BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
martes, 20 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent complix tres anys multiplicant per cinc el nombre d’usuaris

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 2, 2023
24 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

El servei ha arribat en 2022 als 175.000 usuaris, front als 30.000 de mitjana als anys previs a la gratuïtat

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent complix el seu tercer any amb xifres que constaten l’èxit d’una mesura implantada just abans de la pandèmia pel Govern d’Ontinyent. Un total aproximat de 175.000 persones l’han utilitzat en 2022 front a les 30.000 que pujaven al bus urbà abans de ser gratuït. L’increment ha estat exponencial: en 2020 i malgrat la pandémia es triplicà el nombre d’usuaris; 122.800 en 2021 i 175.000 l’any que acaba. La xifra suposa pràcticament duplicar les persones usuàries respecte al primer any del servei, i multiplica per més de 5 els 30.000 usuaris anuals de mitjana als anys anteriors a l’entrada en vigor de la gratuïtat.

La regidora de Transport, Inma Ibáñez, destacava que “la resposta ha estat molt positiva, ja que a les persones majors de 65 i els joves menors de 20 anys, que venien sent les que més ho utilitzaven, estem afegint gent d’entre estos dos trams d’edat, principalment dones però també cada volta més homens. Podem dir que l’ús ja és universal a tots els sectors d’edat», assenyalava.

Ibañez posava en valor el fet d’aconseguir aquesta bona acollida de forma pionera, “molt abans que altres administracions prengueren mesures semblants”, i tenint la influència de molts factors que no s’esperaven, com ara la pandèmia “o l’augment dels preus del combustible, que no ha afectat ni va a afectar les previsions del Govern d’Ontinyent de seguir impulsant aquest servei”, manifestava. En aquest sentit, la regidora recordava que el govern ontinyentí, que ja va ampliar horaris enguany al bus per atendre l’increment de la demanda, té previst dotar-lo d’una tercera línia que arribarà al nou hospital i al polígon industrial.

La regidora de transport recordava que alguns aspectes claus en els bons resultats són també millores en el servei com la incorporació dels dos nous autobusos més maniobrables i amb espais interiors més amples; el redisseny i ampliació dels trajectes o la millora de les marquesines, entre d’altres.

Inma Ibáñez afegia que “posar aquest servei en marxa era una qüestió de justícia social i equitat, de suport a les persones amb recursos limitats o sense alternatives de desplaçament. Però a més afavoreix la vertebració urbana i la millora de la comunicació entre els barris; redueix les emissions de CO2 a l’atmòsfera i descongestiona el trànsit”, apuntava. L’última enquestra realitzada entre les persones usuàries per l’empresa Investrategia, mostrava un “9 sobre 10” de satisfacció amb el servei.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

Vivienda Social, Biohabitabilidad y Salud e Inteligencia Artificial y tecnologías punteras como BIM, en Construmat 2025

Construmat se ha posicionado como un punto de encuentro clave para los profesionales del ámbito…

Cómo encontrar tu wedding planner ideal en Valencia

Organizar una boda es emocionante y divertido, pero la cantidad de detalles que hay que…

La Guardia Civil sorprende a diez personas intentando sustraer alcachofas en Novelda

La Guardia Civil ha investigado a diez varones, de entre 24 y 59 años, como…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?