BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
jueves, 15 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El projecte del Museu del Tèxtil Valencià a Ontinyent afegeix un Centre de Formació finançat amb fons europeus

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 22, 2021
25 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Es construirà un nou edifici de dues plantes adjacent a la nau més propera al Clariano, i que servirà per impulsar el teixit econòmic de la zona

El projecte definitiu del Museu del Tèxtil Valencià inclou un Centre de Formació municipal que serà finançat amb fons europeus. Així es confirmava aquest dimecres en l’acte de presentació pública del projecte, que tenia lloc a la nau ja construida del Museu i on l’equip d’arquitectes Soler-Torró donaven detalls de l’actuació que es preveu iniciar en 2022.

L’acte també comptava amb les intervencions de l’Alcalde d’Ontinyent i President de la Fundació Museu del Tèxtil de la Comunitat Valenciana, Jorge Rodríguez; el President de Caixa Ontinyent, Pepe Pla; i el d’ATEVAL-CV, Pepe Serna; i reunia al voltant de 50 persones entre les quals es trobaven membres del Patronat de la Fundació Museu del Tèxtil, de la corporació municipal i representants de diverses associacions. En l’acte es repassava el projecte de l’actuació a executar en la nau més propera al riu Clariano, que juntament a la nau ja construida tindrà ús com a espai expositiu i d’activitats. A més a més, es detallava com va a ser la nova edificació projectada, que estarà adjacent a aquesta, i que es preveu destinar a un espai formatiu que podrà donar cabuda a iniciatives que suposen un impuls per al teixit econòmic de la zona.

Segons explicaven Natxo Torró i Silvana Soler, l’edifici rehabilitat comptarà amb una planta semisòtan de 28 m² de superficie construida i una planta baixa de 608 m², on hi haurà dues grans sales de 383 i 138 m², porxe, cafeteria, escala i pasarel·la. A l’obra nova hi haurà una planta baixa de 287 m² amb hall d’accés, recepció, distribuidor, escala, magatzem, 3 aules, un pati de 31 m²; i 3 lavabos per a home, dona i persones amb mobiltiat reduida. En aquest nou edifici també hi haurà una primera planta de 251 m² amb sala d’usos multiples, sala de reunions, 2 despatxos dos distribuidors, un pati de 51 m², i 2 lavabos. En total, entre tots dos edificis, hi haurà 1175 m² de superficie construida, als que s’afegirà un espai exterior a urbanitzar de 1.505 m².

El President de la Fundació Museu del Tèxtil i Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, explicava que les obres van a comptar amb amb un pressupost de 1’1 milions d’euros per a la rehabilitació de la nau ja existent i prop de 500.000 per al nou edifici. En la part a rehabilitat es compta amb una subvenció de 400.000 euros de la Diputació de València més de 300.000 euros de la Unió Europea mitjançant l’Estratègia de Desenvolupament Urbà

Sostenible i Integrat (EDUSI) i al voltant de 300.000 euros de l’Ajuntament, tot i que s’ha demanat una subvenció del ‘Pla Conviure’ de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica,d’ajudes a la reforma, rehabilitació i actuacions urbanes, per tal de cobrir esta despesa municipal. Rodríguez recordava que la Generalitat ja es va fer càrrec de 700.000 dels 910.000 euros que va costar la primera fase, i que la idea “és seguir fent el màxim d’inversions amb el mínim cost possible per a l’Ajuntament”.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

La Guardia Civil sorprende a diez personas intentando sustraer alcachofas en Novelda

La Guardia Civil ha investigado a diez varones, de entre 24 y 59 años, como…

El Ministerio de Agricultura destinará más de 3,7 millones al sector agrario de Cheste afectado por la dana

El Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, ha destinado 3,7 millones de euros a la…

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

La Casa de Cultura de Xàtiva ha acollit aquest dimecres la jornada institucional 'Xàtiva Alta…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?