ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’emergència sanitària marca la setmana de Falles a Carcaixent: l’Ajuntament intervé per la crisi de les escombraries

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado marzo 18, 2026
5 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Contenidor rodejat de residus a Carcaixent.
Contenidor rodejat de residus a Carcaixent.

En plena celebració de les festes de les Falles, Carcaixent viu una situació excepcional. Després de diversos dies de vaga en el servei de recollida de residus —gestionat per la Mancomunitat de la Ribera Alta—, l’Ajuntament de Carcaixent s’ha vist obligat a declarar l’emergència sanitària al municipi per a garantir la salut de la ciutadania i la imatge de la població en els dies de major activitat de l’any.

La decisió, anunciada formalment aquest dilluns i executada amb caràcter d’urgència, respon a la confirmació per part de la Direcció General de Salut Pública de la Generalitat Valenciana d’un escenari d’insalubritat. L’acumulació de deixalles a la via pública, sumada a l’augment de residus propi de les festes josefines, havia esdevingut insostenible davant el que el consistori qualifica com un «incompliment reiterat» dels serveis mínims per part de l’empresa concessionària.

Contractació extraordinària per a salvar les festes

Davant la inacció de l’empresa i la Mancomunitat per a garantir els mínims fixats des del passat divendres 13 de març, l’equip de govern ha optat per la contractació d’una empresa externa d’urgència. Des d’ahir dimarts, 17 de març, aquest servei extraordinari treballa intensivament per a retirar les bosses acumulades i realitzar tasques de neteja en tot el terme municipal.

L’objectiu de la intervenció és que hui, dimecres 18 de març, vespra de Sant Josep, Carcaixent puga gaudir dels actes fallers en unes condicions d’higiene adequades. Des de l’Ajuntament s’ha recalcat que, tot i respectar el dret de vaga dels treballadors, la prioritat absoluta en aquests moments és la protecció de la salut pública.

Reclamació de costos a la Mancomunitat

L’Ajuntament ha confirmat que no assumirà el cost d’aquest operatiu especial de manera definitiva. Segons el comunicat oficial, la factura dels treballs extraordinaris es reclamarà íntegrament a la Mancomunitat de la Ribera Alta, com a entitat responsable última de la gestió del servei.

El consistori, en col·laboració amb la Policia Local i el Departament de Medi Ambient, continua fent un seguiment estricte de la situació per a assegurar que el municipi recupere la normalitat al més prompte possible. Mentrestant, el govern local ha llançat un missatge de tranquil·litat i agraïment als veïns i veïnes per la paciència mostrada en una setmana tan assenyalada com l’actual.

Tags: Carcaixent emergència sanitària

Lo + leído

L’emergència sanitària marca la setmana de Falles a Carcaixent: l’Ajuntament intervé per la crisi de les escombraries

En plena celebració de les festes de les Falles, Carcaixent viu una situació excepcional. Després…

Andrea Adelantado y Sara Magán cierran la Ofrenda de las Fallas de Torrent

Torrent vive con intensidad los días grandes de sus Fallas y la ciudad se encuentra…

La Falla Puerta del Sol y su infantil de San Ildefonso se alzan con los primeros premios de las Fallas de Utiel

La Falla Puerta del Sol ha sido la gran triunfadora de las Fallas de Utiel…

Otras noticias

5d80b16a 5a2b 4d7c b352 a5f67d199e8a
CollaLa Ribera Alta

Plaça Tres Moreres s’alça amb el màxim guardó de les Falles d’Algemesí

Por Javier Ruiz
Muestras de agua de l'Albufera.
L' Horta SudLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

El estado de los acuíferos un año después de la catástrofe: La CHJ finaliza los muestreos en el Poyo, el Magre y l’Albufera

Por Toni Cuquerella
Foto1 5
La Ribera Alta

La Guardia Civil descubre un desguace ilegal en la Ribera Alta

Por Pau Gómez
La Guàrdia Civil ha descobert la plantació de marihuana a Alberic.
La Ribera Alta

Un incendi destapa un cultiu il·legal de marihuana a Alberic

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?