ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia inicia el curs polític amb la previsió d’elaborar uns pressupostos amb una inversió rècord de més de 20 milions

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado septiembre 2, 2025
659 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
José Manuel Prieto i Alícia Izquierdo.
José Manuel Prieto i Alícia Izquierdo.

El govern de Gandia enceta el nou curs polític amb el volum més gran de projectes i inversions dels últims anys, segons han destacat aquest dilluns l’alcalde, José Manuel Prieto (PSPV), i la primera tinenta d’Alcaldia, Alícia Izquierdo (Compromís). Segons Prieto, la ciutat viu un moment de transformació en què la ciutadania és la protagonista, amb l’objectiu de generar més oportunitats i millorar les condicions de vida dels veïns i veïnes.

Entre els principals punts de l’agenda, els pressupostos de 2026 es perfilen com els més ambiciosos de la història de Gandia, amb més de 20 milions d’euros en inversions. Prieto ha avançat que el sector de Sanxo Llop comptarà amb 7,2 milions d’euros, mentre que s’iniciaran les obres de la primera fase del pavelló Gandia Arena amb 4,4 milions. A més, el govern local continua apostant pels sectors productius, l’habitatge, el benestar social i els serveis bàsics.

Pel que fa a l’economia i l’ocupació, Prieto ha destacat que actualment es desenvolupen projectes per valor de 120 milions d’euros gràcies a inversions públiques i privades. D’una altra banda apunta que Gandia ja supera les 25.000 persones treballant, amb quasi 2.000 afiliacions noves a la Seguretat Social des de l’inici de la legislatura, i ha reduït l’atur en 717 persones en l’últim any. A més, el període mitjà de pagament de l’Ajuntament és de 19 dies i el deute municipal s’ha reduït en 100 milions respecte a 2015, amb la previsió que el 2026 ja no serà necessari dependre del Fons d’Ordenació.

El turisme continua sent un motor important de la ciutat, amb una ocupació hotelera del 95% durant la primera quinzena d’agost i un increment del 18,4% de turistes estrangers l’any 2024 respecte a 2023.

En matèria política, l’alcalde ha insistit en la necessitat de pactes de ciutat i consens entre grups municipals en àrees com sostenibilitat, habitatge, seguretat, civisme i infraestructures, i ha anunciat que aquest divendres tindrà lloc la II Jornada de Treball de la legislatura per coordinar les principals línies d’actuació i definir els reptes a llarg termini.

Per la seua banda, Alícia Izquierdo ha ressaltat la importància de continuar millorant la qualitat de vida de la ciutadania i afrontar emergències socials com l’habitatge i els efectes del canvi climàtic. També ha subratllat la necessitat de salvaguardar els serveis públics davant les retallades d’altres administracions i de defensar una ciutat inclusiva, feminista, verda i valencianista.

D’altra banda, a la Junta de Govern Local celebrada aquest dilluns s’han aprovat subvencions a entitats locals, entre elles 8.000 euros al Club Ciclista Escapada i 12.000 euros a l’Associació Espanyola contra el Càncer, per al desenvolupament de la seua activitat ordinària.

Tags: Gandia Toni Cuquerella

Lo + leído

La Universidad de Alicante y Veolia renuevan su convenio para impulsar la accesibilidad de la programación cultural

La Universidad de Alicante y Veolia en la Comunitat Valenciana han renovado su convenio específico…

El mapa de las listas espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: la brecha de hasta 110 días entre hospitales en 2026

La Conselleria de Sanitat ha hecho públicos los datos globales de la lista de espera…

Acaben els accessos ‘furtius’ al Pou Clar d’Ontinyent: noves tecnologies i més policia per protegir el paratge

Ontinyent farà un pas endavant en la protecció i gestió d'un dels seus tresors naturals…

Otras noticias

Presentació del Pla de Residus de Gandia.
La Safor

Gandia diu adeu al model antic de residus: el pla a 10 anys que transformarà per complet els carrers de la ciutat

Por Toni Cuquerella
Un dels exemplars d'àguila pescadora.
La Marina AltaLa Safor

El viatge de 2.700 quilòmetres per a salvar l’àguila pescadora en el Marjal de Pego-Oliva

Por Toni Cuquerella
Aparcamiento en Gandía.
La Safor

Gandia invierte 114.000 euros en el Grau para sumar 170 plazas de aparcamiento y zonas verdes en la avenida del Port

Por Adrián Lupiáñez
Gandia mundial espanya
La Safor

Gandia instal·larà 7 pantalles gegants per a seguir la final del Mundial de futbol entre Espanya i l’Argentina

Por Adrián Lupiáñez
Joan Francesc Mira.
La Safor

L’escriptor Joan Francesc Mira, Premi Roís de Corella 2026: homenatge de Gandia a una llegenda viva de les lletres valencianes

Por Toni Cuquerella
Hospital Francesc de Borja de Gandia.
La Safor

Quatre detinguts en el cas del robatori d’una bebé a l’hospital de Gandia

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?