ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Les Falles tornen a Almussafes

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 30, 2021
113 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La localitat celebrarà aquesta popular festa del 8 al 12 d’octubre amb activitats organitzades per la Junta Local Fallera en col·laboració amb l’Ajuntament

Almussafes celebrarà les seues primeres falles des de l’arribada de la pandèmia del 8 al 12 d’octubre. Encara que en un format reduït a causa de les restriccions, les comissions portaran de nou la festa als carrers i celebraran els principals actes d’aquesta tradició: la ‘plantà’, la ‘despertà’, la missa en honor a Sant Josep, l’ofrena de flors a la Verge dels Desemparats, una cercavila i la ‘cremà’. “La situació ens permet tornar i això és una notícia excel·lent, perquè significa que a poc a poc anem superant aquesta terrible crisi sanitària”, afirma la regidora de Festes, Mar Albuixech. L’edil incideix en la “necessitat de complir rigorosament les mesures higièniques encara obligatòries per a garantir la salut de la ciutadania, entre les quals es troba l’ús de mascaretes”.

Després de suspendre’s en els mesos de març de 2020 i 2021 a causa de la pandèmia, les Falles tornen a Almussafes aprofitant la millora de la situació epidemiològica i l’alçament de bona part de les restriccions aprovades per a frenar l’avanç de la Covid-19. D’aquesta manera, les comissions falleres del municipi, representades en la Junta Local Fallera, i l’Ajuntament han acordat tancar a l’octubre un exercici fester que va començar al març de 2019 i que ha estat “ple d’incerteses, tant per als amants d’aquesta tradició com per als i les responsables de mantindre-la viva en la població”, assenyala la regidora de Festes, Mar Albuixech. “La situació ens permet tornar i això és una notícia excel·lent, perquè significa que a poc a poc anem superant aquesta terrible crisi sanitària”, afig.

La ‘plantà’ dels monuments es realitzarà al llarg del divendres 8 d’octubre. L’endemà, el dissabte 9, les tres entitats almussafenyes dedicades a la preservació i difusió de la festivitat dedicada a Sant Josep participaran en la ‘despertà’ que s’ha convocat amb motiu del Dia de la Comunitat Valenciana, després de la qual els fallers i les falleres participants podran desdejunar xocolate enfront de la Casa Consistorial. Ja a la vesprada, a les 18.30 hores, es durà a terme una cercavila, a la qual li seguirà el lliurament de premis de la Cavalcada de 2020 al pati del CEIP Almassaf.

El diumenge 10 a les 12.30 h s’oficiarà una missa en honor a Sant Josep a l’església parroquial, a les 14 h es dispararà una ‘mascletà’ a l’esplanada del Centre Cultural i a les 18.30 h es desenvoluparà la tradicional ofrena de flors a la Verge dels Desemparats, un acte que tindrà com a punt de trobada el parc Central.

El fermall a aquesta atípica celebració el posarà la ‘Nit de la Cremà’, que es desenvoluparà el dimarts 12 a partir de les 20.00 hores. En eixe moment està previst que cremen els monuments infantils. A les 21.00 h farà el propi el monument gran de la Falla Mig Camí, a les 21.30 h el de la Falla La Torre i a les 22.00 h el de la Falla Primitiva.

“Sabem que no es tracta d’una Setmana Fallera normal, perquè encara hi ha actes que no podem celebrar, però el col·lectiu faller tenia moltes ganes de retrobar-se i de tornar a sentir les emocions que produeixen el foc, la pólvora, la música de banda, la religiositat associada a aquesta tradició i la germanor”, argumenta l’edil, qui agraeix “el treball i l’esforç realitzat per les tres comissions i per la Junta Local Fallera”, i remarca la “necessitat de complir rigorosament les mesures higièniques encara obligatòries per a garantir la salut de la ciutadania, entre les quals es troba l’ús de mascaretes”.

Tags: Almussafes

Lo + leído

À Punt comienza su nueva temporada con la ‘Processoneta del Matí’ de Algemesí y la ‘Entrada de bous i cavalls’ de Segorbe

À Punt da inicio hoy, lunes, a su nueva temporada con un renovado enfoque en…

Desarticulan un laboratorio clandestino en Manises dedicado a fármacos para la disfunción eréctil

La Policía Nacional ha llevado a cabo una investigación que culminó en la desarticulación de…

Desmantelan un laboratorio de marihuana en Cheste

La Policía Nacional ha llevado a cabo la desarticulación de un laboratorio de marihuana en…

Otras noticias

31 Sir Mark Elder Orquestra de la Comunitat Valenciana ©Miguel Lorenzo Les Arts
CulturarteLa Marina BaixaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

La Orquestra de la Comunitat Valenciana retoma la actividad con una gira en Requena, Altea y Cullera

Por Javier
commemoracio4
La Ribera Baixa

Sueca conmemora el 81 aniversario del liberación de París en el cementerio municipal

Por Redacción ComarcalCV
RohEmirEzwan
La Ribera Baixa

Festival Internacional de Cine de Merda de Sueca: una cita inevitable para los amantes del cine trash

Por Redacción ComarcalCV
Costa
La Ribera Baixa

Cullera destaca con un 96% de ocupación hotelera durante el puente de agosto

Por Redacción ComarcalCV
platja1
La Ribera BaixaTurismo

Sueca intensifica los controles de calidad del agua en sus playas

Por Redacción ComarcalCV
banderainclusiva
La Ribera BaixaTurismo

Cullera implanta un sistema de banderas accesibles en sus playas

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?