ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Plana Baixa

La Fàbrica de la Llum de la Vall d’Uixó serà el futur Museu Arqueològic Municipal en 2026

Last updated: septiembre 17, 2025 9:31 am
Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
Seguir
Publicado septiembre 17, 2025
570 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
Obres en la Fàbrica de la Llum de la Vall d'Uixó.
Obres en la Fàbrica de la Llum de la Vall d'Uixó.

La Fàbrica de la Llum albergarà la nova seu del Museu Arqueològic Municipal una vegada concloguen les obres de la seua rehabilitació, fita prevista per a maig de 2026. L’edifici, de principis del segle XX i situat al costat de l’aqüeducte, es convertirà a més de funcionar com a sala expositiva i espai cultural i social.

L’actuació forma part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD), amb una inversió de 2.001.722 euros finançats íntegrament amb fons europeus Next Generation EU. El projecte inclou també l’adequació de l’entorn de l’aqüeducte, la connexió per als vianants amb el paratge i la renaturalització de l’aparcament de Sant Josep.

L’alcaldessa, Tania Baños, ha destacat que la iniciativa reforça l’aposta municipal pel patrimoni i la sostenibilitat, dins dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), l’Agenda 2030 i la lluita contra el canvi climàtic. Com a exemple, ha assenyalat la transformació de l’aparcament de Sant Josep en una zona verda amb ombra, que reduirà l’efecte d’illa de calor.

El primer tinent d’alcaldessa i regidor de Patrimoni, Fernando Daròs, ha subratllat que la rehabilitació de l’immoble permetrà donar resposta a una reivindicació històrica de l’àmbit cultural de la ciutat. A més, va recordar que l’excavació en el poblat de Sant Josep ja està proporcionant troballes arqueològiques d’interés.

Baños ha afegit que la recuperació de la nau permetrà diversificar l’oferta turística més enllà dels Coves de Sant Josep, alhora que es recupera un espai d’ús social i cultural per a la ciutadania. Actualment, les obres avancen segons el que es preveu, després de la retirada de la coberta i de fases constructives prèvies, i el reforç de les estructures.

L’Ajuntament va destacar que els més de 16 milions d’euros de fons europeus gestionats per la localitat estan transformant la ciutat, amb projectes que persegueixen un futur “més verd, més europeu i més modern”.

Tags: la Vall d'Uixó Toni Cuquerella

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el jueves 17 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el jueves 17 de septiembre indica un día con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el jueves 17 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el jueves 17 de septiembre indica cielos cubiertos con…

La Diputació licita per 4,1 milions la millora de la carretera entre Sagunt i Petrés i un nou carril ciclopeatonal fins al camí vell de Terol

La Diputació de València ha tret a licitació les obres de millora integral de la…

Otras noticias

Bous al carrer.
La Plana Baixa

Tragedia en la Vilavella: muere un vecino de 80 años tras una cornada en los «bous al carrer» y el Ayuntamiento suspende los festejos

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Marina AltaLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Safor

Més de 5.300 senglars capturats amb el pla de xoc de la Generalitat: la Safor, la Valldigna, la Marina Alta i la Plana concentren les actuacions

Por Toni Cuquerella
Refineria BP de Castelló.
La Plana Baixa

El Consell concede 76 millones a BP para convertir la refinería de Castelló en un hub de hidrógeno y biocombustibles

Por Toni Cuquerella
Obres de rehabilitació d'un edifici modernista de Borriana.
La Plana Baixa

Així és el pla de Borriana per a protegir els seus edificis modernistes i impulsar el seu museu a l’aire lliure

Por Toni Cuquerella
Polígono industrial Belcaire de la Vall d'Uixó.
La Plana Baixa

El paro repunta en la Plana Baixa en agosto empujado por la subida en Vila-real, Borriana, la Vall d’Uixó y Onda

Por Toni Cuquerella
la unio
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera Alta

La Unió calcula en 14,3 millones de euros los estragos del viento y el pedrisco en la Ribera Alta y la Ribera Baixa

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?