitat “de continuar impulsant accions com aquest cicle per a construir una ciutat en la qual dones i homes tinguen les mateixes oportunitats i treballar perquè desapareguen les discriminacions que les dones patim”.

Yolanda Domínguez va analitzar la importància i el paper que exerceixen les imatges que veiem en els mitjans de comunicació, en la publicitat i en produccions audiovisuals per a la perpetuació de les desigualtats socials entre homes i dones. Una ponència que va fer un repàs per la història de les imatges i va posar en valor «com és possible educar la mirada per a ensenyar a veure i generar imatges», especialment en el context actual on la comunicació visual propiciada per les xarxes socials com Facebook, Snapchat o Instagram que cada vegada té un major protagonisme.

Així mateix, durant la ponència l’artista visual va insistir en la responsabilitat que té també l’audiència que consumeix eixes imatges perquè «posar una cadena determinada de televisió suposa donar suport a eixos continguts. És important ser conscient d’aquests fets» per a revertir les desigualtats. Igualment, es van exposar exemples de campanyes i accions impulsades per la mateixa Yolanda que tenien com a objectiu posar el focus en allò que tradicionalment no es veu per a començar a generar-ho i així tindre una cultura visual veritablement lliure.

En aquest sentit, la regidora Natàlia Enguix posava en valor la importància d’aquesta ponència perquè totes i tots siguem conscients dels estereotips que habitualment consumim i dels quals no som conscients en moltes ocasions: “La millor manera per a trencar amb ells és ser conscients i revertir el nostre consum», explicava. És una ponència que encaixa en l’objectiu que s’ha marcat l’Escola Feminista de, en paraules d’Enguix, de “crear consciència social. Necessitem una societat formada, informada i sensibilitzada en igualtat d’oportunitats entre dones i homes i en feminisme”.

Aquesta és la primera de les ponències previstes dins de la II Escola Feminista, que reprendrà la programació el pròxim 22 de setembre a les 19:00h en el Teatre Echegaray amb l’activista i escriptora Amelia Tiganus. Per a poder participar, és necessari enviar un correu a [email protected] per a garantir el control d’aforament establit per les autoritats sanitàries. L’Escola Feminista té com a objectiu fonamental crear consciència social. “Necessitem una societat formada, informada i sensibilitzada en igualtat d’oportunitats entre dones i homes i en feminisme”, manifestava Natàlia Enguix.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

L’Ajuntament de Sagunt dona el llum verd definitiu per a connectar la Via Verda d’Ojos Negros amb la mar

La Corporació Municipal de Sagunt ha donat un pas decisiu per a completar un dels…

Ontinyent comptarà amb Ismael Serrano, Pepe Viyuela, Antonio Molero i Capella de Ministrers en la programació cultural de tardor

L'Ajuntament d'Ontinyent ha presentat la seua nova programació cultural municipal per a la tardor, una…

La caída del precio del aceite amenaza la rentabilidad del olivar valenciano antes de la recolección

La Unió Llauradora ha mostrado su profunda preocupación por la tendencia a la baja en…

Otras noticias

ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent i l’Olleria concentren la meitat de l’atur d’una Vall d’Albaida marcada per la resistència industrial

Por Adrián Lupiáñez
Ajuntament d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa un servei pioner de psiquiatria infantil per a protegir menors vulnerables

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Tragèdia al Pou Clar d’Ontinyent: mor un home de 40 anys en patir un fort colp contra una roca

Por Toni Cuquerella
Embalse de Bellús.
La Vall d'Albaida

Hallan un cadáver en el pantano de Bellús durante la búsqueda del anciano desaparecido

Por Toni Cuquerella
Els municipalistes busquen rebaixar la barrera electoral.
Comunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

Ens Uneix pressiona les Corts per a rebaixar la barrera electoral al 3%: «Millorarà la diversitat democràtica»

Por Toni Cuquerella
Acte de l'Ambaixada dels Moros i Cristians d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

«Unes festes espectaculars»: Ontinyent fa balanç dels Moros i Cristians 2026 amb un ple absolut però pendent de la interpretació de ‘Chimo’

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?