ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Francisco José Martínez Morán i José Luis García Herrera rebran en l’Elca d’Oliva els premis de poesia Francisco Brines 2021

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 18, 2021
207 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

La Fundació Francisco Brines lliurarà el pròxim diumenge, 28 de novembre, els premis del I Certamen Internacional de Poesia Francisco Brines a Francisco José Martínez Morán i José Luis García Herrera, guanyadors en les modalitats de castellà i valencià, respectivament, amb els poemaris No i El somrís trist de Sylvia Plath, que edita Pre-Textos.

Francisco José Martínez Morán (Alcalá de Henares, 1981) és Doctor en Literatura Comparada i ha publicat fins ara quatre llibres de poemes: Variadas posiciones del amante (2006), Tras la puerta tapiada (2009), Obligación (2013) i Tacha (2018). El jurat, integrat per Carlos Marzal, Vicente Gallego, Luisa Castro, Silvia Pratdesaba i Fernando Delgado, va destacar el seu text «per ser més que un llibre reflexiu a l’ús, un llibre contemplatiu, de poesia concentrada, breu, amb neteja de dicció i gran sentit de la música i el ritme».

José Luis García Herrera (Esplugues de Llobregat, 1964) és tècnic químic alimentari i poeta amb una trentena de treballs publicats: La solitud (2011), Crònica de pluges (2016) o La semilla del óxido (2017). Enric Sòria, Marta Pessarrodona, Àngels Gregori, Marta Nadal i Manuel Borrás van valorar la seua proposta com «un llibre ambiciós que reflecteix l’univers de la poeta Sylvia Plath i les seues atmosferes».

Cadascuna de les obres premiades, escollides el passat mes de juny entre 1.300 originals rebuts, té una dotació econòmica de 6.000 euros subvencionats per la Generalitat Valenciana i l’ajuntament d’Oliva.

La cerimònia de lliurament, que se celebrarà a les 12 hores amb un aforament reservat, comptarà amb la presència de Fernando Delgado, que parlarà de Brines des del record, i la intervenció del Conservatori Professional de Música Josep Climent d’Oliva, que retrà homenatge al poeta amb l’estrena de l’obra Maese Brines, de Joan Alborch. La peça s’inspira en El retablo de maese Pedro, que Manuel de Falla va dedicar a Miguel de Cervantes, i serà interpretada per José Tomàs Estornell, Cristina Bernal i Telmo Gadea.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Oliva

Lo + leído

Gandia es llança al mapa internacional amb la nova Càtedra d’Investigació sobre el llegat dels Borja

Gandia fa un pas estratègic per a consolidar-se com el gran referent mundial de la…

Subastan 53 plazas de aparcamiento en Catarroja con descuentos de hasta el 84%

La empresa Adenty ha anunciado la subasta pública de 53 plazas de aparcamiento en Catarroja…

Galeria d’imatges de la Cavalcada de les Falles de Gandia

Ahir Gandia va viure una nova edició de la Cavalcada de les Falles, una mostra…

Otras noticias

Poda arboles Requena 1 1
Comarcal

Previsión del tiempo en Requena, hoy lunes 16 de febrero

Por Javier
435389 015 PUERTO DE GANDIA
Comarcal

Previsión del tiempo en Gandia, hoy lunes 16 de febrero

Por Javier
Reunión de trabajo para repensar el urbanismo de Paiporta.
ComarcalL' Horta Sud

Paiporta busca 9,5 millones en fondos europeos para transformar su modelo urbano tras la catástrofe de la dana

Por Toni Cuquerella
Actuación de los bomberos de Castelló por el viento.
ComarcalComunitat Valenciana

De las rachas huracanadas de 151 km/h en Xodos a los 26°C en Miramar: el paso devastador de la borrasca Nils

Por Toni Cuquerella
Junta de Govern de Paiporta.
ComarcalL' Horta Sud

Luz verde a los 52 millones del Gobierno para reparar el alcantarillado de Paiporta afectado por la DANA

Por Toni Cuquerella
Santuario de Santa María Magdalena de Novelda.
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Novelda invertirá 330.000 euros para salvar su joya modernista: los riesgos del Santuario de Santa María Magdalena

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?