9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

Xàtiva celebra un any més la jornada ‘Una Fira sense soroll’ per visibilitzar les persones amb TEA

Aquest any s’ha ampliat el nombre d’hores i a més es compta amb una nòria accessible i espectacles gestuals i amb llengua de signes
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 9:16 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado agosto 19, 2024
636 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2034 xativa fira sense soroll

Xàtiva va celebrar aquest diumenge la jornada ‘Una Fira sense soroll’ amb la qual les atraccions i les paradetes funcionen sense música per tal de facilitar que les persones amb Transtorn de l’Especte Autista puguen gaudir d’un dia de Fira en les millors condicions possibles.

La iniciativa va partir des d’Axatea, l’associació de familiars de persones amb trastorn de l’espectre autista de Xàtiva, que durant el matí també ha estat realitzant activitats i tallers al Reial de la Fira per conscienciar sobre aquesta malaltia.

“Aquest és el quart any en el qual es desenvolupa aquesta activitat, que té una doble vessant. D’una banda que les persones amb TEA puguen gaudir d’un dia amb una Fira més tranquil·la; i d’altra banda llançar un missatge clar cap a la societat de la necessitat de treballar cap a una inclusió real de totes les persones en tots els esdeveniments. La Fira és un aparador i una gran oportunitat per conscienciar a la ciutadania”, ha expressat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha afegit que “aquest any incrementem el nombre d’hores i anem a seguir treballant en els propers anys per buscar alternatives a altres activitats que són difícilment modificables, però que també hem d’acoblar a aquesta jornada”.

La presidenta d’AXATEA Isabel Aguado ha agraït “un any més a l’Ajuntament i als firants la deferència que tenen cap al nostre col·lectiu. Demanàrem algunes hores més sense soroll i ens ho han concedit. Espere que la resta de col·lectius respecten aquesta jornada, perquè per a fer festa i soroll sempre s’està a temps”. D’altra banda, el representant de les atraccions Pedro Tortosa ha assegurat que “com no podia ser d’altra manera, un any més ens sumem a aquesta iniciativa. Nosaltres encantats de que tota la gent puga gaudir de la Fira de Xàtiva”.

Per la seua part, la regidora de Cultura Festiva Maria Beltrán ha remarcat que “aquesta és una iniciativa que s’ha consolidat i és essencial per a que la Fira de Xàtiva siga una fira per a totes i per a tots. Hem de continuar treballant per la inclusió total de les nostres festes”. Per últim, la Reina de la Fira Àngela Agustí ha recordat que “la Fira és de totes i tots. És molt important donar visibilitat a totes les persones i col·lectius i per això jornades com aquesta són tan importants”.

Una Fira inclusiva

Xàtiva continua treballant per fer de la seua Fira d’Agost un esdeveniment inclusiu i obert a tota la ciutadania, i per això aquest any s’han sumat altres iniciatives paral·leles a aquesta jornada sense soroll. En aquest sentit, l’atracció de la nòria compta amb cabines tancades dotades d’aire condicionat i totalment accessibles que permeten l’accés amb caira de rodes per a que puguen gaudir d’ella les persones amb mobilitat reduïda, per a les quals, a més, l’atracció és totalment gratuïta.

A més a més continua l’aposta per programar espectacles i activitats per a persones sordes. És el cas de la inauguració i la cloenda, que compta amb intèrpret de llengua de signes, però també de teatres i espectacles gestuals per al gaudi de totes les persones.

Tags: admin Ibi

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 3 de octubre

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 3 de octubre indica un día muy…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 3 de octubre

La Agencia Estatal de Meteorología (AEMET) prevé para Gandia un sábado 3 de octubre con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 3 de octubre

La previsión meteorológica en Peñíscola para el sábado 3 de octubre indica un día con…

Otras noticias

Inauguració del nou parc de bombers d'Ibi.
L'Alcoià

El nou Parc Auxiliar de Bombers d’Ibi entra en servei: així millorarà la seguretat en 34 municipis de la Muntanya

Por Toni Cuquerella
Alcoi.
L'Alcoià

El paro sube en l’Alcoià durante agosto impulsado por Alcoi e Ibi tras el freno estival

Por Toni Cuquerella
Regidors del PSPV i Som Ibi després de signar el Pacte del Molí en 2023.
ComarcalL'Alcoià

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

Por Toni Cuquerella
La Guardia Civil ha interceptado el cobre robado.
L' Horta SudL'Alcoià

Detenidos en Paiporta e Ibi dos empleados de las obras de accesos ferroviarios en València por utilizar su puesto para robar cobre

Por Toni Cuquerella
Ayuntamiento de Elda.
El Vinalopó Mitjà

Elda aprueba convenios con Ibi y Villena para compartir sus respectivas bolsas de empleo

Por Toni Cuquerella
Requena - Utiel

Tecnología y sostenibilidad: la apuesta de Tierra Bobal con su innovadora Smart Office

Por Redacción ComarcalCV
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?