ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent canvia les bonificacions a l’IBI i l’IAE per instal·lar plaques fotovoltaiques per subvencions

El govern municipal aprova una revisió d’ordenances fiscals per a 2024 que "aposta pel manteniment d’uns serveis públics de qualitat"
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 3, 2023
498 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
544 ontinyent ple municipal

El Ple Municipal de l’Ajuntament d’Ontinyent aprovava aquest dijous la revisió de les ordenances fiscals municipals per a 2024. Una revisió que inclou canvis en aspectes com la taxa de recollida i transport del fem, la rebaixa del límit del fraccionament del compte corrent tributari o la substitució de les bonificacions fiscals per subvencions en la instal·lació de fotovoltaiques.

El regidor d’Hisenda, Juan Pablo Úbeda, apuntava a la sessió que “són canvis que responen a una política fiscal que té una aposta clara: els impostos que paguen els ciutadans serveixen per a prestar i mantenir serveis públics de qualitat per a la ciutadania”.

Una de les modificacions més destacades és la de la taxa de la recollida i transport del fem, després d’haver estat congelada durant 12 anys, com la resta de taxes i impostos municipals. La pujada de 2 euros al mes (24 a l’any) ve derivada del nou impost estatal sobre residus que el Govern d’Espanya recaptarà a través dels ajuntaments, i de la forta pujada de l’IPC als últims anys, que acumula un 15% des de 2021. El regidor destacava que “seria una irresponsabilitat no fer aquest pas ja que les arques municipals podrien vores afectades, i el que volem es continuar apostant pels serveis públics i de qualitat per als ciutadans i ciutadanes”. En la taxa continuaran mantenint-se les bonificacions en vigor com les que reben les persones amb ingressos inferiors al salari mínim.

Altra novetat és la substitució de les bonificacions fiscals a l’IBI i l’IAE per la instal·lació de fotovoltaiques, que es converteixen en subvencions de les que es donaran detalls més endavant. “Unes bases que estan treballant-se juntament amb la CEL, Ateval i Coeval que el que pretenem és que siguen el més fàcil de tramitar per als ciutadans i per al propi ajuntament”

També es fa una modificació l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica referida a la renovació de l’exempció de pagament als conductors i conductores majors de 70 anys, és a dir, hauran de renovar la bonificació cada vegada que renoven el carnet de conduir i a més hauran d’estar empadronats al municipi d’Onitnyent. Igualment, s’elimina la bonificació del 95% a la quota de transmissió dels terrenys al barri de Cantereria afectats per la Dana de 2019 (ja que totes les cases s’han enderrocat), “i per tant no té cap sentit que aquestes bonificacions continuen en vigor”.

Per altra banda, Juan Pablo Úbeda recordava que al passat plenari es va acordar traspassar la gestió i recaptació de l’IBI tant urbà com rústic al Servei de Recaptació de la Diputació de València. Un canvi que va a suposar una reducció en el límit per a fraccionar el pagament dels impostos al Compte Corrent Tributari Local, passant d’un mínim de 240 euros a 60 euros, “fet que també farà que siga més fàcil el fraccionament de la resta d’impostos i tributs municipals: la taxa del fem, l’IAE, l’impost de vehicles o els guals, en 12 mesos sense interessos”. Altres canvis són l’establiment d’un mínim de 15 euros al trimestre en la liquidació del rebut d’aigua al clavegueram del disseminat; canvis tècnics en les ordenances de taxes de tramitació de documents, o la derogació d’alguns preus públics que formalment estaven redactats com a ordenances fiscals.

Tags: admin Ibi

Lo + leído

Així serà la futura presa de Montesa i Vallada: un disseny pioner que protegirà el Xúquer sense alterar el riu Cànyoles

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) ha presentat als ajuntaments de Montesa i Vallada els…

El Grau Vell de Sagunt reviu la seua història marítima: així és el nou museu del port iberoromà que ja es pot visitar

El conjunt fortificat del Grau Vell de Sagunt ha fet un pas de gegant en…

Segunda moción de censura del mandato en Callosa de Segura: el PP recupera la alcaldía con el apoyo de Vox y UCIN

Nuevo vuelco político en la Vega Baja. Callosa de Segura vuelve a cambiar de manos…

Otras noticias

El conseller Martínez Mus ha visitat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat desbloqueja les obres de la CV-60 amb les primeres actuacions per al futur desdoblament entre l’Olleria i Terrateig

Por Toni Cuquerella
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent dispara el seu benefici net un 22% i eleva el pressupost d’Obra Social a 3,8 milions

Por Toni Cuquerella
La Conselleria ha iniciat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat activa l’ampliació de la CV-60 amb una inversió inicial d’un milió d’euros a la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
piscinainaug
La Vall d'Albaida

Ontinyent prepara un concert amb quatre grups a l’Estiu Jove

Por Pau Gómez
Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?