ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent delegarà la gestió i recaptació de l’IBI en la Diputació per optimitzar el servei

Un informe tècnic avala un canvi que ja han fet municipis com Gandia, Xàtiva o Cullera
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 20, 2023
345 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9826 ontinyent diputacio valencia

L’Ajuntament d’Ontinyent delegará la gestió i recaptació municipal de l’impost sobre bens immobles (IBI) en el Servei de Gestió Tributària de la Diputació de Valéncia a partir de l’1 de gener de 2024.

El traspàs del servei permetrà a l’ajuntament estalviar més de 45.000 euros anuals i optimitzar la gestió tributària municipal. Es tracta d’un canvi que venia negociant-se amb la diputació des de l’any 2022 i que ve avalat per un informe tècnic dels departaments de tresoreria, intervenció i secretaria on es detallen els avantatges de l’ampliació de competències a la Diputació de València en funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació de l’IBI.

El regidor d’Hisenda, Juan Pablo Úbeda, explicava que “l’Ajuntament d’Ontinyent és un ajuntament eficient en matèria de gestió tributària, i la ciutadania d’Ontinyent és majoritàriament exemplar en el compliment de les seues obligacions de pagament amb l’administració. Dur a terme aquest canvi respon a un important benefici econòmic per a les arques municipals, que són els diners de totes i tots que l’Ajuntament utilitza per mantenir i millorar els serveis de la ciutat, i també una manera de maximitzar l’eficiència en la gestió, ja que per economia d’escala, el Servei de Gestió Tributària compta amb molts més recursos humans, tècnics i materials per poder dur a terme estes gestions amb menor cost per al conjunt del sistema. Un canvi que a la província ja han fet municipis com Gandia, Xàtiva, Cullera, Silla, Alberic o Xirivella, entre molts altres”.

En concret, l’informe de memòria justificativa que s’adjunta a la proposta que es durà al ple per aprovar el canvi, apunta que l’estalvi vindria per tres línies: la primera, un estalvi net previst de 20.826 euros anuals en la gestió de la recaptació voluntària; per altra banda, l’actualització del programa de recaptació municipal a una versió superior tenia un cost de manteniment de 25.000 euros anuals, manteniment que amb el canvi proposat no serà necessari. A més a més, als propers anys es jubilaran diversos funcionaris del departament d’ingressos, les places dels quals gràcies a aquest canvi no serà necessari cobrir en la seua totalitat, el que pot arribar a suposar un estalvi adicional.

La proposta que es portarà al ple apunta que l’ampliació de les competències al Servei de Gestió Tributària es faça a partir del 1 de gener de 2024 de forma gradual, començant per les funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació de l’IBI, tant de naturalesa urbana, rústica i de característiques especial, incloent ajornaments i fraccionaments i gestió cadastral, sempre amb la col·laboració del personal adscrit al Negociat d’Ingressos i Cobraments.

Juan Pablo Úbeda explicava que “es parla d’ampliació de competències perquè cal recordar que des de 2012 la recaptació dels impostos municipals en fase executiva ja l’està fent la Diputació de València”. També apuntava el regidor d’Hisenda que aquest canvi “no va a suposar cap desplaçament per a la ciutadania, ja que a Ontinyent ja comptem amb una Oficina Comarcal de la Diputació ubicada al Carrer Gomis, impulsada baix la presidència del nostre alcalde, Jorge Rodríguez, que a més està previst que siga potenciada per la corporació provincial. Per dur a terme aquesta delegació de competències, l’Ajuntament haurà d’adaptar el calendari fiscal, un canvi que s’aprovarà en el ple de revisió de les ordenances fiscals per al proper any.

Tags: admin Ibi

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 5 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 5 de septiembre indica cielos con nubes…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 5 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 5 de septiembre indica temperaturas máximas de…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 5 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con poco nuboso y temperaturas máximas alrededor de 31 ºC,…

Otras noticias

ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent i l’Olleria concentren la meitat de l’atur d’una Vall d’Albaida marcada per la resistència industrial

Por Adrián Lupiáñez
Ajuntament d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa un servei pioner de psiquiatria infantil per a protegir menors vulnerables

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Tragèdia al Pou Clar d’Ontinyent: mor un home de 40 anys en patir un fort colp contra una roca

Por Toni Cuquerella
Embalse de Bellús.
La Vall d'Albaida

Hallan un cadáver en el pantano de Bellús durante la búsqueda del anciano desaparecido

Por Toni Cuquerella
Els municipalistes busquen rebaixar la barrera electoral.
Comunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

Ens Uneix pressiona les Corts per a rebaixar la barrera electoral al 3%: «Millorarà la diversitat democràtica»

Por Toni Cuquerella
Acte de l'Ambaixada dels Moros i Cristians d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

«Unes festes espectaculars»: Ontinyent fa balanç dels Moros i Cristians 2026 amb un ple absolut però pendent de la interpretació de ‘Chimo’

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?