BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
sábado, 24 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Jorge Rodríguez qualifica de «crucial» per a Ontinyent l’exercici de 2022 pels 17 milions d’euros en inversions

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 10, 2022
26 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

L’alcalde i el regidor de Territori desglossen les principals actuacions que es duran a terme i posen de relleu la seua coherència amb els grans eixos d’acció del Govern Municipal

Els 17 milions d’euros en inversions productives contemplats als pressupostos municipals van a fer de 2022 un any «crucial” per al futur d’Ontinyent. Així ho destacava aquest dilluns l’alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, en una roda de premsa a la qual ell i el regidor de Territori, Joan Sanchis, desglossaven les principals actuacions a dur a terme amb estos 17 milions, dels quals 11’2 han estat obtinguts d’altres administracions.

El primer edil destacava “la coherència d’estes inversions amb els grans eixos d’acció del Govern Municipal, en els que venim treballant des del primer dia, i que volem que suposen un element transformador i modernitzador de la ciutat. La confluència de la capacitat tècnica i política amb l’existència de finançament fan que la xifra rècord d’inversions del pressupost de 2022 siga una oportunitat històrica per a la ciutat i el seu futur”, manifestava. Joan Sanchis detallava les principals intervencions previstes, relacionant-les amb estos quatre grans eixos: aposta per la rehabilitació i el patrimoni; adaptació de la ciutat al canvi climàtic; la millora d’infrastructures; i les actuacions per a fer una ciutat per a les persones.

Quant a rehabilitació i patrimoni, el regidor destacava la “gran sensibilitat” de l’Ajuntament en la recuperació del mateix, que es mostra en actuacions com la rehabilitació de la muralla nord que ja s’està executant, i per a la que en 2022 s’han previst mes de 745.000 euros; la rehabilitació del Pont Vell que començarà als propers dies i que suposarà una inversió de 500.000 euros d’aci a l’estiu; o 1 milió d’euros en l’actuació plurianual que convertirà la Casa del Delme en un Centre Integeneracional, comptant amb l’ajuda del programa Edusi dels Fons Europeus Feder.

Igualment, feia referència als 1’6 milions per a la II Fase del Museu Tèxtil, que compta també amb fons Edusi i de la Diputació de València, i que està en fase de licitació. A estes actuacions se sumen els 200.000 euros per donar suport a la rehabilitació privada a través del programa “Ontinyent Rehabilita”, i els 1’4 milions d’euros del programa ARRUR que cofinancen l’Ajuntament, el Govern d’Espanya i la Generalitat Valenciana per donar suport a les persones propietàries. En total més de 5 milions d’euros destinats a qüestions patrimonials.

El segon gran eix és l’adaptació de la ciutat al canvi climàtic i la lluita contra el mateix. Joan Sanchis destacava que en esta matèria “el moviment s’ha de mostrar caminant», i enumerava inversions com els 1’2 milions d’euros que s’invertiran en la transformació de la Cantereria en un parc inundable, intervenció que està pendent que la Generalitat done llum verda als enderrocs amb la modificació del Pla General d’Ordenació Urbana. Els els diversos projectes necessaris estan ja redactats i lliurats a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per a que emeta informe.

Altres intervencions destacades son les que inverteixen més de 500.000 euros en evitar les inundacions a Benarrai; els 300.000 en la millora energètica del pavelló municipal amb ajuda del programa Edusi; els quasi 300.000 euros en inversions en la xarxa d’aigües, en les obres que començaran en breu a les inmediacions del Col·legi Puresa de Maria i a la zona de Galindo; “i sobretot la inversió que continua fent-se en el colector general, al qual la Conselleria, juntament a les obres complementàries, invertirà més de 9 milions d’euros”, recordava.

Al tercer eix, les actuacions per a fer una ciutat “per a les persones”, el regidor incloïa els 6 milions d’euros que invertirà el pla «Edificant” que finança la Generalitat Valenciana i gestiona integralment l’Ajuntament d’Ontinyent, en actuacions de gran calat com les que s’executaran a l’IES L’Estació o els col·legis Vicente Gironés, Martínez Valls i Bonavista, on començaran les obres als propers dies. També feia al·lusió a la connexió elèctrica del futur hospital, una de les actuacions finals que està executant l’Ajuntament per complementar les obres que està executant la Generalitat Valenciana.

Finalment, pel que fa a infrastructures i foment de la mobilitat, Joan Sanchis posava de relleu inversions com el milió d’euros que es destinarà a la reurbanització del Carrer Sant Antoni; els 450.000 euros de fons pública que invertirà el Pla de Polígons Industrials, i que afegida a la part privada arribarà també al milió d’euros; els 120.000 euros per a les actuacions de “Ontinyent Participa”; els 300.000 per a l’actuació a la Glorieta que començarà al primer semestre de l’any; o els 200.000 per a la modernització i reorganització de la planta baixa de l’Ajuntament per a prestar un millor servei.

El regidor de Territori destacava també la importància del projecte d’obra que s’executarà entre 2022 i 2023 a la

Plaça de la Concepció, amb una inversió global de més de 2 milion sd’euros; i les obres de millora previstes al mercat municipal i la potenciació de l’accesibilitat al seu entorn, que suposaran mes de 400.000 euros. Joan Sanchis destacava que elements com l’escala mecànica que connectarà la Plaça de la Coronació amb el Mercat, com l’ascensor que es crearà al marc de les obres de la muralla nord a la Vila, “són obres que van encaminades a aconseguir una ciutat més accessible i amable per a la ciutadania”.

Tant l’alcalde com el regidor de Territori demanaven a la ciutadania “comprensió» amb les inevitables molèsties que tot el seguit d’actuacions previstes poden ocasionar, «i que són necessàries per a aconseguir els resultats i millores que van a compensar sobradament estes molèsties”, manifestaven.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó reserva 64 places públiques en el nou centre residencial per a majors

Aquest divendres ha obert les seues portes el nou centre residencial per a persones majors…

El ministre Bustinduy posa Gandia com a exemple en la lluita contra l’intrusisme en els pisos turístics

“Gandia ha fet un treball exemplar en la lluita contra l’intrusisme, en les tasques d’inspecció,…

Organización y gastronomía: cómo acertar al planificar un evento

Cada vez que se organiza un evento —una boda, una celebración de empresa o una…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?