BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
domingo, 11 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El nou IES l’Estació d’Ontinyent inclourà un àgora i espais que potencien la innovació pedagògica

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 9, 2021
25 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La Comissió de Seguiment del projecte d’obra inicia els treballs previs a la redacció del planejament final de l’actuació a l’institut ontinyentí

El disseny del nou IES l’Estació d’Ontinyent inclourà un àgora que afavorirà les relacions humanes i espais multifuncionals que potencien la innovació pedagògica. Aquestos són alguns dels detalls que es donaven hui a la primera reunió de la Comissió de Seguiment de les obres de l’institut ontinyentí per a la redacció del projecte. Una Comissió de la que formen part el professorat del centre, els tècnics municipals i l’empresa adjudicatària Ramón Esteve estudio de arquitectura, SLP; i que era una de les novetats introduïdes pel Govern d’Ontinyent en el plec de condicions per a la redacció del projecte.

El regidor d’Educació, Óscar Borrell, destacava que la creació d’una Comissió d’estes característiques “es venia fent en altres projectes però no era obligatori, i vam determinar que ara fora requisit. L’objectiu és que el nou centre siga fruit d’un treball conjunt i participat, i que atenga les innovacions pedagògiques dels espais educatius del Segle XXI. Un treball que comença hui i que per tant fa d’aquesta una reunió històrica”, manifestava.

Per part de l’empresa adjudicatària, Ramón Esteve i Estefania Pérez exposaven alguns dels plantejaments inicials de l’obra, que en paraules del propi Esteve “a més d’incloure tot el contingut funcional necessari, volem que siga una construcció plantejada com una àgora de relació entre l’estudiantat, on la part paral·lela a l’educació, que és la formació humana i les relacions personals, vinga afavorida per la configuració de l’edifici”, explicava.

El director del centre, Francesc Albero, posava de relleu que l’inici dels treballs d’esta Comissió «suposen una fita històrica perquè comença a fer-se realitat una obra que és fruit del treball i d’una il·lusió compartida per professors i equips directius des d’abans de 2007, i que es fa ara realitat gràcies a l’esforç de l’Ajuntament i de molts companys que han estat treballant al respecte. Un projecte que encarem amb molta il·lusió per a un edifici que creiem que pot ser molt simbòlic del que és Ontinyent”, assenyalava.

La redacció del projecte d’obra de l’IES l’Estació va estar adjudicada per 448.757 euros (iva inclòs), i inclou els els treballs de redacció de projectes, direcció d’obra i altres aspectes vinculats als treballs previs a les obres en sí, que suposaran una inversió de 12 milions d’euros de la Generalitat. Tant la redacció del projecte com l’obra en sí estan a càrrec del pla “Edificant» que finança la Generalitat Valenciana i gestiona l’Ajuntament d’Ontinyent.

El projecte d’obra es desenvoluparà atenent el programa funcional del nou centre, que s’ubicarà al mateix espai que l’actual, «un lloc privilegiat i envoltant de natura», segons es destacava tant per part del professorat com de l’equip d’arquitectura. L’edifici serà enderrocat a excepció del saló d’actes, que serà reformat i rehabilitat, donant pas a un nou centre que tindrà 5.432 m2 per a espais docents en un total de 10.000 m2 de superfície construïda, i que atendrà les innovacions pedagògiques aportades pel professorat del centre, adaptades per l’equip d’arquitectura de Ramón Esteve. L’IES l’Estació, construït en 1970, compta amb al voltant de 800 alumnes, així com 90 professors i professores per a una oferta que inclou 28 unitats escolars d’ESO, batxillerat i cicles formatius.

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Averías más comunes en las barreras automáticas (y cómo evitarlas y prevenirlas)

Las barreras automáticas son fundamentales para controlar el acceso en parkings, comunidades, empresas e instalaciones…

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Agentes de la Policía Nacional han desarticulado en la provincia de Valencia una organización criminal…

Folgado reorganiza el reparto de áreas en el gobierno de Torrent tras la salida del edil de VOX

El Ayuntamiento de Torrent ha llevado a cabo una reestructuración interna en el equipo de…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?