ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia Pensa reuneix els periodistes valencians Paco Cerdà i José Luis Sastre en una conversa sobre memòria i pensament crític

Toni Cuquerella
Por
Toni Cuquerella
Publicado octubre 15, 2025
265 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Paco Cerdà i José Luis Sastre.
Paco Cerdà i José Luis Sastre.

El cicle Gandia Pensa torna amb una nova sessió en col·laboració amb la Tardor Literària, reunint dues de les veus més destacades i compromeses del panorama cultural actual: Paco Cerdà, recent guanyador del Premio Nacional de Narrativa 2025, i José Luis Sastre, reconegut periodista i subdirector del programa Hoy por Hoy de la Cadena SER. La trobada, que porta per títol Memòria d’una vida, memòria d’un país, serà moderada per María Bravo, de la Llibreria Ambra.

Des de l’Ajuntament de Gandia s’ha destacat la importància d’aquesta col·laboració entre Gandia Pensa i la Tardor Literària, dues iniciatives del Departament de Cultura que treballen per “assegurar espais de diàleg per a la ciutadania, a favor del pensament i la paraula”. L’objectiu és enfortir el debat públic i fomentar la reflexió sobre el passat i el present a través de la literatura i el periodisme.

Tant Cerdà com Sastre comparteixen una visió comuna sobre el paper de la cultura i la comunicació: entendre la literatura com un espai de preguntes més que de respostes, i reivindicar la responsabilitat de crear bellesa i informar amb rigor. En aquesta conversa abordaran temes presents en les seues obres i reflexionaran sobre la necessitat de preservar el pensament crític i els vincles emocionals que uneixen la memòria col·lectiva amb la convivència contemporània.

Paco Cerdà, nascut al Genovés, és periodista i escriptor de no-ficció. Ha treballat al Levante-EMV i col·labora habitualment amb El País. Entre les seues obres més destacades figuren Los últimos, El peón —guardonat amb el Premio Cálamo 2020— i 14 de abril, premiat amb el Premio de No Ficción Libros del Asteroide, el Premio de las Librerías de Navarra i el Premi de la Crítica Valenciana 2023. El seu últim treball, Presentes, li ha valgut el Premio Nacional de Narrativa 2025.

José Luis Sastre, d’Alberic, és una de les veus més reconegudes de la ràdio espanyola. Subdirector d’Hoy por Hoy i col·laborador d’El País, ha rebut reconeixements com l’Antena de Oro 2024 i el Premio Ondas Globales del Podcast 2025 pel seu projecte Sastre y Maldonado. En 2024 va debutar en la narrativa amb Las frases robadas.

Aquesta quarta edició de Gandia Pensa arriba després de l’èxit de les sessions anteriors, que han comptat amb figures com Theodor Kallifatides, el magistrat Joaquim Bosch, i els filòsofs Marina Garcés i Antonio Monegal, que han reflexionat sobre la democràcia, el pensament crític i la necessitat de la paraula en temps d’incertesa.

Impulsat per l’Ajuntament de Gandia, juntament amb la Càtedra Joan Noguera de la Universitat de València, el CEIC Alfons el Vell i la Direcció General del Llibre del Ministeri de Cultura, el projecte —comissariat per Àngels Gregori— té com a objectiu “reforçar els valors democràtics i humanistes en el context actual”.

Tags: Gandia Gandia Pensa José Luis Sastre Paco Cerdà Toni Cuquerella

Lo + leído

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), a través del…

Paiporta reabre el Pont Nou sobre el barranco del Poyo tras su reconstrucción por los daños de la dana

La reconstrucción sigue avanzando en Paiporta con la reapertura al tráfico rodado del Pont Nou,…

Cómo elegir a su asesor financiero en Alicante: guía para empresas y patrimonios exigentes

Elegir un asesor financiero es una de esas decisiones que no suele tomarse con prisa…

Otras noticias

79285E2
La SaforNavidad

El 61366 reparte un quinto premio en Gandia

Por Javier
Vistas del Belen Fundacion Bancaja 3 2
L' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa SaforNavidadValencia ciudad

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

Por Javier
AO0010copia
La SaforNavidad

Gandia engega la il·luminació nadalenca amb un espectacle a la plaça del Prado

Por Redacción ComarcalCV
Foto1 7
La Ribera BaixaLa Safor

Detenidos tras robar en establecimientos de La Font d’en Carrós, Xeraco y Gandia

Por Redacción ComarcalCV
cortespuentegandia
La Safor

Reparan el puente dañado sobre la N-332 en Gandia con cortes nocturnos de tráfico

Por Redacción ComarcalCV
7830 policia nacional
La Safor

La Policía Nacional desmantela en Gandia una red de empadronamientos fraudulentos

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?