ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalLa Safor

Gandia exigeix a la Generalitat el pagament de 10 milions d’euros: «Són el nostre principal morós»

Last updated: abril 24, 2026 6:05 pm
Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
Seguir
Publicado abril 24, 2026
468 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Ple municipal de Gandia.
Ple municipal de Gandia.

El Govern municipal de Gandia ha dit «prou». L’executiu local ha impulsat una declaració institucional de màxima urgència per a exigir a la Generalitat Valenciana el pagament immediat de prop de 10 milions d’euros que l’administració autonòmica deu a la ciutat. Segons denuncien des del consistori, esta situació de falta de pagament està començant a «asfixiar» la gestió municipal i posa en risc la qualitat dels servicis públics que reben els ciutadans.

El gruix del deute, uns 6 milions d’euros, correspon a infraestructures estratègiques que l’Ajuntament de Gandia va decidir finançar inicialment amb fons propis per a no paralitzar-ne l’execució. Entre estos projectes destaquen obres de gran envergadura ja finalitzades, com el nou Palau de Justícia o diverses actuacions del Pla Edificant en centres escolars. Malgrat que el consistori ja ha executat i pagat estes intervencions, la Generalitat encara no ha abonat els imports corresponents, una situació que el govern local qualifica d'»indignant».

Una tisorada de 4 milions en ajudes clau

A banda del deute per obres, l’Ajuntament posa el focus en una pèrdua patrimonial afegida: la desaparició de més de 4 milions d’euros en subvencions que la ciutat rebia de manera regular en etapes anteriors. Estos retalls afecten directament l’economia local, ja que han colpejat programes d’ocupació essencials i ajudes destinades al sector turístic, el motor principal de Gandia.

La declaració institucional aprovada és especialment dura amb l’actual gestió autonòmica, assenyalant que la Generalitat s’ha convertit en el «principal morós» de la ciutat. El text critica que no s’està complint amb els compromisos adquirits i lamenta que el pes de la inversió pública estiga recaient exclusivament sobre l’esforç dels gandians i gandianes.

Trasllat de la queixa a Les Corts

Davant la falta de respostes, l’acord municipal no es quedarà a les portes de l’ajuntament. El document es traslladarà de manera oficial a la Vicepresidència Segona, a la Conselleria d’Hisenda i a tots els grups parlamentaris de Les Corts Valencianes. L’objectiu és visibilitzar un conflicte econòmic que, segons l’executiu de Gandia, ja és insostenible i requereix una solució política immediata per a evitar que la gestió del dia a dia de la ciutat se veja compromesa.

Tags: deute Gandia Generalitat Toni Cuquerella

Lo + leído

Sagunt posa en marxa la plantació de 268 nous arbres als seus carrers i avingudes

L'Ajuntament de Sagunt, mitjançant la Societat Anònima de Gestió (SAG), ha iniciat una campanya de…

Cheste invierte más de 700.000 euros en un asfalto «antirruido» y la reparación del impacto de la DANA

El Ayuntamiento de Cheste ha iniciado esta semana los trabajos de reasfaltado y acondicionamiento del…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el jueves 24 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el jueves 24 de septiembre indica una jornada despejada…

Otras noticias

Via comercial de Gandia.
El Camp de TúriaL' Horta SudLa Safor

Gandia, Riba-roja o Mislata recibirán más de 5 millones de euros de la Generalitat para finalizar nuevos edificios públicos

Por Javier Ruiz
Cítricos en lineales de supermercados.
Comarcal

Alerta por los cítricos de supermercado: hallan pesticidas no autorizados en la UE en el 83% de las muestras importadas

Por Toni Cuquerella
Esther Sapena i Balbina Sendra.
La Safor

Gandia aprova 120.000 euros en ajudes al lloguer per a 101 famílies vulnerables i renovarà la xarxa d’aigua a Marxuquera

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del refugi climàtic a la platja de Gandia.
La Safor

Gandia crea el seu primer refugi climàtic a la primera línia de la platja per a combatre les onades de calor: així serà el nou espai

Por Toni Cuquerella
Ayuntamiento de Loriguilla
Comarcal

El Ayuntamiento de Loriguilla invierte cerca de 300.000 euros en la primera fase de renovación de sus instalaciones deportivas

Por Adrián Lupiáñez
Rafelbunyol
ComarcalL'Horta Nord

El centro de salud de Rafelbunyol cuadruplica su espacio y estrena su nuevo edificio tras 6,2 millones de inversión

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?