ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

40 anys de la recuperació d’Ontinyent com a nom oficial, «un cas d’èxit en un moment complicat»

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 28, 2022
43 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

L’acadèmica de l’AVL Tudi Torró participa en la jornada inaugural de la Setmana Pedagògica amb una conferència on reivindicava la importància de l’ensenyament en Valencià

La recuperació del nom d’Ontinyent per a la ciutat fa 40 anys va ser “un cas d’èxit i una fita en un moment complicat”. Així ho exposava aquest dimarts l’acadèmica de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Tudi Torró, en la conferència “La importància de les llengües. 40 anys del nom d’Ontinyent” que impartia dins l’acte inaugural de la IV Universitat de Primavera i VI Setmana Pedagògica de la ciutat, que organitza l’Ajuntament amb la col·laboració de la Universitat de València, Caixa Ontinyent i la Fundació Universitària Campus Ontinyent.

A la seua intervenció (que va ser presentada per la Directora del CEIP Lluis Vives, Enri Mollà), Tudi Torró destacava l’especial significat de què Ontinyent tinga un nom propi, ja que “quant diem Ontinyent, ja estem parlant en Valencià”. Un nom que, apuntava, “ens identifica, i ens fa sentir la nostra realitat i el nostre lloc al món”. A la seua intervenció, Torró explicava que l’origen del nom està documentat des del Segle XII, però hi ha estudis com el de Manuel Sanchis Guarner que apunten que podria tindre origen en una colònia agrària romana.

Quant a la recuperació del nom oficial en 1982, en plena transició post-franquista, explicava que va ser una recuperació “ràpida i amb molt d’èxit”, que contrasta amb la situació d’altres municipis. Torró destacava que La Vall d’Albaida “és una comarca privilegiada perquè el valencià està molt present, però no és el cas d’altres comarques. Una llengua es mor si es deixa de parlar, i per això normalitzar l’ús del valencià és tan important».

La intervenció de Torró tenia com a eix transversal la importància de les llengües en l’ensenyament, fent referència a qüestions com la Llei d’Ús de l’Ensenyament en Valencià com “una fita importantíssima» que va suposar de recuperació de l’alfabetització a la llengua autòctona en edat escolar, possibilitant els programes bilingües i d’immersió lingüística.

Les activitats de la IV Universitat de Primavera i VI Setmana Pedagògica es reprenien aquest dimecres amb la presentació del projecte del nou IES L’Estació que es construirà amb el pla “Edificant” que gestiona i executa l’Ajuntament amb fons autonòmics, a càrrec de l’arquitecte Ramón Esteve i el director del centre Fran Albero; i continuaran dijous a les 18:30 hores, quan l’Alcalde Jorge Rodríguez i el regidor d’Educació lliuraran un reconeixement a les mestres jubilades, un acte que donarà pas a la conferència de l’Escola de Families “Dret a l’educació. Escollir l’educació”, a càrrec de Laura Nuño, Professora de Dret Constitucional de la Universitat Rei Juan Carlos.

Tags: Ontinyent
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Sueca celebra una jornada informativa adreçada als joves agricultors del municipi

La sala d'actes de la Cooperativa Valenciana del Camp ‘Unió Cristiana’ ha acollit una jornada…

La Policía Nacional detiene a 10 personas en Albacete, Castellón y Gandia por extorsión

La Policía Nacional ha llevado a cabo la detención de diez individuos en Albacete, Castellón…

La cosecha de uva de vino de la Comunitat Valenciana vuelve a la normalidad tras la sequía y con gran calidad

La Unió Llauradora prevé que la campaña vitivinícola de la Comunitat Valenciana, cuya recolección comenzará…

Otras noticias

articulos 1643571 980x588 1
EconomíaLa Vall d'Albaida

José Francisco Sanfelix es el nuevo Director General de Caixa Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Susana Camarero, durant la seua visita a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat aportarà aquest any 450.000 euros més per a la regeneració de l’espai inundable de Catereria en Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?