BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
jueves, 5 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Els carrers del centre històric d’Almussafes seran de plataforma única recuperant espais per vianants

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 29, 2021
39 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Es projecta calmar del trànsit rodat i promoció d’altres mitjans alternatius de transport són els quatre objectius del pla

El Consistori d’Almussafes acaba de presentar el seu pla per a la creació de plataformes úniques en bona part dels carrers de la zona centre del nucli urbà per a donar prioritat als vianants i millorar l’accessibilitat d’aquestes. Dimecres passat, la regidora d’Urbanisme, Davinia Calatayud, juntament amb l’arquitecte municipal, Xavier Adam, i dos tècnics de l’empresa redactora de l’avantprojecte Crearqcio coop v van explicar la iniciativa, en sengles reunions per a comerciants i ciutadania, que transformarà i convertirà en zona de vianants els carrers Plantades, Hospital, Santa Anna i Mestre Cardona, així com la Plaça del Mercat. El projecte de reordenació de l’espai públic, basat en els Plans de Mobilidad Urbana Sostenible i Accessibilitat de l’Ajuntament, s’executarà en dues fases i s’estendrà fins a l’any 2024.

La plataforma única igualarà la rasant de voreres i calçada perquè tothom compartisca el mateix vial, prioritzant al vianant. Amb això, explica l’edil d’Urbanisme, “obligarem el vehicle motoritzat a reduir la seua velocitat i l’objectiu és que, amb el temps, també es minimitze la seua presència en aquests carrers del centre històric, que s’humanitzaran i seran més caminables, complint finalment amb els paràmetres d’accessibilitat i mobilitat”.

L’executiu local ha planificat el desenvolupament de la intervenció urbanística en dues fases. La primera d’elles remodelarà les vies públiques Plantades i Hospital en un projecte d’obra que donarà principi previsiblement al juny de 2022 i el termini d’execució de la qual es fixarà en 4 mesos. “D’aqueixa manera aprofitarem l’estació estiuenca per a minimitzar les molèsties a ciutadania i comerciants, a més d’evitar la temporada de fortes pluges”, postil·la Davinia Calatayud. En la segona fase, que s’executarà entre els anys 2023 i 2024, s’escometrà la conversió en zona de vianants de la Plaça del Mercat i dels carrers Mestre Cardona i Santa Anna.

Ens trobem un entorn urbà amb greus deficiències d’accessibilitat i poc inclusiu, en el qual es prioritza el trànsit motoritzat enfront dels desplaçaments a peu. Les voreres són extremadament reduïdes i impracticables per al vianant en general, però especialment per a persones amb diversitat funcional i aquelles que transiten amb carros de compra o de bebé per la citada zona.

La intervenció plantejada donarà resposta a totes aquestes manques, a més d’assegurar el proveïment dels comerços existents en la zona, els aparcaments privats existents i el muntatge del mercat ambulant.

Així mateix, s’utilitzarà paviment drenant que permetrà filtrar l’aigua de pluja, millorant la permeabilitat del sòl i facilitant els escolaments superficials cap als col·lectors de pluvials actuals i previstos.

“Dotarem d’una identitat pròpia el nostre centre històric, a més de complir amb la legislació vigent quant a accessibilitat i d’ajustar-nos als paràmetres del nou paradigma de mobilitat, basat en la recuperació d’espais per al vianant, el calmat del trànsit rodat, la promoció d’altres mitjans alternatius de transport i la contribució a la lluita contra el canvi climàtic”, conclou Calatayud.

Tags: Almussafes
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

La Diputació reabre el puente de la CV-425 sobre el río Buñol dañado por la DANA con una inversión de más de 3 millones

La movilidad por carretera en la comarca de la Hoya de Buñol recupera hoy uno…

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Aquest dimecres 4 de juny inicien els treballs d’adequació i pacificació del trànsit a la…

El Consell destina 36 millones de euros en ayudas para vehículos afectados por la DANA y amplía los colectivos beneficiarios

l Consell ha aprobado este martes un decreto que establece las bases para la concesión…

Otras noticias

Semifinal del Concurso de Paella de Sueca celebrada en Guadalajara
La Ribera Baixa

Guadalajara acoge la primera semifinal del Concurso Internacional de Paella Valenciana de Sueca

Por Javier
PORTADA DET 26052025seaasollanavalencia5 tcm30 709963
AgronewsLa Ribera Baixa

Sollana recibe 8,2 millones del Ministerio de Agricultura para reparar caminos rurales e infraestructuras de regadío afectadas por la dana

Por Agronews
Trabajos de limpieza de las playas de Sueca
La Ribera Baixa

Operarios del Plan de Empleo DANA se sumarán a la limpieza de las playas de Sueca

Por Javier
1000308101 tcm30 707013
AgronewsLa Ribera Baixa

El Ministeri d’Agricultura invertix 2,9 milions d’euros a Cullera per a reparar camins rurals i infraestructures de reg afectades per la dana

Por Agronews
CEIP Assumpció de la Vall d'Uixó.
L'AlcoiàLa CosteraLa Plana BaixaLa Ribera Baixa

Conselleria revoca las obras delegadas en 46 municipios en el Pla Edificant por valor de 251 millones y los ayuntamientos se revuelven

Por Toni Cuquerella
Suelta de Aguas en Sueca
AgronewsLa Ribera Baixa

Arranca en Sueca la campaña agrícola con el acto simbólico de la ‘Suelta de Aguas’

Por Javier
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?