ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer inicia la retirada selectiva de peixos en l’embassament de Bellús per a millorar la qualitat de l’aigua

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado septiembre 24, 2025
606 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Barques treballant a l'embassament de Bellús.
Barques treballant a l'embassament de Bellús.

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) ha començat aquesta setmana la retirada selectiva de peixos en l’embassament de Bellús, en un esforç per millorar l’estat ecològic i químic de les seues aigües. Aquesta actuació forma part del Projecte pilot per a la millora del grau de eutròfia dels embassaments de la Demarcació del Xúquer mitjançant l’extracció de massa piscícola, amb un pressupost assignat de 217.000 euros.

L’embassament de Bellús presenta problemes de eutròfia, és a dir, un excés de nutrients, que afecta negativament la qualitat de l’aigua i, per tant, a la biodiversitat del riu Albaida. A través de mostrejos realitzats durant l’any, la CHX ha constatat que l’estat de les aigües de l’embassament és “pitjor que bo” a causa d’un índex d’estat tròfic elevat, causat principalment per l’acumulació de nutrients en l’aigua.

Extracció de peixos invasors i control de l’estat tròfic

En els últims estudis realitzats, es va determinar que l’embassament alberga al voltant de 45 tones de peixos, en la seua majoria espècies exòtiques invasores com el black bass, el carpí, la carpa daurada i l’albornell. Com a part de la millora de la qualitat de l’aigua, la CHX ha començat l’extracció d’almenys 10 tones d’aquests peixos, amb l’esperança que la reducció de la biomassa piscícola comporte una notable millora de la qualitat de les aigües de l’embassament i el seu posterior abocament al riu Albaida.

El seguiment de l’estat tròfic abans, durant i després de l’extracció és crucial per a avaluar els efectes d’aquesta actuació. Per a això, s’utilitzaran les dades proporcionades per una plataforma limnológica instal·lada en l’embassament en 2023, que ofereix informació en temps real sobre paràmetres clau com a oxigen, pH, conductivitat, clorofil·la i ficocianines.

Experiència prèvia i tècniques utilitzades

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ha provat aquesta tècnica de despescar en altres embassaments amb problemes similars, com Ulldecona, Beniarrés i María Cristina. Els resultats obtinguts en aquests embassaments van ser positius, amb la reducció de biomassa en situacions de sequera per a evitar una mortaldat massiva de peixos i garantir la qualitat de l’aigua, tant per al proveïment urbà com per al reg agrícola.

Quant als treballs previs, la CHX ha dissenyat un pla d’extracció i transport dels peixos a abocadors autoritzats. A més, s’han definit les millors zones i tècniques de pesca, que inclouen l’ús de xarxes i electro-pesca amb embarcacions. A la fi de juliol es van dur a terme els primers treballs d’extracció, els quals van ajudar a identificar les àrees més idònies per a realitzar la pesca. Encara que els treballs inicials es van suspendre durant l’estiu, es van reprendre a la fi de setembre per a aprofitar el menor nivell d’aigua en l’embassament, la qual cosa facilita l’extracció dels peixos.

Tags: Bellús embassament peixos Toni Cuquerella

Lo + leído

Foios bateja un dels seus carrers com a ‘Guillem Agulló’ en un emotiu acte contra el feixisme i el racisme

El municipi de Foios ja compta amb un espai públic per a recordar i homenatjar…

Paiporta cierra el último gran vertedero de la DANA tras retirar la basura equivalente a 24 años

Un paso de gigante hacia la normalidad en la 'zona cero' de la catástrofe. La…

Estos son los municipios con cortes de luz esta semana: Alzira, Alaquàs, Chiva o Silla

Varios municipios de la provincia de Valencia sufrirán cortes programados de luz del 23 al…

Otras noticias

Foto1 12
La Vall d'Albaida

Desmantellen una plantació de marihuana en una finca d’Ontinyent

Por Pau Gómez
Plaques solars.
La Vall d'Albaida

La Generalitat autoriza una planta fotovoltaica entre Agullent y Benissoda pese a las alegaciones vecinales y de los ayuntamientos

Por Javier Ruiz
Guardia Civil.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Desarticulan grupo criminal con una plantación de marihuana en l’Olleria

Por Pau Gómez
VisitaalemansaValencia1943
CulturarteLa Vall d'Albaida

Una exposición en Ontinyent muestra 200 fotos inéditas de la Valencia de la Guerra Civil y postguerra

Por Pau Gómez
residus1a
La Vall d'Albaida

Ontinyent reparteix els primers poals per al nou sistema de recollida de residus als disseminats

Por Pau Gómez
L'epicentre del terratrèmol s'ha situat a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Nou terratrèmol a Ontinyent: un sisme de magnitud 3,5 fa sacsejar la terra entre altres tremolors menors

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?