ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Jorge Rodríguez i Mónica Oltra planifiquen la posada en marxa del ‘Pla Convivint’ a Ontinyent

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 22, 2022
49 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Es crearà un Centre Especialitzat en Malaltia Mental, un Centre de Rehabilitació i Integració Social de Malalts Mentals Crònics i un Centre de Dia per a Infància i Adolescència

El Pla Convivint de la Generalitat a Ontinyent fa les seues primeres passes en ferm. I és que el desplegament del pla valencià d’infraestructures socials i la seua materialització a Ontinyent va centrar la reunió que va mantindre l’alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, amb la vicepresidenta del Consell i consellera de Polítiques Socials, Mónica Oltra, i el director d’Infraestructures Socials, Enric Juan, a València. Totes dues parts van acordar l’inici immediat dels treballs que permetran el desenvolupament d’un pla que té com a horitzó final l’any 2025.

El Pla Convivint estableix la necessitat de construir a Ontinyent un Centre Especialitzat en Malaltia Mental (CEEM) amb 40 places i un Centre de Rehabilitació i Integració Social (CRIS) de malalts mentals crònics de 70 places. A més, preveu la creació d’un centre de dia de Suport Convivencial i Educatiu per a la infància i l’adolescència, on s’integrarà el programa El Rogle, que acull Ontinyent des de fa anys.

Per a la construcció d’aquestes tres infraestructures, la vicepresidenta Oltra va proposar a l’alcalde dues fórmules: que la Conselleria s’encarregue de tot el procés de les obres, la qual cosa podria ralentir la seua execució, o que siga l’ajuntament qui assumisca la tasca i execute els projectes amb fons de la Conselleria, mitjançant una fórmula similar a la de l’Edificant que està permetent construir i rehabilitar els col·legis i instituts públics de la ciutat.

En tots dos casos, una vegada construïts i equipats, la Conselleria de Polítiques Inclusives serà la que s’encarregarà de la gestió i manteniment dels centres, que passaran a integrar-se en la xarxa pública.

En aquest sentit, l’alcalde d’Ontinyent va comunicar a la vicepresidenta del Consell que la intenció de l’Ajuntament és sol·licitar la delegació de competències i així accelerar els processos de construcció dels tres centres socials: “són infraestructures molt necessàries per a atendre la població més vulnerable i, per tant, treballarem al màxim perquè siga possible tindre acabats els centres com més prompte millor”, ha anunciat Jorge Rodríguez després de la reunió amb Mónica Oltra, a la qual ha agraït “el seu magnífic treball en la conselleria i la seua disposició a atendre les necessitats d’Ontinyent”.

Jorge Rodríguez ha reconegut que per a l’Ajuntament assumir la construcció de tres centres socials suposarà un gran esforç administratiu i tècnic, al qual cal sumar el que ja està suposant l’execució de tot l’Edificant, amb la rehabilitació de col·legis i instituts i la construcció d’un IES de nova planta com el de l’Estació. “Però la nostra obligació -ha comentat l’Alcalde d’Ontinyent- és no deixar passar cap oportunitat de millorar la qualitat de vida de les nostres veïnes i veïns”, ha afegit Jorge Rodríguez.

L’Ajuntament demanarà ara informació a la conselleria per començar la redacció de les memòries que permetran quantificar el cost dels centres. Posteriorment es demanarà la delegació de les competències i els imports econòmics que haurà de transferir la Generalitat per començar la redacció dels projectes i l’adjudicació de les obres.

Tags: Ontinyent
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

El Consorcio Provincial de Valencia creará un nuevo parque de emergencias en Alzira

El Consorcio Provincial de Bomberos de Valencia ha aprobado la construcción de un nuevo parque…

Miles de personas disfrutan de las Ollas de Sagunto en la plaza Cronista Chabret

La celebración de las tradicionales Ollas de Sagunto ha congregado a miles de personas en…

Alcoi impulsará un ascensor panorámico para mejorar el entorno del río Barxell

Alcoi está en marcha para mejorar la accesibilidad del entorno del río Barxell con un…

Otras noticias

Susana Camarero, durant la seua visita a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat aportarà aquest any 450.000 euros més per a la regeneració de l’espai inundable de Catereria en Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?