ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia prepara un projecte de visita museogràfica per a l’església de Sant Roc

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 4, 2022
165 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto; el vicealcalde i regidor d’Urbanisme, Vicent Alandete; i la regidora de Patrimoni Històric, Artístic i Cultural, Alícia Izquierdo, han visitat les obres de reparació i conservació de l’església de Sant Roc. Durant l’estada, han aprofitat per anunciar el projecte de museïtzació que es pretén incorporar a l’edifici per tal de posar en valor el seu patrimoni artístic i històric en la ciutat.

L’església, segons Izquierdo, és un referent a la ciutat. Per aquesta raó, s’està treballant en el projecte de museïtzació d’aquest edifici de propietat municipal. «Quan dic museïtzació que ningú pense que anem a fer un museu; mantenim el culte religiós», ha assenyalat. L’objectiu fonamental és el de donar a conèixer i explicar els diferents elements pictòrics, ceràmics, escultòrics i arquitectònics que componen aquest edifici. Així doncs, per tal de fer realitat la visita museogràfica, l’església de Sant Roc -i les seues dependències- ha d’estar preparada.

Tal com ha explicat l’alcalde, l’ajuntament de Gandia té la voluntat d’actuar en l’immoble i ja s’han realitzat dues fases de millora de l’edifici que s’han porat a terme gràcies a les ajudes econòmiques rebudes de l’estat espanyol després dels temporals Gloria, sobretot, i Filomena dels darrers anys. «Era pràcticament l’1,5% del total de les ajudes només en Gandia. Eixa inversió de 45000 euros va directament relacionada en la millora, la posada en valor i la consideració de l’església, un dels elements més identitaris de la ciutat», ha indicat.

Per la seua banda, el regidor d’Urbanisme, ha detallat les actuacions que s’han centrat fonamentalment en l’eliminació de les humitats que tenen el seu origen en filtracions capil·lars del subsòl i en goteres que han fet malbé murs i cobertes de la capella i cambril del beat Andrés Hibernón. En la primera fase es va treballar en les teulades i les cúpules; en la segona, la qual han visitat aquest matí, s’ha centrat en la part del cambril. «Estem treballant sempre en la mirada posada en eixa conservació del patrimoni i en el bé comú», ha afegit.

Segons indiquen fonts municipals, es preveu que el projecte de museïtzació estiga en marxa a partir del 18 d’abril del proper any en motiu de la festivat del beat Andrés Hibernon. En aquests moments, l’actuació està paralitzada per la prioritat que el govern li està donant a qüestions relatives a la crisi de la guerra d’Ucraïna i la pujada dels preus. «El primer son les urgències, però esperem que a final d’any o de cara a l’any que ve es poguera executar aquest projecte i donar-li eixa possibilitat turístic-cultural a un edifici cèntric en la ciutat i amb un potencial patrimonial i històric molt important», ha conclòs la regidora de Patrimoni.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia

Lo + leído

Gandia regula l’ús dels patinets elèctrics: aquestes seran les obligacions i restriccions de circulació

L'Ajuntament de Gandia ha fet un pas definitiu en la regulació de la convivència urbana…

Alfafar estudia financiar hasta un 20% el soterramiento de vías tras daños de la DANA

El Ayuntamiento de Alfafar ha iniciado un análisis para asumir parte de la financiación del…

Així ha sigut la troballa i la detonació d’un obús de la Guerra Civil en aigües de la platja de Dénia

La tranquil·litat de la costa de Dénia s'ha vist alterada aquest dimecres per un esdeveniment…

Otras noticias

Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
Playas de la Vila Joiosa.
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa controlará el aforo de sus playas con cámaras dotadas de Inteligencia Artificial

Por Toni Cuquerella
Pleno extraordinario sobre las basuras en Riba-roja.
ComarcalEl Camp de Túria

Crisis de la basura en Riba-roja: el Ayuntamiento rompe con la concesionaria y activa un plan de emergencia

Por Toni Cuquerella
Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
80895E1
Comarcal

El 90693 reparte un tercer premio en Alicante, Torrevieja, Benidorm, Onil, Gandia, Alzira, Mislata, Alaquàs, Manises y Benisanó

Por Javier
La exposición se puede visitar en la Biblioteca de Canet.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?