ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia inicia el curs polític amb la previsió d’elaborar uns pressupostos amb una inversió rècord de més de 20 milions

Toni Cuquerella
Por
Toni Cuquerella
Publicado septiembre 2, 2025
108 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
José Manuel Prieto i Alícia Izquierdo.
José Manuel Prieto i Alícia Izquierdo.

El govern de Gandia enceta el nou curs polític amb el volum més gran de projectes i inversions dels últims anys, segons han destacat aquest dilluns l’alcalde, José Manuel Prieto (PSPV), i la primera tinenta d’Alcaldia, Alícia Izquierdo (Compromís). Segons Prieto, la ciutat viu un moment de transformació en què la ciutadania és la protagonista, amb l’objectiu de generar més oportunitats i millorar les condicions de vida dels veïns i veïnes.

Entre els principals punts de l’agenda, els pressupostos de 2026 es perfilen com els més ambiciosos de la història de Gandia, amb més de 20 milions d’euros en inversions. Prieto ha avançat que el sector de Sanxo Llop comptarà amb 7,2 milions d’euros, mentre que s’iniciaran les obres de la primera fase del pavelló Gandia Arena amb 4,4 milions. A més, el govern local continua apostant pels sectors productius, l’habitatge, el benestar social i els serveis bàsics.

Pel que fa a l’economia i l’ocupació, Prieto ha destacat que actualment es desenvolupen projectes per valor de 120 milions d’euros gràcies a inversions públiques i privades. D’una altra banda apunta que Gandia ja supera les 25.000 persones treballant, amb quasi 2.000 afiliacions noves a la Seguretat Social des de l’inici de la legislatura, i ha reduït l’atur en 717 persones en l’últim any. A més, el període mitjà de pagament de l’Ajuntament és de 19 dies i el deute municipal s’ha reduït en 100 milions respecte a 2015, amb la previsió que el 2026 ja no serà necessari dependre del Fons d’Ordenació.

El turisme continua sent un motor important de la ciutat, amb una ocupació hotelera del 95% durant la primera quinzena d’agost i un increment del 18,4% de turistes estrangers l’any 2024 respecte a 2023.

En matèria política, l’alcalde ha insistit en la necessitat de pactes de ciutat i consens entre grups municipals en àrees com sostenibilitat, habitatge, seguretat, civisme i infraestructures, i ha anunciat que aquest divendres tindrà lloc la II Jornada de Treball de la legislatura per coordinar les principals línies d’actuació i definir els reptes a llarg termini.

Per la seua banda, Alícia Izquierdo ha ressaltat la importància de continuar millorant la qualitat de vida de la ciutadania i afrontar emergències socials com l’habitatge i els efectes del canvi climàtic. També ha subratllat la necessitat de salvaguardar els serveis públics davant les retallades d’altres administracions i de defensar una ciutat inclusiva, feminista, verda i valencianista.

D’altra banda, a la Junta de Govern Local celebrada aquest dilluns s’han aprovat subvencions a entitats locals, entre elles 8.000 euros al Club Ciclista Escapada i 12.000 euros a l’Associació Espanyola contra el Càncer, per al desenvolupament de la seua activitat ordinària.

Tags: Gandia
Festes_2025_COMARCALCV_300x250

Lo + leído

La gastronomía toma Sagunto con ‘Septiembre sefardí’

La Concejalía de Turismo del Ayuntamiento de Sagunto ha presentado el programa para la VI…

Más de un millón de personas asistirán a eventos en el Roig Arena en 2026

El Roig Arena, el recinto multiusos de Valencia impulsado por Juan Roig, presidente de Mercadona,…

‘Valencians al món’ explora la costa romana: de Civitavecchia a Nettuno

Este dimecres 3 de setembre, a les 22:45 h, À Punt presenta un nou episodi…

Otras noticias

250826 frances 250826 1023
La Safor

Gandia celebra la «Quincena de la Cigala» para potenciar su turismo y apoyar al sector pesquero

Por Redacción ComarcalCV
240927frances2409278333
CollaLa Safor

Abre la inscripción para las bandas del Tio de la Porra 2025 en Gandia

Por Redacción ComarcalCV
4391 jose manuel prieto alicia izquierdo
La Safor

Una nueva zona urbana en Gandia creará 30.000 metros cuadrados de zona comercial

Por Redacción ComarcalCV
AO6390copia
La Safor

Gandia tramita 292 solicitudes de ayudas para el alquiler de vivienda

Por Redacción ComarcalCV
AO6208copia
La Safor

Gandia abre plazo para solicitar el ‘Xec Cultural-Escolar’ que apoyará a las familias en el inicio del curso

Por Redacción ComarcalCV
foto1 5
La Safor

La Policía Nacional detiene a un hombre por venta de marihuana y hachís en Gandia

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?