ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Almussafes prepara el seu Pla Municipal d’Actuació enfront de Riscos Sísmics

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 14, 2021
272 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

El document, d’aprovació obligatòria per a complir amb el Pla Especial de Risc Sísmic de la Comunitat Valenciana, estarà a punt en tres mesos

En al voltant de tres mesos Almussafes disposarà d’un Pla Municipal d’Actuació enfront de Riscos Sísmics. Ahir, dilluns 13 de setembre, el Consistori va adjudicar a l’empresa Emerprotec Planificación S. L. el contracte per a l’elaboració del document, que es finançarà gràcies a una subvenció de 5.000 euros atorgada per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, entitat dependent de la Generalitat Valenciana. “Com més preparats estiguem, més ràpid reaccionarem i millors decisions podrem prendre en cas que es produïsca algun terratrèmol que pose en risc la seguretat dels almussafenys i les almussafenyes”, sosté l’alcalde, Toni González.

Almussafes comptarà en breu amb un Pla Municipal d’Actuació enfront de Riscos Sísmics, un document que permetrà a la població organitzar els recursos propis i aquells que puga mobilitzar d’altres Administracions en cas de patir un terratrèmol i establir els procediments a seguir per a minimitzar els possibles danys. El Pla Especial de Risc Sísmic de la Comunitat Valenciana obliga a tots els municipis de la Ribera a disposar d’aquest protocol, atés que totes dues comarques figuren en el mapa de perillositat sísmica de l’autonomia.

Ahir, dilluns 13 de setembre, l’Ajuntament de la localitat va adjudicar el contracte per a la seua redacció a l’empresa Emerprotec Planificación S. L., empresa dedicada a la consultoria i assessorament en matèria de seguretat i especialitzada en l’elaboració i implantació de plans d’autoprotecció i emergències. Segons consta en l’acord, el protocol, valorat en 5.000 euros i finançat gràcies a una subvenció de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències que cobreix el 100% del cost, haurà d’estar preparat en un termini màxim de tres mesos per a la seua aprovació.

“Com més preparats estiguem, més ràpid reaccionarem i millors decisions podrem prendre en cas que es produïsca algun terratrémol que pose en risc la seguretat dels almussafenys i les almussafenyes. És cert que el nostre municipi no és dels més perillosos en eixe sentit. No obstant això, tota precaució és poca i aquest document ens ajudarà a actuar de la millor manera possible per a salvaguardar la seguretat de la ciutadania”, ressalta l’alcalde d’Almussafes, Toni González.

En la Comunitat Valenciana són 327 les localitats que han de comptar amb aquest pla, entre les quals es troben totes les de la Ribera. De fet, a la primavera es van registrar en aquesta zona diversos tremolors. Formen part del mapa de perillositat aquelles poblacions en les quals són previsibles sismes d’intensitat igual o superior al grau VII en l’Escala macrosísmica EMS per a un període de retorn de 500 anys, és a dir, aquells territoris en els quals existeix la possibilitat que aquests episodis ocórreguen almenys una vegada cada cinc segles.

En aquest sentit, tal com explica el primer edil, Almussafes no està en la llista de les poblacions amb major risc de les dues Riberes. Segons els experts, els municipis en els quals els terratrèmols serien més greus són Alcàntera, Antella, Beneixida, Càrcer, Cotes, Gavarda, Alberic, Sant Joanet i Castelló.

Tags: Almussafes

Lo + leído

Los bomberos rescatan al conductor de un patinete atrapado bajo un coche en una rotonda de Torrent

Efectivos de bomberos de Torrent y Catarroja, junto a un sargento del parque de Torrent,…

La Policía Nacional detiene en Paterna a un hombre por robar cableado de cobre

La Policía Nacional ha arrestado en Paterna a un hombre de 56 años acusado de…

El arte vuelve a llenar Ahillas con actividades culturales y participación vecinal

La aldea de Ahillas, en el término municipal de Chelva, acoge una nueva edición de…

Otras noticias

Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
La Guardia Civil ha detenido al facultativo.
La Ribera Baixa

Detenido un médico en Cullera por presuntas agresiones sexuales a dos pacientes

Por Toni Cuquerella
socorrismeCullera3 1
La Ribera Baixa

Cullera activa el servicio especial de socorrismo en Semana Santa

Por Pau Gómez
Muestras de agua de l'Albufera.
L' Horta SudLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

El estado de los acuíferos un año después de la catástrofe: La CHJ finaliza los muestreos en el Poyo, el Magre y l’Albufera

Por Toni Cuquerella
Toni González, alcalde d'Almussafes.
La Ribera Baixa

L’alcalde d’Almussafes anuncia un nou partit amb els seus regidors després de ser expulsat del PSPV per dues denúncies d’assetjament

Por Toni Cuquerella
JordiMayorenunplenoen2026
La Ribera Baixa

Cullera cerró 2025 con un superávit de 2,7 millones, sumando diez años en positivo

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?