ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Les rutes ‘Entre Comarques’ 2022 tornen a la Vall d’Albaida, la Canal de Navarrés, la Safor, la Ribera del Xúquer, l’Alcoià i el Comtat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 25, 2022
213 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Dissabte 26 de febrer la Canal de Navarrés acull el primer cap de setmana de les rutes ‘Entre Comarques’ 2022 amb visita als jaciments i senderisme per la comarca veïna

La Vall d’Albaida, la Canal de Navarrés, la Safor, la Ribera del Xúquer, l’Alcoià i el Comtat són les participants del programa turístic ‘Entre comarques’ 2022, una iniciativa que compta amb el suport de la Diputació de València a través de València Turisme, i que arranca aquest cap de setmana. El Departament de Turisme de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida, una de les entitats fundadores d’aquest programa junt amb l’àrea de Turisme del Consorci de la Ribera, encapçala un any més el programa per a potenciar l’oferta turística de la nostra comarca.

Aquest any el programa ‘Entre comarques’ s’ha plantejat d’una manera diferent de les anteriors edicions dutes a terme en època prepandèmica. El turisme i la manera en com ens apropem als productes turístics ha canviat substancialment, i és per això que ara s’ha produït un canvi de paradigma. Abans el projecte ‘Entre comarques’ estava centrat en les visites culturals als municipis, però s’ha decidit fer un gir cap a les noves corrents de turisme experiencial i actiu. En aquests moments les persones que visiten una zona o regió busquen una experiència, una vivència als llocs visitats amb els cinc sentits, a través de la gastronomia, la cultura, les artesanies o les activitats a l’aire lliure. Per aquest motiu les rutes “Entre comarques” d’aquesta edició estan enfocades a temàtiques i experiències que, moltes vegades, engloben diversos municipis.

Després de la crisi que ha patit el sector turístic, les diferents entitats públiques implicades en aquest programa han decidit posar el seu granet de sorra a la recuperació de totes aquestes empreses turístiques de les nostres comarques. Les empreses turístiques de la zona han sigut les encarregades de fer un estudi dels productes turístics més atractius per poder potenciar-los. Cada visita està organitzada per una empresa turística diferent, i d’aquesta manera se’ls dona l’oportunitat de donar visibilitat al seu treball i professionalitat. Moltes d’aquestes empreses són emprenedors i emprenedores enamorades de la seua terra i que fan valdre tot allò que ofereixen d’una manera molt propera.

Amb l’objectiu de reactivar el turisme cap a la nostra comarca, les rutes a la Vall d’Albaida es concentren en quatre caps de setmana des de març fins a juny, El 5 i 6 de juny la temàtica és “A toc de campana” que durant dos dies recorrerà Albaida, Atzeneta i Ontinyent on les persones visitants podran conéixer de primera mà la història d’aquest ofici centenari amb les colles de campaners i els seus indrets principals, com els antics forns per a la fosa i les campanes fetes peces de museu que durant anys han ressonat als nostres campanars.

El 7 i 8 de maig és un cap de setmana dedicat a les rutes emblemàtiques del Biodivers de Carrícola i la ruta dels rellotges de sol d’Otos, així com dels oficis tradicionals a l’almàssera i als forns de calç de Llutxent.

El segon cap de setmana de maig, el dissabte 14 i el diumenge 15, estarà dedicat a la gastronomia amb la ruta ‘Tasta la Vall’. Un recorregut cultural per l’Olleria, Aielo de Malferit i Agullent amb el fil conductor de l’artesania gastronòmica a través dels vins, l’esmorzar tradicional i els licors locals d’aquests municipis.

L’últim cap de setmana de juny serà el torn de les ‘Artesanies singulars de la Vall’ on seran protagonistes l’ofici de la ceràmica i les gerres de Castelló de Rugat i el Ràfol de Salem, així com les mantes bocairentines. Unes rutes que ens ofereixen una experiència completa de l’entorn en el qual van sorgir aquestes artesanies i com van enriquir la història i les tradicions que arriben fins a l’actualitat.

En la resta de rutes organitzades a les comarques veïnes, podrem descobrir la vida dels neandertals a la Cova de Bolomor o l’edat mitjana al Monestir de Santa Maria de la Valldigna, l’època del modernisme a Alcoi, així com altres propostes de turisme actiu com una ruta guiada pel riu Xúquer, cicloturisme en els arrossars de Cullera, paddle surf, senderisme per diversos paratges o bird-watching, conegut com a albirament d’aus, i molt més.

Totes les rutes i visites es podran consultar a les xarxes socials de Turisme Vall d’Albaida, així com en totes les webs de les Mancomunitats participants.

Tags: Navarrés

Lo + leído

Els dos regidors de Compromís de Borriana passen al grup de no adscrits en un Ajuntament governat pel PP en minoria

Els dos regidors de Compromís a l'Ajuntament de Borriana han anunciat que deixen la formació…

Ontinyent rebutja en bloc la violència transfòbica després de la detenció de 14 joves per assetjament i agressions

La ciutat d'Ontinyent ha viscut una de les seues jornades més vergonyoses després de conèixer…

Manises se suma al Año Nuevo Chino con una tarde festiva de cabalgata, gastronomía y música

Manises se prepara para celebrar el Nuevo Año Chino con una gran cabalgata abierta a…

Otras noticias

Autobús urbà d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Fins a 60 passatgers i pantalles de gran format: Ontinyent renova els seus autobusos municipals amb ajuda de Diputació

Por Toni Cuquerella
policiaontinyent
La Vall d'Albaida

Detenidos 14 jóvenes en Ontinyent por agresiones a otro joven tras cambiarse de sexo

Por Redacción ComarcalCV
Foto1 9
La Vall d'Albaida

Cinco detenidos por 14 robos con fuerza en bares y gasolineras de la Vall d’Albaida

Por Redacción ComarcalCV
busurba21
La Vall d'Albaida

Ontinyent modernitza el bus urbà amb noves marquesines digitals i tòtems informatius

Por Redacción ComarcalCV
Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?