ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalLa Safor

Gandia exigeix a la Generalitat el pagament de 10 milions d’euros: «Són el nostre principal morós»

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado abril 24, 2026
4 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Ple municipal de Gandia.
Ple municipal de Gandia.

El Govern municipal de Gandia ha dit «prou». L’executiu local ha impulsat una declaració institucional de màxima urgència per a exigir a la Generalitat Valenciana el pagament immediat de prop de 10 milions d’euros que l’administració autonòmica deu a la ciutat. Segons denuncien des del consistori, esta situació de falta de pagament està començant a «asfixiar» la gestió municipal i posa en risc la qualitat dels servicis públics que reben els ciutadans.

El gruix del deute, uns 6 milions d’euros, correspon a infraestructures estratègiques que l’Ajuntament de Gandia va decidir finançar inicialment amb fons propis per a no paralitzar-ne l’execució. Entre estos projectes destaquen obres de gran envergadura ja finalitzades, com el nou Palau de Justícia o diverses actuacions del Pla Edificant en centres escolars. Malgrat que el consistori ja ha executat i pagat estes intervencions, la Generalitat encara no ha abonat els imports corresponents, una situació que el govern local qualifica d'»indignant».

Una tisorada de 4 milions en ajudes clau

A banda del deute per obres, l’Ajuntament posa el focus en una pèrdua patrimonial afegida: la desaparició de més de 4 milions d’euros en subvencions que la ciutat rebia de manera regular en etapes anteriors. Estos retalls afecten directament l’economia local, ja que han colpejat programes d’ocupació essencials i ajudes destinades al sector turístic, el motor principal de Gandia.

La declaració institucional aprovada és especialment dura amb l’actual gestió autonòmica, assenyalant que la Generalitat s’ha convertit en el «principal morós» de la ciutat. El text critica que no s’està complint amb els compromisos adquirits i lamenta que el pes de la inversió pública estiga recaient exclusivament sobre l’esforç dels gandians i gandianes.

Trasllat de la queixa a Les Corts

Davant la falta de respostes, l’acord municipal no es quedarà a les portes de l’ajuntament. El document es traslladarà de manera oficial a la Vicepresidència Segona, a la Conselleria d’Hisenda i a tots els grups parlamentaris de Les Corts Valencianes. L’objectiu és visibilitzar un conflicte econòmic que, segons l’executiu de Gandia, ja és insostenible i requereix una solució política immediata per a evitar que la gestió del dia a dia de la ciutat se veja compromesa.

Tags: deute Gandia Generalitat

Lo + leído

Gandia exigeix a la Generalitat el pagament de 10 milions d’euros: «Són el nostre principal morós»

El Govern municipal de Gandia ha dit "prou". L'executiu local ha impulsat una declaració institucional…

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Després d’anys d’espera i de superar diversos obstacles administratius, les obres de rehabilitació integral del…

¿Viajas al Campus de Burjassot? La UV lanza un plan de coche compartido que paga a los conductores hasta 200 euros al mes

El Campus de Burjassot-Paterna se ha consolidado como un referente de la movilidad sostenible en…

Otras noticias

2 4
ComarcalL' Horta Sud

Torrent aprueba licitación para reformar el CEIP Juan XXIII con más de 3,1 millones

Por Pau Gómez
L'anunci s'ha fet al cementeri de Gandia.
La Safor

Identificats els primers quatre afusellats pel franquisme a les fosses de Gandia: «Hui són l’avi de tots»

Por Toni Cuquerella
Carretera CV-370.
ComarcalEl Camp de TúriaL' Horta Sud

Adiós a los atascos entre Manises y Riba-roja: la CV-370 ya permite circular por su tronco principal

Por Toni Cuquerella
Imatge de la muralla del castell de Cullera.
ComarcalLa Ribera Baixa

La Unió Europea injecta fons per a la restauració d’emergència de la muralla del Castell de Cullera després de la DANA

Por Toni Cuquerella
Aula de un centro educativo valenciano.
ComarcalComunitat Valenciana

Empleo público para docentes 2026 en la Comunitat Valenciana: estas son las 2.067 plazas ofertadas por la Conselleria de Educación

Por Toni Cuquerella
VisitasecretariaEstadoComercioDelegadaGobiernoCVAlcaldePaiportaPresidenteConfecomerc 1
ComarcalL' Horta Sud

Paiporta analiza el impacto de la DANA en el comercio local en reunión con Confecomerç

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?