ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Pobla del Duc acollirà l’acte de la Vall d’Albaida per commemorar el Dia Internacional contra la violència contra les dones

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 24, 2021
137 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Hi haurà un acte comarcal amb col·laboració intergeneracional per commemorar el 25N

La Unitat d’Igualtat de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida reivindica un any més la necessitat de crear espais segurs i a l’abast de totes les dones en el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència cap a les Dones, 25 de novembre.

L’acte central de la Unitat d’Igualtat es durà a terme el demà dijous 25 de novembre a la Plaça de l’Esglèsia de La Pobla del Duc a les 19h (sempre que el temps ho permeta). En aquest acte comarcal es farà la lectura pública del manifest contra la violència cap a les dones i xiquetes, a més de mostrar els treballs resultants de la iniciativa ‘Brodant la Revolta’, en el qual han participat tots els col·lectius del municipi. Els centres escolars també participaran aportant murals realitzats per a l’ocasió, en rebuig d’aquesta xacra social que tantes assassinades provoca cada any.

L’agenda d’Igualtat d’aquest últim trimestre de l’any ofereix un ventall d’activitats i propostes per recuperar el temps de pausa obligada per la pandèmia, encapçalada pel I Cicle d’Interseccionalitat. L’escriptora Najat El Hachmi va ser l’encarregada d’iniciar el cicle amb les xarrades-taller oferides a set Instituts d’Educació Secundària de la comarca el passat octubre, a més de presentar el seu llibre ‘Dilluns ens estimaran’ a la Casa Santonja de l’Olleria, per tal de debatre qüestions sobre racisme i feminisme. Dintre d’aquest mateix cicle, ara en novembre, la feminista gitana Silvia Agüero ha visitat Otos, l’Olleria, Agullent i Castelló de Rugat amb la proposta ‘Una gitana como un castillo’, que conclourà amb l’última sessió a Quatretonda el pròxim divendres 26 de novembre a les 18 h.

“Aquest cicle d’interseccionalitat ve per a quedar-se”, comenta l’Agent d’Igualtat, Paula García Gironés. “Ens aporta una altra visió sobre les vivències provocades per les violències que pateixen les dones quan, a més de la condició de dona, s’afegeixen altres factors com el racisme”, explicava Rosa Conca, tècnica de promoció d’igualtat.

Per una altra banda, cal destacar que el passat 17 de novembre el personal intern i col·laborador de la Mancomunitat va rebre un taller de formació en llenguatge inclusiu a càrrec de Teresa Meana, activista feminista, docent i filòloga especialitzada en llenguatge no sexista amb un llarg recorregut. Aquesta formació dintre el Pla d’Igualtat es complementarà a través de la plataforma interna de la institució, a càrrec de les tècniques del departament d’Igualtat.

I com a colofó per commemorar aquest 25N, l’artista visual d’Aielo de Malferit Lluci Juan ha dut a terme la iniciativa ‘Brodant la Revolta’ amb les veïnes i veïns de la Pobla del Duc. Una expressió artística que mescla artesania i sororitat per donar un missatge de rebuig cap a la violència masclista.

Altres iniciatives segueixen en marxa com és la II Escola d’Empoderament, a càrrec d’Araceli Caballero, o DEVALL, el Directori d’Expertes de la Vall d’Albaida presentat recentment i que suposa un projecte de llarga durada per tal de visibilitzar les dones professionals de la comarca i els seus projectes empresarials, amb l’objectiu de fer front a la temuda i tan decisiva violència econòmica.

La Unitat d’Igualtat té com a full de ruta poder arribar a totes les poblacions, especialment les més menudes, per tal de prendre consciència de la importància de dotar de recursos i ferramentes a aquelles dones que més difícil ho tenen.

Tags: Vall d'Alba

Lo + leído

Llíria inicia en diciembre la reforma de la plaza Major con 1,5 millones de inversión

El Ayuntamiento de Llíria ha informado al vecindario y a los comerciantes del centro histórico…

Así empezó la tradición fallera en Mislata: una placa recuerda los 100 años de la primera falla

La Falla Creu i Mislata ha celebrado un acto cargado de simbolismo y hermandad con…

Detenidas dos personas y desmantelado un narcochalé en Chiva con 600 plantas de marihuana

La Guardia Civil ha detenido a dos individuos y ha desmantelado una plantación de marihuana…

Otras noticias

UR101078
CollaLa Vall d'Albaida

Els restaurants Tremend i Stop2 guanyen el Concurs de Coca d’Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Ferrovelleria precintada a Benigànim.
La Vall d'Albaida

La Guàrdia Civil precinta una ferrovelleria sense llicència a Benigànim després d’investigar tones de coure robat

Por Toni Cuquerella
DSC030698b
La Vall d'Albaida

Ontifira torna a Ontinyent amb 14 tapes i 10 concerts en directe a la Fira 2025

Por Redacción ComarcalCV
Acte de retorn de les restes de Miguel Alabort a Benigànim.
La Vall d'Albaida

Memòria històrica i reparació a Benigànim: Miguel Alabort, afusellat pel franquisme, torna 86 anys després

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ja es prepara per a la Fira de Novembre.
La Vall d'Albaida

Torna la Fira de Novembre d’Ontinyent amb 40 Atraccions, Firauto, Música en Directe i el Gran Megathor de 45 metres

Por Toni Cuquerella
L'ajuda ha sigut anunciada a la seu de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d'Albaida.
ComarcalLa Vall d'Albaida

La Diputació inverteix 180.000 euros per assegurar la continuïtat de les vivendes tutelades del Projecte Trèvol a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?