ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Túria

Alliberen més de 600 amfibis autòctons per a reforçar la seua presència als parcs naturals de la Serra d’Espadà, Mariola, Túria, Calderona i Sot de Xera

El director general de Medi natural destaca que s'han reintroduït 480 exemplars de ofegabous i 130 granotes en 14 punts d'aigua
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 18, 2024
83 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
3290 anfibios introduccion

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha procedit a la solta de més de 600 amfibis autòctons per a reforçar la seua presència als parcs naturals de la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en els de la Serra d’Espadà, Mariola, Túria, Calderona i Sot de Xera.

El director general de Medi natural i Animal, Raúl Mèrida, ha indicat que en 2023 “s’ha alliberat un total de 480 exemplars d’ofegabous i 130 granotes en 18 soltes i en 14 punts d’aigua”.

Les soltes s’han dut a terme principalment pel personal del Centre Aqüícola del Palmar (CAEP), dels parcs naturals de la Comunitat Valenciana i agents mediambientals i, en alguns casos, en col·laboració amb altres entitats.

Aquests treballs donen continuïtat al projecte LIFE Amfibis, així com al Pla d’Acció per a la Conservació d’Hàbitats Aquàtics d’Interés per a la Conservació de la Biodiversitat.

Per a Mérida, “aquestes actuacions són rellevants en la mesura que hem donat a conéixer els amfibis autòctons al públic en col·laboració amb diferents col·lectius; hem aconseguit que molta gent s’implique i fins i tot que des dels ajuntaments, associacions i fundacions es facen tolles a propòsit per a alliberar els exemplars que es crien en els centres de la Generalitat”.

Durant 2023, s’ha fet mostreig en un total de 40 punts d’aigua, dels quals dotze són Reserves de Fauna Silvestre. A aquests espais, s’han sumat quatre noves poblacions d’ofegabous, tritó catalogat com a vulnerable, i s’ha detectat també la reineta arbòria, espècie que no es trobava en la Comunitat Valenciana.

Per part seua, la Fundació Oceanogràfic ha marcat 96 exemplars d’ofegabous amb xip en tres localitats del medi natural, on s’han recuperat tres d’ells, marcats en anys anteriors, la qual cosa ha permés obtindre una valuosa informació sobre creixement, longevitat i desplaçament dels exemplars.

A més, durant aquest any s’han erradicat les espècies exòtiques de dues tolles (Culla i Vilamarxant). Després de l’eliminació de més de 50.000 peixos exòtics, s’han reintroduït exemplars d’ofegabous.

El director general ha explicat que “han participat en les soltes i tasques de conservació d’amfibis més de 400 persones i onze entitats, accions que s’han dut a terme als parcs naturals de Serra Mariola, Túria, Serra d’Espadà, Serra Calderona i Xera/Sot de Xera, a més d’altres enclavaments fora dels parcs en els quals es treballa amb associacions i fundacions”.

Nou espècies d’amfibis

La Comunitat Valenciana compta amb nou espècies d’amfibis, tres d’elles incloses en l’última revisió del Catàleg Valencià d’Espècies de Fauna Amenaçada: ‘En Perill d’Extinció’ l’escàs discoglossus galganoi  (Discoglossus galganoi), i ‘Vulnerable’ el gripau d’esperons (Pelobates cultripes) i l’ofegabous (Pleurodeles waltl), del qual es realitza reproducció en captivitat des de 1996 en les instal·lacions del Centre Aqüícoles del Palmar (CAEP).

Tags: Ibi
comarcalCV_300x600

Lo + leído

El Ministeri d’Agricultura repara i asfalta 8,5 quilòmetres de camins rurals afectats per la dana a Cullera

El Ministeri d’Agricultura, a través de SEIASA, ha reparat, adequat i asfaltat 8.5 quilòmetres de…

Requena solicitará ser candidata a ciudad española del vino en 2026

Requena va a presentar oficialmente su candidatura para ser la Ciudad del Vino 2026, un…

Sueca celebra una jornada informativa adreçada als joves agricultors del municipi

La sala d'actes de la Cooperativa Valenciana del Camp ‘Unió Cristiana’ ha acollit una jornada…

Otras noticias

Image2
El Camp de Túria

El nuevo IES de Bétera contará con capacidad para 1.300 alumnos

Por Redacción ComarcalCV
Reunionproyectodrones
El Camp de Túria

Llíria impulsa el proyecto ALAIRE-USPACE para innovar con drones

Por Redacción ComarcalCV
8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
Baix VinalopóEl Camp de Túria

Desarticulada una organización que robó en los polígonos de Riba-roja y Crevillente

Por Redacción ComarcalCV
05CIDO2025
El Camp de Túria

Jaehyuck Choi gana el CIDO «Llíria City of Music» 2025

Por Redacción ComarcalCV
522639611 1164997908995270 701829186704299131 n
AgronewsEl Camp de Túria

Riba-roja intensifica la vigilància agrícola amb drons per a salvaguardar la campanya de recol·lecció de la garrofa

Por Agronews
01RecreacionactuacionTermas
El Camp de Túria

Llíria lanza la licitación para rehabilitar las Termas Romanas de Mura

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?