ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent demana a Conselleria que flexibilitze la normativa per facilitar la legalització de construccions en el disseminat

El Director General d’Urbanisme es compromet amb l’alcalde a estudiar la petició, que facilitaria la gestió urbanística en els disseminats de la Comunitat Valenciana
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 22, 2024
315 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
6342 ontinyent reunio conselleria urbanisme

L’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, acompanyat del regidor de Territori, Óscar Borrell, ha mantingut una reunió amb el nou Director General d’Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental de la Generalitat Valenciana, Miguel Ángel Ivorra.

Durant aquesta reunió, l’Ajuntament d’Ontinyent traslladava al nou equip de la Conselleria la necessitat que es tinguen en compte les reivindicacions dels municipis per tal que les normes urbanístiques que s’aproven per part de la Generalitat, (que és l’administració que té les competències en matèria d’urbanisme) tinguen present la realitat que es produeix al llarg de tot el territori de la Comunitat Valenciana en matèria de disseminats, per tal que es puga produir la legalització de les construccions que van anar apareixent durant molts anys en tot el territori valencià i fer compatible la solució dels problemes dels particulars i la protecció al medi ambient en un marc d’ordenació del territori.

En este sentit, cal recordar que el ple de l’Ajuntament d’Ontinyent, al mes de juliol de 2022, va aprovar per unanimitat de tots els grups polítics municipals una declaració institucional que instava a la Generalitat Valenciana a impulsar els canvis normatius necessaris per poder permetre la legalització de totes les situacions que es plantegen al sòl no urbanitzable. L’Alcalde d’Ontinyent i el regidor de Territori van traslladar aquest acord al nou Director General d’Urbanisme de la Generalitat per tal que els realitzen els canvis normatius necessaris en la normativa urbanística per permetre la minimització-legalització de les situacions que es plantegen en el sòl no urbanitzable de la Comunitat Valenciana.

Per altre costat, davant la situació d’emergència climàtica que estem vivint on cada vegada les condicions climatològiques es produeixen d’una manera més extremada (pluges torrencials, onades de calor més pronunciades i duraderes, incendis forestals devastadors, sequeres interminables, etc), també es va insistir en la reunió en la necessitat de flexibilitzar d’una manera “decidida i valenta” la legislació urbanística valenciana per fer possible la implantació d’instal·lacions d’energia solar en construccions consolidades en els disseminats, amb independència de la qualificació jurídica del sòl, tenint en compte igualment els elevats costos de l’energia en el context econòmic actual.

D’esta manera es va insistir en la necessitat d’eliminar impediments administratius i burocràtics que eternitzen la tramitació d’estos expedients i per això també es va demanar la modificació de la normativa urbanística valenciana per eximir la instal·lació d’energia solar d’autoconsum de llicència o informes sectorials, permetent la seua implantació mitjançant declaració responsable sense l’exigència de tramitar procediments previs de minimització en parcel·les ja consolidades.

Per part del Director General d’Urbanisme de la Generalitat, Miguel Ángel Ivorra, es va agrair les aportacions que des de l’Ajuntament es vénen fent des de fa molts anys en el sentit de proposar solucions per a la problemàtica dels disseminats de la Comunitat Valenciana, comprometent-se a estudiar les propostes efectuades per l’Ajuntament en la propera modificació de la llei urbanística valenciana.

Tags: admin Ibi

Lo + leído

Calendario escolar y Fallas 2026: estos son los 6 nuevos municipios que no tendrán clase el 16 de marzo

El calendario escolar del curso 2025-2026 sigue sumando excepciones de cara a la semana grande…

Busques aparcament a Sagunt? La retirada de cotxes ‘zombis’ ja ha alliberat centenars de places al municipi

Trobar un lloc per a deixar el cotxe a Sagunt és, des d'ara, una tasca…

Hurtos y estafas informáticas lideran la delincuencia en Llíria, Riba-roja y Bétera

El Ministerio del Interior ha arrojado luz sobre el estado de la seguridad ciudadana en…

Otras noticias

Imatge de la jornada celebrada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat reivindica la potència industrial de la Vall d’Albaida i aposta per la retenció del talent

Por Toni Cuquerella
173996072515887210897 2950444031673924 4988917372606742528 n8236726635150996075
CollaLa Vall d'Albaida

Ontinyent Medieval torna amb més de 100 llocs de venda, música i artesania

Por Pau Gómez
Nino Bravo.
La Vall d'Albaida

La Diputació ix al rescat per mantenir el Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit i evitar que se’n vaja a València

Por Toni Cuquerella
Nino Bravo.
La Vall d'Albaida

Nino Bravo s’acomiada d’Aielo de Malferit

Por Toni Cuquerella
Seu central de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent duplica el seu pressupost d’obra social i destina 1,7 milions a la futura Facultat de Veterinària

Por Toni Cuquerella
Autobús urbà d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Fins a 60 passatgers i pantalles de gran format: Ontinyent renova els seus autobusos municipals amb ajuda de Diputació

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?