ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia inicia un projecte de recuperació agrícola de l’Alqueria de la Torre dels Pares

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 9, 2021
117 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La regidora delegada d’Agricultura, Alícia Izquierdo, ha visitat l’Alqueria de la Torre dels Pares per a anunciar la posada en marxa del projecte de recuperació agrícola de l’Alqueria de la Torre dels Pares, un patrimoni declarat com a Bé d’Interés Cultural (BIC).

Així, acompanyada pels tècnics responsables del projecte, Izquierdo ha explicat davant dels mitjans de comunicació que aquest pla de recuperació consisteix en un programa d’accions mitjançant les quals es pretén convertir aquest patrimoni en un espai agrícola i cultural sostenible de referència per a la ciutadania.

“Volem convertir este espai en un lloc de referència on poder vindre, una mena de parc agrícola atractiu on fer visites escolars, de la ciutadania en general, i ser un punt de referència del que és l’agricultura valenciana, però l’agricultura sobretot des de l’àmbit de la sostenibilitat, és a dir, l’agricultura ecològica. I també conèixer, com no, la història del procediment del que ha sigut l’agricultura i el conreu al llarg de la història del territori valencià”.

En aquest sentit, la regidora ha avançat que el projecte s´ha iniciat amb la preparació de la terra situada enfront de la Torre, on es replantaran totes les varietats de taronges i altres cítrics com kumquats i llimers, entre d’altres, perquè la gent puga visitar i conèixer l’agricultura autòctona.

D’altra banda, Izquierdo ha anunciat que també es recuperarà una part del jardí històric de l’alqueria per convertir-lo en un espai atractiu “on poder esmorzar, vindre amb la família i passar el dia” i s´habilitarà una col·lecció de fruiters en la part posterior de l’edificació amb l’objectiu de mantindre les varietats que encara s’hi conserven.

A més, la regidora ha destacat com una de les parts més ambicioses del projecte és la instal·lació d’un viver d’empreses agrícoles i una zona de micro-ramaderia amb l’objectiu de reviure les pràctiques rurals d’una manera sostenible. “El que estem pensant també és en donar un futur als joves i les joves que vullguen dedicar-se al camp i a la terra des de la vessant de l’agricultura i la ramaderia ecològica. Anem a organitzar sis bancals, primer un bancal comú on aprendre i fer les pràctiques, i després un bancal que si li atorga a cadascuna de les persones que vullguen iniciar-se en el món de l’agricultura”.

Finalment, l’edil ha especificat que el programa d’accions es desenvoluparà de manera gradual en diverses fases (preparar la terra, instal·lar el reg per degoteig, recuperar les estructures hidràuliques, seleccionar les persones interessades en participar-hi en el projecte), que es completaran en un temps aproximat d’un any i mig.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

1 3
ComarcalL' Horta Sud

Torrent inicia gestión para declarar sus fiestas de Moros y Cristianos Fiesta de Interés Turístico Autonómico

Por Redacción ComarcalCV
Mapa de la zona en la que se desarrollarán los parques en l'Horta Sud.
Comarcal

Parques inundables y vías verdes como protección de l’Horta Sud y València frente a riadas como la de la dana

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Taulells que s'instal·laran a Catarroja per senyalar el nivell al que va arribar la DANA.
ComarcalL' Horta Sud

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

Por Toni Cuquerella
624f8901 038e 482d 92d8 76a8b231b1d0
Comarcal

Córdoba acoge el Seminario Internacional sobre el Pilar Europeo de Derechos Sociales en una Justa Transición Ecológica y Digital

Por Javier
Joanma Miguel (Compromís) y Paco Gorrea (PSPV).
Comarcal

El PSPV accede a la alcaldía de Llíria de la mano de Paco Gorrea relevando a Compromís dentro del pacto de gobierno

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?